Stampede Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Tenkte jeg kunne legge inn en tråd om prosjektet mitt som har utviklet seg i garasjen hjemme i løpet av vinteren! :) Bilen er en '81 Cab med en 1800 GTI motor med gasser, spør meg ikke hvorfor! Fra jeg lenge før jeg kjøpte bilen var planene for den klare. Femtitalls Ruffrod stil i mattsvart med mye uvanlige og vanlig krååmdeler ;) I og med at jeg tenker i 50's baner så blir det 14" stålfelger lakkert røde og med Moondisc og hvitsidedekk. Litt andre 50 talls deler som er kjøpt inn er peep-mirror til førersiden, søkelampe på A-stolpen, en sær "lionpaw" eksoshale og en del andre betær som holdes litt hemmelig inntil videre. Innvendig tenker jeg Tuck'n Roll dørtrekk og sidepaneler bak i rødt. Rødt gulvteppe, rødt dashbord og svarte fram og bakseter. Bilen er ferdig lakkert, gjort hjemme i garasjen i egenmekka lakktelt og med "gravitysprøyte" fra Biltema :scared og montering er påbegynt. Legger ut noen bilder fra vinterens mekking og litt bilder av diverse betær og annet snacks. Spoler litt fort fremover med andre ord! ;) Nedplukka men med nye dører, ny gewinde og bremser montert. Har også hatt bilen helt rein under og klina på ny Tectyl. Hadde besøk av rakriste en helg i vinter for litt sveisejobb! Bytting av frontplate og litt annet snacks. Ferdig sprøytesparkla og grunnet klar til lakk.... Ferdig lakkert, med en finsish som er en ruffrod verdig! :cool: Tok av litt en dag jeg hadde hjemmekontor, for noen uker siden! Tapet og lakkerte flamezzz i den rette 50's ånd! :cool: Det som gjenstår på disse er en svak hvit outline. ....to be continued! Siter People who think they know everything greatly annoy those of us who do!!! When one is working on a car in one's own driveway, one must have a beer. (I think it's in the "Mechanics Code of Ethics and Conduct" manual"...) . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Gromt!! sombrero rå farge:D Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stampede Skrevet Mai 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Var en tur og hentet meg et par helt kanon baklamper, de er faktisk til og med blanke i glassene(plasten) ennå! Disse skal moddes en tanke for å få litt mer retro preg over dem. Ferdig modda lamper montert! Her ser dere også den sære eksoshalen og krååmfangeren selvfølgelig! :cool: Hvitsider og Moondiscs samt et par triksbetær og eksoshalen før montering Også måtte jeg bare shoppe denne når jeg endelig fant den!! thumpsup Passer bra inn i temaet mitt.... Fikk tak i noen sære og hard to find parts i USA.... Skal moddes litt! ;) Her er de ferdig moddet med tynn krååmlist. Her er også litt annet småtteri som grill etc. montert... Polerte låskasser.....drittjobb! Pakken fra TMI i "Junaiten" dukket opp etterhvert! Komplett teppesett til caben og nytt trekk til baksetet sydd etter originale VAG maler, og i samme vinyl som Cobra stolene jeg skal ha foran! Så nå blir det å rive av det gamle tweed trekket og sett på det svarte i vinyl. Blir vel ikke direkte kjølig å sitte hverken foran eller bak i sommer, men det får bare gå! Krååmhåndtak som kun skal påmonteres den svarte lista... Cool med krååm og mattsvart da!! :cool: Her er stolene som skal inn også, old fashion Cobra Classic... Legger ut mer updates etterhvert som det går fremover. Går forholdsvis kjapt om dagen, eneste som bremser litt er nok lommeboka! ;) Siter People who think they know everything greatly annoy those of us who do!!! When one is working on a car in one's own driveway, one must have a beer. (I think it's in the "Mechanics Code of Ethics and Conduct" manual"...) . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 stilig lakk :) tøft prosjekt da gitt. vemund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cheron Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Er så rått dette prosjektet :D Og bare vent til vi får tak i riktig dash ;) Siter Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Detta var kånge, som du sier ;) Masse fet kråååm! Sjekk ut tråden min http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=76014 , er litt vanlige og uvanlige kromdeler der også. Har du kjøpt de fangerne nye et sted? erfaring? Du har gitt meg litt inspirasjon hvertfall ;) Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stampede Skrevet Mai 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Detta var kånge, som du sier ;) Masse fet kråååm! Sjekk ut tråden min http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=76014 , er litt vanlige og uvanlige kromdeler der også. Har du kjøpt de fangerne nye et sted? erfaring? Du har gitt meg litt inspirasjon hvertfall ;) Thanx! Har kun bakfanger foreløpig og det er en original VAG! Thanx til dr. Laban :cool: Jakter på frontfanger også, men ser litt vanskelig ut ennå. OT: Kan bli grom den bilen din også, men behold for all del Mexico Beige! sombrero Siter People who think they know everything greatly annoy those of us who do!!! When one is working on a car in one's own driveway, one must have a beer. (I think it's in the "Mechanics Code of Ethics and Conduct" manual"...) . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stampede Skrevet Mai 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 En aldri så liten mini krååm-mod på kvelden. :rolleyes: Ettersom jeg ikke skal ha den vanlige "cabpaddingen" på toppen av dørene har det jo blitt to litt store hull der hvor låsepinnen sitter. Hadde en høggerrunde idag og fant to friske "foringer" på en 77 Golf som jeg tok med meg. Måtte jo ha litt krååm på dem også, så sånn ble det.... Litt dårlig bilde, men dere ser vel greia! ;) Siter People who think they know everything greatly annoy those of us who do!!! When one is working on a car in one's own driveway, one must have a beer. (I think it's in the "Mechanics Code of Ethics and Conduct" manual"...) . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
metz Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Herlig å se stiler som er litt uvante for vw-norge. Stå på! kommer til å følge med her framover :) Siter BESTOFVW http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stampede Skrevet Mai 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Herlig å se stiler som er litt uvante for vw-norge. Stå på! kommer til å følge med her framover :) Takk for det! Scannet nettet heavy før jeg bestemte meg for å sette planene ut i livet. Fant ingen bilder av noen ener cabber med samme stuket så da var det bare å kline til! Har alltid hatt sansen for 50's Bonneville look og mattsvart rod stuk. Tror det blir fett når jeg blir ferdig, kanskje det blir BugRun på meg, vi får se! Siter People who think they know everything greatly annoy those of us who do!!! When one is working on a car in one's own driveway, one must have a beer. (I think it's in the "Mechanics Code of Ethics and Conduct" manual"...) . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxs Lupo Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Har alltid hatt sansen for 50's Bonneville look og mattsvart rod stuk.Tror det blir fett når jeg blir ferdig, kanskje det blir BugRun på meg, vi får se! Häftig etta, ska bli kul att se den färdig! Klart att du ska åka till Bugrun! Kör hårt i garaget så går det nog fint :) Siter VW Lupo GTI -02 VW Golf -83 VW Jetta -81 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Hadde en høggerrunde idag og fant to friske "foringer" på en 77 Golf som jeg tok med meg. Måtte jo ha litt krååm på dem også, så sånn ble det.... Hey! står det en 77 mod på en høgger rundt omkring, hvor? Forresten, baklampene, er det bare noe tonespray på dem? de ble jo dritrå yodude Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oshim Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Friskt som en kald vinterbris! Kjempetøft! yodude Siter Rust er passe dust. lzm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stampede Skrevet Mai 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Hey! står det en 77 mod på en høgger rundt omkring, hvor?Forresten, baklampene, er det bare noe tonespray på dem? de ble jo dritrå yodude Yup, det er tonespray på dem, billig triks vettu! 10 ultratynne strøk som er slipt med 1200 vann mellom hvert strøk. BTW du har PM, to faktisk! ;) Siter People who think they know everything greatly annoy those of us who do!!! When one is working on a car in one's own driveway, one must have a beer. (I think it's in the "Mechanics Code of Ethics and Conduct" manual"...) . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stampede Skrevet Mai 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Friskt som en kald vinterbris! Kjempetøft! yodude Thanx! Tror det blir fett når det blir ferdig! :cool: Siter People who think they know everything greatly annoy those of us who do!!! When one is working on a car in one's own driveway, one must have a beer. (I think it's in the "Mechanics Code of Ethics and Conduct" manual"...) . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg