Gå til innhold

Toyota AE86 Infotråd

Ranger emnet


Skidracer

Anbefalte innlegg

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 5 months later...
  • 5 months later...
Har det vettu nikolai, Jessica ligger ute til salgs nå;)

bilen står i statene da, så det er et ørlite håp om skilter også...

Så på en i DK, men den var en rustbøtte... hehe...

 

Få tak i en cali eller texas bil! Der er det tørt

 

Kjenner noen som skal hente seg driftebil fra statene selv, kan sikkert høre litt med han hvordan han har fiksa biffen

 

Han skal foresten prøve å godkjenne den bilen(tror det er en rps13 eller en oneiva) mener det skal gå fordi bilen er blitt solgt ny i statene

 

 

Stakkars Jessica!

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det man burde se etter og spørre om når man har funnet en intressant corolla?

Hva er vanlige feil og feller?

 

Rust og krasjskader er det verste. Det mekaniske er veldig enkelt å fikse.

 

Ruster mest:

 

*under baksetet, mot hjulhus

*kanaler, spesiellt i karosseriskjøt omtrent der døra slutter. Om du ikke ser skjøten er den fyllt igjen.

*frontplate. Den består av flere lag, og ruster ofte mellom dem. går gjerne hull ved rammevangen

*dempertårn. Forran; spesielt på ekosside, sjekk nede ved vangen. Lettere å se om du tar av hjulet. Bak ruster hele tårnet..

*karosseriskjøt under baklykter.

 

Om dette er ok, er bilen til å leve med.

 

De fleste har vært krasja, men det spiler ingen rolle, egentlig så lenge det er fikset skikkelig. Det viktigste er å titte i motorrommet, og se hvordan rammevangene ligger an mot torpedoveggen. Ta med magnet, og se om eventuelt vanger har sparkel for å skjule bulker de ikke har klart å rette ut. Om ikke vangene er beien, får du ikke forstillinga til å sitte beint. Se også eter om frontplata er sveiset inn på nytt. De skal være punktsveist fra toyota. Vanlig sveiseskjøt betyr at de er byttet.

 

Mekanisk: Håndbrekket går på calipperen, etter hva jeg husker. Klassisk for toyota er at de ruster, og henger.

 

Girkassa har sikkert dårlig sync på 2. og 3. Ikke spesielt uvanlig på toyota.

 

Det viktigste er at du finner et bra karosseri. Om motor og gir er bra spiller en mindre rolle.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 3 months later...

Akkurat hva som kreves av braketter etc for å bytte er jeg ikke sikker på, men det er flere som har gjort det før. Unsett blir det nok litt dyrt, siden du må ha alle paneler nye.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår