Gå til innhold

Glimmrende start på sesongen

Ranger emnet


Predator

Anbefalte innlegg

Det var et spennende løp idag..

Virket som om at de nye reglene fungerte som de skulle.. Det var et bra løp, og at Schumi ikke kom på pallen gjorde ikke opplevelsen noe dårligere :)

Bare synd at Monty måtte snurre der, hvis ikke så hadde det nok blitt litt fler poeng ja..

Men når først uhellet var ute så gjorde det ikke så mye at Coulthard gikk forbi og tok seieren.. det var fortjent..

 

Gratulerer..

Fighting for peace is like fucking for virginity!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg mener at den beste vant i går, men om det var de nye reglene som gjorde løpet så underholdene vet jeg ikke.

Det var utrolig mange fører feil og en god del tilfeldigheter ute å gikk. Håper at dette setter standarden for underholdingsgrad for resten av sesongen :)

"Real cars are designed to carry only two people - anything else is just a bus"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En utrolig spennende F1 runde i forhold til hva vi pleier å se. Spenning i forjårets sesong var vel kun om noen biler kjørte ut eller stoppa.

 

Morro å se Iceman holdt Schumi bak seg i 'den' svingen. Skal bli bra og se om han greier å skremme Schumi vekk fra gullplassen i år.

 

Det er værtfall helt klart hvem team som leder, og det blei ikke Ferrari ;)

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, for en strålende start på sesongen!

 

Gledelig å se at både McLaren og Williams har fått opp dampen - og at Mercedes/Illmor har løst problemene med luft i oljen og endelig kan oppheve sin 17,500 rpm grense. Jeg har sett det spekulert at økningen med 1200rpm er verd nesten 100hk, så det er ikke rart McLaren har hengt etter... har også sett det spekulert at BMW nå rutinemessig drar 19.000 på alle girene, mens f.eks Ferrari/Sauber drar like mye på de lavere girene men sparer motoren for de siste par hundre i de høyere. Prisen er dog at BMW-motorene med de nye reglene nærmer seg grensen for hva de holder - designlivet påstås å være så kort som 400km!

 

Må også si at det er rått å se at min favoritt-underdog Sauber har fått ting til å fungere og kunne vise de økonimisk overlegne BAR og Jaguar (verdens dyreste fartshump i år igjen :rolleyes: ) en raskt forsvinnenede bakvinge - Frentzen på fjerde kvaltid og en 6. plass totalt viser lovende takter for C22!

 

Må også si det var interessant - nesten sjokkerende - å notere seg at Ferrari ikke bare valgte feil dekk-strategi, men at Shumis førerfeil og vel optimistiske forbikjøringsforsøk på den mildest talt lite vennlige Raikkonen skulle koste ham seieren. Etter å ha kjørt noen runder ble han nødt til å pitte etter orange/sort flagg - ironisk nok i god tid etter at de løse delene han ble falgget inn for hadde falt av bilen - og med et ekstra pitstopp og en overhetende motor ble veien frem til Montoya/Coulthard vel lang. Fjerdeplass til tross, en rekke av dagens raskeste runder viser at Ferrari ikke er vippet av pinnen riktig enda.

 

...men for all del, kom igjen Williams, McLaren og Sauber! Et godt angrep er det beste forsvar! Ingen tvil om at Ralf Shumacher har formen inne i alle fall :D

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva går de nye reglene ut på? Jeg har bare hørt at de var nye regler, men la ikke merke til noe spesielt på siste løp. hehe bortsett fra at gumminissen Shumacher ikke vant da (veit ikke hvordan det skrives jeg)

Honda satser forsesten mye på at de skal komme i gode takter igjen, i kvaili.løpet så kom de på 3 og 5 plass da, men i selve løpet så veit jeg ikke hva Button og Villevouen <--hvordan skrives det da?? hehe ble av. Jaja håper at årets sesong blir mer spennende en de foregående der en viss person har rasket med seg alle første plasser.

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår