Gå til innhold

Bilen dauer på lavt turtall etter service.

Ranger emnet

eirwave

Anbefalte innlegg

Hadde en service på bilen i går.

Bytta: tempmåler, plugger, pluggledinger, rotor, luftfilter og fordeler lokk.

Etter jeg bytta alt det jeg gjorde i går og tok en motorvask så har bilen begynnt å daue hele tiden når den har lavt turtall.

f.eks hvis jeg skal bakke ut bra gården. Går fint å bakke ut. helt til jeg slipper gassen for å bremse opp og legge den i første giret. Da dauer den med en gang jeg slipper gassen.

Samme gjelder når jeg har vert ute og kjørt og kommer hjem. Da slipper jeg jo gassen og bremser ned. Og så dauer den. Blir veldig irriterende dette.

Håper du har peiling på hva dette kan komme av.

2003 VW Passat 1.9TDI STV

* 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt)

* 92, Golf GTI 8V (Solgt)

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sjekket slangen. Har ikke sånn gass som du sier, men har teipet rundt slangen. Ble litt bedre faktisk. Men dauer enda før jeg får trilla inn i gården :(

Dette var merkelige greier. Jeg får rett og slett bare kjøre sånn så får jeg se hva de sier når jeg skal ha den på diagnose 20 juni.

Men så vet jeg at lamdaen er røken. Kan det være denne som gjør dette?

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen fusker har du nok fått litt fukt inni fordeler lokket:) Bare og åpne og tørke med en fille..

Hei bilen fusker ikke. Den oppfører seg helt pent helt til jeg sakter ned og for å stoppe opp. Da dauer den rett før bilen får stanset. Men merk. dette skjer ikke hver gang. Men ofte nok til at det irriterer. Ikke kjekt å stoppe opp i morgen køen hele tiden :(

Jeg vasket motoren før jeg byttet noen som helst nye deler. Så fordeler lokket er garantert ikke noe med dette å gjøre når det er helt nytt.

Men håper dere kan gi meg andre råd om hva dette kan komme av!

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting.

Siden bilen så å si ikke har hatt en skikkelig service på mange år før jeg gjorde det i går.

Kan det da ha noe med tenninga å gjøre? Tenker siden nå har jeg helt nye tennplugger og alt det andre i tennings systemet. For før jeg byttet alt dette så hadde jeg samme problemet. Men da skjedde det kanskje 1 gang i uka.

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider