Gå til innhold

soting....

Ranger emnet


dusico

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ang. soting...

 

Jeg har tenkt å sote vinduene, eller begynne med det idag.. Noen som har nyttige hint og tips om hvordan det skal utføres for at det skal bli et bra resultat???

 

Blir absolutt best om du får tatt ut rutene når du skal sote. Hvis ikke kan det være greit å lage en "mal" til rutene dine. Ellers er det såpevann (vann+zalo) som gjelder.Ellers er det å dra vannet ut til sidene med for eksempel is skrape (bare pass på at det ikke riper opp filmen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, nå har jeg bruk sykt lang tid på å legge på film på bakruta...

Før jeg la på filmen spraya jeg godt med vann, blandet med såpe.

 

Når jeg var ferdig med å skrape og alt slikt var jeg fornøyd med resultatet helt til jeg satt meg i forsetet for å se hvordan det var, så det helt på tryne ut. Pga. såpe og vann blir alt "blurry" og jeg kunne ikke se annet enn skygger, på en måte...

 

det så bare grapsete ut. I bruksanvisningen stod det at jeg skulle bruke vann, det stod ingenting om såpe.. Så nå lurer jeg noe sykt på hvordan det vli se ut i morgen når det har stått litt??? Jeg selv har sjokk hvordan utsikten ut var :(

 

skal jeg rive alt opp og gjøre alt på nytt bare med vann eller?

Jeg tror det er noe gass i forruskeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, nå har jeg bruk sykt lang tid på å legge på film på bakruta...

Før jeg la på filmen spraya jeg godt med vann, blandet med såpe.

 

Når jeg var ferdig med å skrape og alt slikt var jeg fornøyd med resultatet helt til jeg satt meg i forsetet for å se hvordan det var, så det helt på tryne ut. Pga. såpe og vann blir alt "blurry" og jeg kunne ikke se annet enn skygger, på en måte...

 

det så bare grapsete ut. I bruksanvisningen stod det at jeg skulle bruke vann, det stod ingenting om såpe.. Så nå lurer jeg noe sykt på hvordan det vli se ut i morgen når det har stått litt??? Jeg selv har sjokk hvordan utsikten ut var :(

 

skal jeg rive alt opp og gjøre alt på nytt bare med vann eller?

 

tror du må vaske ruta skikkelig først...?!

 

bruk en is- skrape fo å dra ut ut vannet under filmen.

- Mazda Mx-5 '99 | Suzuki Swift GTi '87 |

[X] Volvo 360 GL x 2 | Nissan Bluebird 2.0 SLX | Opæl Kadett D (for Dritt) |

|TeamSideways|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nokk kaste den myke is skrapa og skøpe en skrape i silikon for å få nokk kraft til å dra ut vannet.

Det er mye jobb. bare vær forsiktig med å bruke for hard skrape da dette skraper/riper opp sotfilmen og gjør den veldig stygg.

 

Dra på ett firma som selger og henger opp reklame. du får sikkert kjøpt en skrape hos dem.

 

Det skal brukes såpe når man legger på sotfilm, kan bli vanskelig uten.

 

Etter du har hatt på filmen og skjært den ut fint, kan det være lurt å legge på blank neilelakk, får å slippe at filmen blir dratt av igjen da man kjører ruten opp.

 

La altid filmen stå å tørke i 1 døgn før man begynner å bruke vinduet.

Wankel så klart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår