Quattro73 Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Riktig. Da jeg gjorde det på 90`n min kosta det 4500 på verkstedet ferdig montert. 90'en din har rekkefemmer, noe som gjør jobben noe større, da det på de fleste rekkefemmere er så trangt framfor reima at enkelte deler må demonteres for å komme til, eller jobben rett og slett tar lengre tid pga. dårlig tilkomst. På min A100 måtte jeg av med HELE fronten for å skifte reima.... Vil tro det er en del billigere på biler med rekkefirer. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Edonis Skrevet Juni 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Hva skjer hvis registerreimen ryker på Audien min? Har hørt at på enkelte biler så skjer det ikke stort annet enn at motoren stopper, mens på andre fører det til at hele motoren blir ødelagt. Har hørt noe om at det har noe med om det er klaring mellom ventilene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Hva skjer hvis registerreimen ryker på Audien min? Har hørt at på enkelte biler så skjer det ikke stort annet enn at motoren stopper, mens på andre fører det til at hele motoren blir ødelagt. Har hørt noe om at det har noe med om det er klaring mellom ventilene? Riktig, det som kan skje på enkelte motorer er at ventilene blir stående i ro, gjerne fullt åpne, og når stempelet kommer opp slår dette sammen med ventilen(e). --> Motorhavari. På mange 1,8 går det bra om reima ryker, på diesel går det aldri bra... Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 eneste som tåler havari er ford motorene jeg har vært borti. 2 literne i sierra har hatt mange av de som har havarert. bare å nullstille registeret å på med reima for så å kjøre ut. muligens 1.6 literen til vw/audi funker. ellers garantert at ventiler blir bøyd, iallefall om du har skikkelig belastning på motoren når uhellet er ute. greit nok å si til folk, reg.reim skifter du fort selv. værre når folk ikke har gjort det før uansett. men som sagt 4`erne til audi er ikke spesielt vanskelig affære. nullpunktene har du i fordeleren(om ikke denne er snudd på), bak på svinghjulet og kamhjulet. går trutt jevnt over alle 4 motorene. evnt. finner du nullpunktet til svinghjulet så bare marker med korrekturlakk på kamhjulet og hjulet som styrer fordeleren. Eneste som kan få litt vanskeligheter med er om de 4 umbrako skruene som sitter på reimskiva til veiva blir trollete. Kan fort ødelegge de om sitter fast. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 muligens 1.6 literen til vw/audi funker. ellers garantert at ventiler blir bøyd, iallefall om du har skikkelig belastning på motoren når uhellet er ute. Mange 1,6 og 1,8 VW/Audi-motorer overlever et reimhavari, uansett belastning på motoren når reima ryker. Har skiftet registerreim på mange VW og Audimotorer, og ingen av disse vil havarere om reima ryker. Dette fordi ventilene aldri vil være så langt nede at de når ned til stempelet såfremt du ikke har ventilflyt, men det er jo umulig når reima er vekk!!! Når reima skiftes, sett veiva i ø.d. Om kamdrevet kan roteres 2 omdr, da går det høyst sannsynlig bra med motoren om reima skulle ryke under drift. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 har skiftet reg.reim på uttalige audi/vw motorer alt fra 1.6 til 2.5 tdi+ renault, ford, pegeout, etc etc. sjelden at det går bra. noen har også løfterne kløyvdes og kilt fast. men som du sier går det bestandig bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goLd^- Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 stramme hjulet mitt tok kvelden på lille jul aften sinnsykt festlig, hadde ikke bil på 1,5 mnd... samtlige ventiler hadde slått nedi stemplene, topp pakningen måtte byttes, 2 ventiler var helt kadaver og toppen måtte inn til planing glad jeg har en kammerat som er gratis mekaniker for meg.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg