Gå til innhold

Bremseskiver og Frontrute

Ranger emnet


nrd

Anbefalte innlegg

nei det er ikke mye stress å bytte frontrute, tar ca 5min..:) Men pass på at du får ut pakningen hel når du tar ut den gammle, viss du ikke har ny pakning..bremseskiver kommer ann på hvor du skal kjøpe dem, kvalitet osv..http://www.biltema.no er jo billigst da? :)

* Golf 2 1986 (Vraket)

* Golf 2 1992 (Vraket)

* Golf 2 1985 (Solgt)

* Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket)

* Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal heller bruke litt penger på bremser, er glad i livet ;) Bare lurte på om noen hadde ca pris sånn at eg vet om eg har nok no eller må vente til neste lønning sombrero

 

Slenger inn et til spm eg... Holdt på med bilen i går (prosjekt eu-godkjenne) og begge fjørbeinene fremme er løse, kan løfte de kanskje 1 cm opp. Prøvde å stramme til i fjørtårnet men det gikk dårlig. Går dette gjennom en eu-kontroll? Kordan fikse det? Fjørtårnet? Eg som er for svak kanskje :wonder

- BMW 520i

x VW Golf II - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, jeg er ikke sikker på hvor mye du må rekne med da, ca 1000kr ? :)

Angående det andre spm, mener du at du kan løfte fjøra 1 cm opp fra bunnen?

* Golf 2 1986 (Vraket)

* Golf 2 1992 (Vraket)

* Golf 2 1985 (Solgt)

* Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket)

* Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, jeg er ikke sikker på hvor mye du må rekne med da, ca 1000kr ? :)

Angående det andre spm, mener du at du kan løfte fjøra 1 cm opp fra bunnen?

 

Løfter hele fjørbeinet opp ca 1 cm mot tårnet. Begge to er sånn faktisk. :watchout Kan fikset et bilde så blir det kanskje letter å forstå.

- BMW 520i

x VW Golf II - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig på Golf dette med standard dempere og kortere fjærer. Da slenger fjæra løst når bilen jekkes opp. Kortere dempere løser problemet.

 

Men er jo ikkje bare fjæra som er løs, hele fjørbeinet.

 

Da lurer jeg litt på hvor du jobber?

 

Mener du virkelig at det ikke skal gå ann å stramme topplageret mot skåla i motorrommet så mye at fjørbeinet sitter _fast_ i karosseriet?

 

Prøvde på det, men for meg/mine muskler virker som topplageret er strammet maks.

- BMW 520i

x VW Golf II - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde002.jpg

(Trenger eg egentlig nye skiver??? doh )

 

Tar tak der pilene er så kan eg løfte hele driten 1 cm opp som sagt. For meg virker ikkje dette bra. Kordan fikse det? Noen lager et eller annet sted som er slitte? :confused:

- BMW 520i

x VW Golf II - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår