TurboLeon Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Kjøpte inn ny frivknute for ca en måned siden, idag kom klakkinga tilbake....hva skal jeg gjøre ?? Fikk en bilmekaniker til og ordne dette, og han hadde gjort dette veldi mange ganger før....da han jobber på det lokale bilverkstedet... Har ikke sjekka selve drivknuten enda, men det er samme lyden som kom før jeg skiftet, og den kommer fra samme side.....:( Hva kan dette komme av ?? Er det mekanikern som har feilet eller er det drivknuten som er feilprodusert ?? Var med da han skiftet, og han var veldig forsiktig men sand og dritt...... Lsi Coupe Siter Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 drivknuten er underdimensjonert, bilen din er sikkert for sprek. Kanskje det har kommet møkk inn i ettertid? sjekk mansjetten, at den ikke er sprekt og at klemmene sitter på, kanskje det ikke var fett i drivknuten? Kan jo ha glemt det selv om han er en stødig møkkaniker. Hvis bilen din er grisetrimmet og du kjører med racing slicks, så trenger du en annen drivknute. Men da ville det jo vært et luksus problem. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 mye burning og herjing med fullt rattomslag? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLeon Skrevet Juni 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 var der selv da den ble skiftet....han hadde i hele pakken med gris så det er ikke noe problem....bilen er orginal, og har vert kjørt fint med....Mansjett og fester er like hele...ser ut som nytt!! tror kansje det må vere en feilproduksjon ute og går ??? Siter Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Høres mistenklig sånn ut da ja! Ta å hør med forhandleren du kjøpte den av. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLeon Skrevet Juni 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Har sendt klage til mekonomen, og det står jo på siden deres at de har 3 års garanti på slike deler så det burte jo gå bra! Lsi Coupe Siter Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FX2000 Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 tror dette er en vanlig feil på disse bilene. kammeraten min har en civic 1.3dx han har vel byttet 4 driv knuter på et og et halvt år å han kjører pent med den. nå kjører til og med dama hans den siden han er i millitæret. tror d bare er en stor svakhet på disse bilene ass. kjøp en bil med rwd så slipper du sånn beveglige akslinger :D mvh Fredrik Siter HILSEN MEG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Sludder. Er en D15b2 motor som står i bilen hans med 90 hk. Disse kjører 250.000 km med null problem, jeg har flere erfaringer med det. Leddet ditt er ikke orginalt fra Honda ? Kan ligge noe der.. slike ting ville ikke jeg kjøpt uorginalt. Du får bare åpne opp og se hva som har skjedd. Få penga tilbake og kjøp orginalt fra Honda. Greaset er veldig viktig. Er stor forskjell på kvaliteter på disse. Før måtte man smøre slike ting jevnlig. Moderne grease har gjort slike ledd vedlikeholdsfrie, men det krever at du ikke bruker noe billiggreier du finner på biltema. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FX2000 Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 det er faktisk ikke no billig greier og det er utført på merke verksted og det er orginale driv knuter så det er nok ikke billig greier så lenge du ikke mener honda er billig greier da... Siter HILSEN MEG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLeon Skrevet Juni 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Bilen er en 1995 modell coupe, og det har aldri vert skifta drivledd på den før nå....det vil alså si at de har holdt i 10 år.....drivleddet jeg kjøpte er kjøpt hos mekonomen, og har aldri hørt noe annet enn skryt om dem! Brukte det greeset som var med i pakken til drivleddet og klmte inni alt sammen! Uansett om dette er et problem bør jo et drivledd holde mer enn en måned ??? Lsi Coupe Siter Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 rart dette her, kanskje du har fått grus eller metall inn før du satt på gummien, kan jo være at det er hjullageret som er slitt kanskje? lett å forveksle noen ganger?. hvis det er mest lyd når du kjører i sirkler på styrestoppen så er det drivknuta. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.