Gå til innhold

Ulovlig hjul kombinasjon?

Ranger emnet


Yokishima

Anbefalte innlegg

Fulgte med 14`` 185/80 dekk, fikk tak i dekk fra 240, men de er 185/70-14``

 

 

 

Eller var det omvendt??

 

Jaja :)

 

Går det bra?

 

MErker speedometeret viser litt lavere fart,

 

 

MEn er det lovlig ved politi kontroll?``

 

 

Bilen ble faktisk bedre å kjøre!! :)

 

-87 mod 740 GL 333.000km

Volvo 740GL -87 335.000km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgte med 14`` 185/80 dekk, fikk tak i dekk fra 240, men de er 185/70-14``

 

 

 

Eller var det omvendt??

 

Jaja :)

 

Går det bra?

 

MErker speedometeret viser litt lavere fart,

 

 

MEn er det lovlig ved politi kontroll?``

 

 

Bilen ble faktisk bedre å kjøre!! :)

 

-87 mod 740 GL 333.000km

 

 

 

 

Du kan forandre rulleomkretsen +-5% lovlig.

93 325i Coupe

(x)86 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor alvorlig er det egentlig å kjøre med feil hjulstørrelse?? Får man bot eller noe? Jeg har nå hjul som er 6% mindre enn orginalt, men jeg driter i det..

 

The Edge

 

6% mindre rulleomkrets eller? Er nok ikke noe å bekymre seg over. Vær dog obs på at speedometeret viser enda mer feil enn orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye feil viser egentlig speedometeret?

Jeg mista lappen i min BMW E36 som orginalt har 15", men jeg hadde nye 18" på da. De mente at med normal "feil" på speedometeret så burde det vist 90 og noe, men jeg så nøyaktig de de målte meg i som var rundt 80..

 

Normal "feil" er jo ca 5kmt lavere enn riktig hastighet. Blir denne mer feil i samme retning ved større rulleomkrets eller blir det nærmere korrekt hastighet?

(\o/) 83 Stylingjunkie 1.91m

(o) 99 VW Beetle 1.9Tdi Highline

(x) 97 Audi A3 1.6

(x) 93 BMW 318i

Sekretær - VACN Troms Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye feil viser egentlig speedometeret?

Jeg mista lappen i min BMW E36 som orginalt har 15", men jeg hadde nye 18" på da. De mente at med normal "feil" på speedometeret så burde det vist 90 og noe, men jeg så nøyaktig de de målte meg i som var rundt 80..

 

Normal "feil" er jo ca 5kmt lavere enn riktig hastighet. Blir denne mer feil i samme retning ved større rulleomkrets eller blir det nærmere korrekt hastighet?

Etter hva jeg kan skjønne så blir den mer riktig med større omkrets (dersom speedo i utgangspunktet viser for lite vel å merke). Min viser nå kun 2kmt for lite så å si over hele speedoen med 10% større rulleomkrets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke noe prob å kjøre med mer eller mindre enn 5% grensa, ingen som kommer til å se det uansett, før du kommer til eukontroll, for der sjekker de, fikk nettop feil på eukontroll nå på de lovelige vinterdekka mine, har 195/65-15 og står i vognkortet 195/65-R14, har sjekket nå og de er akkurat lovelige, så trur det er noen på verkstedet som har hatt litt for raske avgjørelser og ikke sjekket listene. Hadde sliti hvis de ikke var lovelige for sommerdekka mine er ihvertfall ikke lovelige, stikker for langt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke noe prob å kjøre med mer eller mindre enn 5% grensa, ingen som kommer til å se det uansett, før du kommer til eukontroll, for der sjekker de, fikk nettop feil på eukontroll nå på de lovelige vinterdekka mine, har 195/65-15 og står i vognkortet 195/65-R14, har sjekket nå og de er akkurat lovelige, så trur det er noen på verkstedet som har hatt litt for raske avgjørelser og ikke sjekket listene. Hadde sliti hvis de ikke var lovelige for sommerdekka mine er ihvertfall ikke lovelige, stikker for langt ut.

 

Aldri hatt problemer hverken på eukontroller eller teknisk. Har papirer på felgene, men aldri blitt spurt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår