Gå til innhold

Volvo Idle Speed Control Motor.. Hva er det ? (Bilder)

Ranger emnet


AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Fleire ulemper med B230 K

 

Den går fint og bruker lite bensin når alt er i orden men!!

 

-Mange deler..som for.eks..sensoren på svinghjulet. bankesensor under innsuget...som kan lage masse problem

-Vansklig å finne feil i forhold til en B230A

-forgasseren er noke drit...

-Utruli monge Vacuum slanga til alt muli.

-Eit reint F***skap når motoren ikkje virker som den skal...ta for eks problema vi fikk med Sensoeren på Svinghjulet i helga...bilen stoppa i hytt å pine...nekta å starte uten at vi kakka på sensoren ei stund....å det tok ganske lang tid før vi fann ut at det var sensoren som var gåen.

-Ryker register reima so knuse du litt av kvart

 

Trur nok eg heller vil holde meg til en enkel B230A...

å vis noken apsolut vil ha en K-motor så har eg en til salgs :rolleyes:

 

Mvh

1997 Volvo 960 T6R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleire ulemper med B230 K

 

Den går fint og bruker lite bensin når alt er i orden men!!

 

-Mange deler..som for.eks..sensoren på svinghjulet. bankesensor under innsuget...som kan lage masse problem

-Vansklig å finne feil i forhold til en B230A

-forgasseren er noke drit...

-Utruli monge Vacuum slanga til alt muli.

-Eit reint F***skap når motoren ikkje virker som den skal...ta for eks problema vi fikk med Sensoeren på Svinghjulet i helga...bilen stoppa i hytt å pine...nekta å starte uten at vi kakka på sensoren ei stund....å det tok ganske lang tid før vi fann ut at det var sensoren som var gåen.

-Ryker register reima so knuse du litt av kvart

 

Trur nok eg heller vil holde meg til en enkel B230A...

å vis noken apsolut vil ha en K-motor så har eg en til salgs :rolleyes:

 

Mvh

 

Jeg er heeeelt enig!

 

Har hatt to B230K-motorer, og begge var noe drit.

 

Nr1: stod i 740'n, men var allerede ombygd med B230A gasser og innsug (eneste måten å bli kvitt det meste av trøbbelet på). Den fikk i tide og utide tenningsbank. Jeg gikk over alt på hele fordømte motoren, uten å finne feilen.Det var håpløst å kjøre langt med den, måtte stoppe hvert 10.minutt og la den stå 5 minutter, så kunne jeg kjøre nye 10 minutter før tenningsbanken var tilbake igjen (skikkelig!). Endte med å sette den inn på verksted, og de fant etter masse kødding ut at det var bankesensoren som var gåen.

 

Nr2: står i 245'n. Hadde hatt bilen i to uker og den gikk fint. Plutselig en morgen stoppet den, men vi trodde det var fordi den var tom for bensin for vi var på vei for å fylle. Dytta den til bensinpumpa og fylte, men neida. Driten skulle ikke starte! Prøvde først å bytte bensinpumpe og -filter og sjekke at den fikk gnist, men ingenting hjalp. Hadde en 230A-gasser liggende, så var det bare å komme seg på hoggern og skaffe et innsug. Tenkte at jeg i hvert fall kunne prøve å utelukke gasserproblemer. Bytta innsug og gasser, vekk med all vakuumdriten og voila: start på første forsøk!!

 

Så B230K er noe forbanna dritt! Ubrukelig gasser, ubrukelig tenningsanlegg og så har vi detta med reg.reima da... MEN, den går litt bedre og billigere enn A-motorene. Det skal den ha, så lenge den funker.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heeeelt enig!

 

Har hatt to B230K-motorer, og begge var noe drit.

 

Nr1: stod i 740'n, men var allerede ombygd med B230A gasser og innsug (eneste måten å bli kvitt det meste av trøbbelet på). Den fikk i tide og utide tenningsbank. Jeg gikk over alt på hele fordømte motoren, uten å finne feilen.Det var håpløst å kjøre langt med den, måtte stoppe hvert 10.minutt og la den stå 5 minutter, så kunne jeg kjøre nye 10 minutter før tenningsbanken var tilbake igjen (skikkelig!). Endte med å sette den inn på verksted, og de fant etter masse kødding ut at det var bankesensoren som var gåen.

 

Nr2: står i 245'n. Hadde hatt bilen i to uker og den gikk fint. Plutselig en morgen stoppet den, men vi trodde det var fordi den var tom for bensin for vi var på vei for å fylle. Dytta den til bensinpumpa og fylte, men neida. Driten skulle ikke starte! Prøvde først å bytte bensinpumpe og -filter og sjekke at den fikk gnist, men ingenting hjalp. Hadde en 230A-gasser liggende, så var det bare å komme seg på hoggern og skaffe et innsug. Tenkte at jeg i hvert fall kunne prøve å utelukke gasserproblemer. Bytta innsug og gasser, vekk med all vakuumdriten og voila: start på første forsøk!!

 

Så B230K er noe forbanna dritt! Ubrukelig gasser, ubrukelig tenningsanlegg og så har vi detta med reg.reima da... MEN, den går litt bedre og billigere enn A-motorene. Det skal den ha, så lenge den funker.

 

OG..

 

Det har seg slik at min funker.. så jeg er fornøyd :D

Har ikke tenkt å kjøre K motor resten av livet helder da så :rolleyes:

 

Og Ja, jeg er så ening med alle de banke F*** å sensorer og alt annet shit..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår