SAA Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Jeg har en 1997 1,8T med 220000km på telleren. Jeg har imidlertid noen symptomer jeg ikke helt liker. 1- Oljelampa lyser sporadisk på lavt turtall. Samtidig tikker det kraftig i ventilene. 2. Kjølevæskebeholderen har skiftet farge innvendig til grågønn - jeg har IKKE fylt annet enn rød kjølevæske. Ingen symptomer på kjølevæskeforbruk/vann i oljen. Jeg er blitt anbefalt å skifte til en tykkere olje feks mobil-1 5-50 olje som skal løse oljetrykksproblemet. Jeg har i tillegg lest på noen amerikanske forum at det er problemer med oljepumpen på enkelte 1,8T motorer. Noen synspunkter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Jeg har en 1997 1,8T med 220000km på telleren. Jeg har imidlertid noen symptomer jeg ikke helt liker. 1- Oljelampa lyser sporadisk på lavt turtall. Samtidig tikker det kraftig i ventilene. 2. Kjølevæskebeholderen har skiftet farge innvendig til grågønn - jeg har IKKE fylt annet enn rød kjølevæske. Ingen symptomer på kjølevæskeforbruk/vann i oljen. Jeg er blitt anbefalt å skifte til en tykkere olje feks mobil-1 5-50 olje som skal løse oljetrykksproblemet. Jeg har i tillegg lest på noen amerikanske forum at det er problemer med oljepumpen på enkelte 1,8T motorer. Noen synspunkter Kom deg på verksted, er du heldig er det topppaknig, vis ikke tror jeg det kan være på tide med overhalig/motorbytte, hvis olja er gammel og varmkjørt så kan dette være litt av løsninga me kom deg på verksted. Kan nok være oljepumpe også. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
illusion Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Hadde samme problem på gamle bilen min: 1997 mod a4 1.8t. kjørt 180-190.000. Der var der oljepumpa som var gåen, endte opp med å måtte skifte turbo ++, pga eg kjørte for lenge med det. ;( Kom deg på verksted.. Siter [... Passat Streetfighter - Highline Edition ...] [http://www.coppermine.shows.it] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HolkestadRacing Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 sikkert blitt tett oljesil til oljepumpa,så må nok renske den og evt. skifte oljepumpe Siter Driving Is Noting Without Control -Audi A4 Turbo Quattro xGolf IV gti turbo (taket og kondemnert) xGolf 2 gti turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg