Gå til innhold

Bilen starter ikke

Ranger emnet


sunh

Anbefalte innlegg

Har en 95-modell Nissan Primera 2.0 som ikke ville være med meg på skolen i dag, noe jeg forsåvidt forstår ganske godt.

 

Første gangen jeg prøvde å starte den, gikk det neeeesten før den slokna igjen. Når jeg prøvde igjen var det ikke snakk om å starte. Startmotoren går da, det er det eneste.

 

Jeg har minimalt med peiling på bil, men kanskje noen har tips til et par enkle ting jeg kan prøve for å få start på kjerra..

 

Om det hjelper, så kan jeg forklare hva det siste jeg gjorde med bilen var, selv om den ikke burde bli syk av litt vann. Jeg skulle ha bilen ut av garasjen for å vaske den. Pleier å dytte den ut, men måtte starte motoren og kjøre ut for den stod så jevlig skjevt. Merka ingen problemer da... Da jeg var ferdig med å vaske dytta jeg bilen inn igjen. Det er mulig det kan ha kommet vann på plasser det ikke burde være vann, selv om jeg vaska omtrent slik jeg pleier.. :(

 

Noen som har en idé om hva det kan være?

Primera SE Hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om du har vært så uheldig å fått spylt noe vann inn i luftfilteret ditt på noen måte. Hvis du har det, så sleng en hårføner inn i luftfilterboksen og "inn" i motoren ;) Ellers så kan du sjekke om det er gnist på pluggene dine, det gjør du ved at du skrur av pluggene og legger dem inntil blokka, også får du en kamerat til å dra på starteren også ser du om det gnister. Gjør det på alle pluggene gjerne (en av gangen). Er èn eller to av pluggene defekt, bytt plugger. Fungerer ingen, er det noe annet galt med tenningsanlegget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftfilteret er tørt.

 

Og det er vel ytterst tvilsomt at det er pluggene ettersom bilen fungerte helt normalt sist jeg brukte den? Får ikke sjekka det du sier før jeg får kjøpt meg ei pipe som passer på pluggene uansett..

Primera SE Hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en som meg sjekke om jeg har vann i fordeleren da? :)

 

Det jeg la merke til var at det var bittelitt olje på plugghettene.. Vet ikke om det har noe å si jeg. Det var ikke noe vann der ihvertfall. I følge forrige eier er det ca. ett år siden pluggene ble skiftet..

Primera SE Hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo sjekke om det er kommet vann i olja. Tviler på det men.. Se om det er grå/hvite flekker på peilepinnen. Det skal sies at olja kan bli misfarga uten at det har noe med vann å gjøre..

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt under fordelerlokket, tipper at det har kommet inn noen dråper der. Normalt festet med clips eller et par skruer. Om den ikke starter da, ta ut en av pluggene. Hold pluggen (fremdeles med pluggledningen...) fysisk mot motorblokka og få en til å vri om tenningsnøkkelen. Ser du en gnist, er tenningen i orden, i alle fall på den pluggen. Ellers kan du lete etter feil i tenningssystemet.

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker for tips. Har fått start på greia nå.. Det virker som den bare fikk litt lite bensin. Etter å ha prøvd diverse ting, så prøvde jeg å starte igjen. Da hørte jeg at den nesten kom, så jeg pumpa gassen litt og starta litt lenger, så fyra den opp... Litt merkelig, men men :)

 

Får håpe det ikke skjer igjen :)

Primera SE Hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker for tips. Har fått start på greia nå.. Det virker som den bare fikk litt lite bensin. Etter å ha prøvd diverse ting, så prøvde jeg å starte igjen. Da hørte jeg at den nesten kom, så jeg pumpa gassen litt og starta litt lenger, så fyra den opp... Litt merkelig, men men :)

 

Får håpe det ikke skjer igjen :)

 

Tenkte meg det:) Har skjedd flere når de har vaska bilen. Starter som regel opp igjen etter den har stått å tørka seg litt

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår