Volvo240Turbo Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Har skaffa meg en 531 topp og da lurer jeg på hvor jeg burde porte toppen? Og ca pris Betalte foresten bare 1100 for toppen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Mange her som kan mer enn meg...men det alle de gutta med værsting volvo sier er at denne toppen er unødvending å gjøre noe med hvis du ikke skal ha no særlig mer enn 350hk....men nå veit jeg ikke hva du har planer om, men er iallefall det jeg har blitt fortalt. Edit: dette var min post 3000....fy fan for ei postwhore jeg er:D:D Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240Turbo Skrevet Mai 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 men gir bare bytte av toppen noe serlig efekt? Har b230 ft med chip og 3" eksos.. Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 men gir bare bytte av toppen noe serlig efekt?Har b230 ft med chip og 3" eksos.. Martin Det er bedre flow i 531... vet ikke hvor mye man tjener på det dog. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240Turbo Skrevet Mai 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 så man får bedre respons på gassen da.. men er 1100 får toppen billig eller? Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriZ Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Ja det er billig vist den er brukans... Siter Volvo 242 -81 B23et, Ny motor i vinter. Volvo 242 -78 B21a/B23et "Kjeksen". Vrak Om livet suger..ÖVERLADDA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 hvilken kam står det i her? for om det er noe annet enn T-kammen så vil du merke det godt. ex om det er a.kam så mister du bunndrag men motorer drar mye bedre lenger opp i turtallsregisteret.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240Turbo Skrevet Mai 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 har bare den som sitter orginalt i 530... men hvilken kam burde jeg gå til anskaffelse av? martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 har bare den som sitter orginalt i 530...men hvilken kam burde jeg gå til anskaffelse av? martin A- eller VX er vel gode alternativ..... Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 ser forresten at ingen har husket å svare deg ang porting. tror de pengene gir deg bedre ytelse med feks chip, senkefjærer, stabstag, wattlink, superflex foringer, etc. etc. porting er noe av det siste jeg ville gjort, da du kan dra ut mye uten porting. jeg vet at fjæring ikke gir hk, men veigrep er minst like viktig som effekt. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240Turbo Skrevet Mai 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 ser forresten at ingen har husket å svare deg ang porting.tror de pengene gir deg bedre ytelse med feks chip, senkefjærer, stabstag, wattlink, superflex foringer, etc. etc. porting er noe av det siste jeg ville gjort, da du kan dra ut mye uten porting. jeg vet at fjæring ikke gir hk, men veigrep er minst like viktig som effekt. hehe det veit hvor lett det er å spore av.. men jeg har gule koni rundt hele senkefjærer superflex foringer over alt, største stabstagene og watt link kommer.. men hvordan er det og monter chippen.. kan man gjøre det selv?? og noe vensentlig forskjell mellom ferrita og jt, untatt at ferrita er rustfritt?? men hva er forkjellen på kamene egentlig?? Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 Ifølge Autotrim i trondheim bør man porte toppen hvis du skal dra ut mere effekt... Han fortalte det at på en b21et kan man få samme effekt på 0,5 kg med porta topp som 1 kg på en orginal topp...! motoren blir mere lettkjørt på grunn av bedre bunndrag... Den går penere og bruker mindre bensin... Snakka med han som kalles Tore Topplokk.... :) Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmh Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 Vidar Strand sa til meg at man behøvde ikke 531 toppen noe særlig, hvis man ikke skal opp i 2.5 liter på motorn! 530 er bøs den å! Bare så det er sagt! Han anbefalte faktisk ikke 405 til turbo motor! Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 Vidar Strand sa til meg at man behøvde ikke 531 toppen noe særlig, hvis man ikke skal opp i 2.5 liter på motorn! 530 er bøs den å! Bare så det er sagt! Han anbefalte faktisk ikke 405 til turbo motor! Hvorfor er ikke 405 toppen noe særlig på turbo motor da??? Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 da spør jeg.... hvorfor satte volvos motorteknikkere 405 toppen på b23ET og b230ET ? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.