kwiib Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 For en stund siden slutta nesten alle indikatorene i instrumentet å lyse. Dvs. lys for bremser, temp, olje, abs og alle de andre utenom lyset for fjernlys. Siden ladelampa ikke lyser lader ikke dynamoen før jeg får rusa opp turtallet, så dette er litt kjipt hvis bilen har stått for lenge og magnetismen i dynamoen har gått vekk. Har prøvd å bytte pærer, men dette fungerer ikke :( Lurte på om det kanskje var en felles ledning eller kontakt til alle disse indikatorene som ikke hadde kontakt eler fikk strøm... Turtellern fungere heller ikke, men det skjedde rett før dette problemet. Noen som kan hjelpe meg? Takker og bukker for alle svar og forslag :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 kwiib skrev: For en stund siden slutta nesten alle indikatorene i instrumentet å lyse. Dvs. lys for bremser, temp, olje, abs og alle de andre utenom lyset for fjernlys.Siden ladelampa ikke lyser lader ikke dynamoen før jeg får rusa opp turtallet, så dette er litt kjipt hvis bilen har stått for lenge og magnetismen i dynamoen har gått vekk. Har prøvd å bytte pærer, men dette fungerer ikke :( Lurte på om det kanskje var en felles ledning eller kontakt til alle disse indikatorene som ikke hadde kontakt eler fikk strøm... Turtellern fungere heller ikke, men det skjedde rett før dette problemet. Noen som kan hjelpe meg? Takker og bukker for alle svar og forslag :) Brudd i en bane på kretskortet? Har skjedd enkelte ganger før, skal se om jeg finner bilder... Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Der fant jeg bilder :) Håper dette kan hjelpe deg. Klikk på linken. http://www.lanikamal.com/audi/dashboard.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kwiib Skrevet Mai 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Tusen takk for svar. Får sjekke dette i mårra da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kwiib Skrevet Mai 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Da fant jeg ut av nesten alt :p 2 brudd i plusskretsen til lampene, fikk lodda dem og det blei lys igjen og turtelleren våkna til liv. Eneste som er nå, er ladelampa som forstatt ikke funker, bremseindikator lyset og templyset, + at "alarm" lyden for høy temp går når jeg har tenninga på. Mulignes noe å gjøre med lampa ikke fungerer.. Har 12V på begge sider av ladepæra, så mulig det er et brudd her og en plass, hadde dårlig tid så fikk ikke sjekka det. Skal nok få orden på alt til slutt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 kwiib skrev: Da fant jeg ut av nesten alt :p 2 brudd i plusskretsen til lampene, fikk lodda dem og det blei lys igjen og turtelleren våkna til liv. Eneste som er nå, er ladelampa som forstatt ikke funker, bremseindikator lyset og templyset, + at "alarm" lyden for høy temp går når jeg har tenninga på. Mulignes noe å gjøre med lampa ikke fungerer..Har 12V på begge sider av ladepæra, så mulig det er et brudd her og en plass, hadde dårlig tid så fikk ikke sjekka det. Skal nok få orden på alt til slutt :) Kjekt når det ordner seg. Nydelig bil du har ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kwiib Skrevet Mai 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Quattro73 skrev: Kjekt når det ordner seg. Nydelig bil du har ;) Takk takk :) Fått gjort litt mer med den nå. Skal lakkeres helt ned i løpet av sommeren og :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg