Esh Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 har en volvo 740 med matte lykteglass. sikkert fått for mye sol. for å få de klare igjen er det bare å spraye dem med klarlakk. eller hva må gjøres. har hørt at det går ann. jeg vil ha tilbake originalfargen så ingen soting nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tic2002 Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 plukk av baklampene, vask dem med lynol/tynner, tørk og ha på klarlakk! da blir de fine igjen! Siter "We ride together, We die together, Volvo boys 4 life" Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Jeg har gjort det på min 740, tok av lyktene og pusset over de med pussematte og vasket lykta med silikonfjerner, og ga dem et strøk med Motip 1K klarlakk. Lynol har jeg dårlig erfaring med å bruke i forbindelse med plastikk. Lyktene var like fine når jeg solgte bilen 1.5år senere. Jeg gjorde nesten det samme med lykteglassene fram på 960ien min også. Jeg tok av glassene, satte dem i oppvaskmaskina en runde, så tok jeg pussematte en liten runde før jeg vasket dem godt med silikonfjerner. Så la jeg 2-3 strøk med 2K klarlakk på dem. Steinsprut ble jevnet ut og striper etter lyktepusserne forsvant, og lyktene så nye ut. Holdbarheten av dette skal jeg ikke si noe om, jeg gjorde dette for ca 1 mnd siden og forrige helg kjørte jeg på et rådyr så den ene lykta lå spredd over ca 30m vei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald56 Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Plast lykteglass kan fint poleres med Autosol/Autoglym/Tempo (best) eller annen metallpolish. Da blir de som nye. Siter Opel Combo B 1,8 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 Plast lykteglass kan fint poleres med Autosol/Autoglym/Tempo (best) eller annen metallpolish.Da blir de som nye. Støtter den ;) Bruker selv tempo, funker knallbra! Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xenon Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Hvor får dere Tempo fra da? Siter -Kenneth Drift Happens! No guts no glory! http://www.kennethgroth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg