Gå til innhold

Forskjellen mellom "nye typen" e30 og den gamle

Ranger emnet


holand

Anbefalte innlegg

Smasha 325`n min og har nå planer om å kjøpe meg en ny e30 og sette over motor og drivverk osv.

 

Lurte bare på om det er noen merkbare forskjeller på den gamle typen e30 og

den som kom sent 87 ?

 

Har aldri fått noe helt svar annet enn at jeg vet det er andre baklykter, servo og annen front på de nyere modellene, men det er ikke noe big deal for meg sombrero

- VW Golf GTI Rabbit 1983

x Fiat Uno Turbo 1986

x BMW e30 325 1986

x Ford Fiesta XR2 1986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke de største forskjellene, er plast plate bak mellom lyktene på den "nye" typen samt de lykter foran, plastikk fangere ikke så mye chrom.. motoren har fått motronic system annet ledningsnett.. men ekke sikker på om det er noen modeller før 9/87 som har motronic. ++ etterlant rett meg vis jeg tar feil av noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sene 316 og 318 har vel M40 motor, men det er vel ikke så interessant siden du har 325. Bakplata er litt annerledes den og.

 

Men hvis spørsmålet ditt er om du kan flytte motor og drivverk over, er svaret ja. Muligens noe ledningsnett.

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ikke som jeg har hørt om hvertfall, tror ikke min er galvanisert og jeg har en av de absolut siste.... (92' mod). Men rett meg noen om jeg har feil

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

 

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur ikke E30 var galvanisert før 88 i så fall? Audi kom med det først, i 86. m'm

 

Vet ikke om det er nevnt, men "nye" typen e30 har også større baklykter i tillegg til den plastikk ramma til skiltet

90 2.3e 20v quattro 91 mod. Solgt.

325i 86 mod. (m-tech styla). Solgt.

Sierra 2.0i dohc 90 mod. Solgt.

Golf 2 1.8i GL 90 mod. helt strøken! Solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår