Gå til innhold

Toyota AE86 Infotråd

Ranger emnet


Skidracer

Anbefalte innlegg

så ifra Best MOTORing international eller Hot Version da dem filma i USA tidligere i sommer da noen hadde hivd ned en aldri så liten Honda S2000 motor i en Trueno/SR5, Dori-Dori (Drift kongen) elsket faktisk denne bilen, ikke bare pga den høye rev limiten (rundt/over 9000) men faktisk det at bilen ikke virket fremtung med denne motoren

 

 

hadde store planer om og importere en Trueno tidligere i sommer, men pga....familie medlemmer, ble ikke det noe av, får finne meg jobb igjen snart og importere uansett....måååå ha...

 

 

elsket "Initial D" filmen, den må kjøpes folkens

 

hva var forskjellen på AE86 og SR5 ???

 

OT: får man kjøpt filmen i Norge eller må man bestille den på nett. Er den i så tilfelle tekstet på engelsk?

 

Om du noengang hører noen si "hachiroku", er dette den japanske betegnelsen/forkortelsen på AE86. "Hachigo" derimot, er betegnelsen/forkortelsen på AE85/"SR5", som har en 4AC-motor med forgasser. Denne bilen er relativt slapp i forhold til AE86, og visstnok ikke noe å trakte etter.

 

Ergo var motorbytte i en SR5 trolig nødvendig for at dorikin skulle ha det festlig, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

"Best MOTORing international(engelsk komentator/tekst)" "Video option(rent japansk tror jeg, event finne fansubs på nettet, vanskelig...)" og "Hot Version(engelsk komentator/tekst)" får en kjøpt både på nett og sikkert hos enkelte norske tunere (crazytuning.no??)

 

dette er show som feks. 6 JDM biler, eller Ferrari, Lamborgini og merser og Porche og slikt, 6 runder på bane, så tester man hvem biler som er raskest, MYE bedre show en det engelske showet "Top gear" (må si jeg lo av episoden der GT40'en til han Clarkson ble stjålet 6 ganger fra huset på vei til jobben,

dem ringte fra sentralen og sa "Unskyld, men bilen din er stjålet..." Clarckson "....nei....det tror jeg ikke, jeg kjører den nå....."

 

 

"Initial D" finner en nok etterhvert på steder som selger anime/Hong-Kong Action, kinesisk/cantonesisk film med engelsk teskt

[-] (SOLGT) Ford Sierra 2.0i CL 91 model

 

Ellers ville, våte drømmer om Nissan Skyline GT-R33/34

eller en Toyota Trueno AE86 [Corolla GTS]

(Ja, er hekta på "Initial D" anime serien)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

AE86 ble solgt i england, men jeg har ikke funnet noen spesiell side som selger dem. Det ligger noen på Ebay.co.uk med jevne mellomrom. Noen ekte truenoer er også tatt inn til England i ettertid.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AE86 ble solgt i england, men jeg har ikke funnet noen spesiell side som selger dem. Det ligger noen på Ebay.co.uk med jevne mellomrom. Noen ekte truenoer er også tatt inn til England i ettertid.

 

ligger en der nå, rallyrigga!

http://cgi.ebay.co.uk/1986-TOYOTA-COROLLA-ae86-GT-COUPE-BLACK_W0QQitemZ4573591636QQcategoryZ18290QQrdZ1QQcmdZViewItem

 

Håpet bare på at siden 200sx er så billig der, så kanskje ae86 også var det, men har sett litt rundt nå og det ser ut som at de setter pris på den lille toyotaen:-)

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Tenkte på og kanskje hente en toyota AE86 i danmark. Vet noen her om det er noe problem og få registrert disse bilene med hvite skilt i norge? Viktig! Tusen takk til dem som svarer! :thanks

 

 

Du må bare kjøpe et godkjenningspapir fra toyota som koster 2500kr. De vil ha chassinr og modellnr, og så skriver de ut papirer til din bil. Verre er det ikke. Bilen tilfredsstiller alle krav i Norge.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare kjøpe et godkjenningspapir fra toyota som koster 2500kr. De vil ha chassinr og modellnr, og så skriver de ut papirer til din bil. Verre er det ikke. Bilen tilfredsstiller alle krav i Norge.

Er dette helt nødvendig? De ble jo solgt i USA og er typegodkjent i Europa; og med de nye registreringsreglene skulle man jo kanskje kunne tro at man slapp å kjøpe disse dyre papirene fra Tåjåta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette helt nødvendig? De ble jo solgt i USA og er typegodkjent i Europa; og med de nye registreringsreglene skulle man jo kanskje kunne tro at man slapp å kjøpe disse dyre papirene fra Tåjåta?

 

De er ikke typegodkjent i Europa fordi man startet med det litt for seint. Derfor må man handle papirer på hver enkelt bil. Jeg for eksempel, som har to identiske, må ha papirer til to biler..... Hadde de vært litt nyere hadde det vert greit.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke typegodkjent i Europa fordi man startet med det litt for seint. Derfor må man handle papirer på hver enkelt bil. Jeg for eksempel, som har to identiske, må ha papirer til to biler..... Hadde de vært litt nyere hadde det vert greit.

Aha, jeg var sikker på at de var typegodkjente. De ble vel solgt som nye i visse land her i Europa, kan ikke det stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, jeg var sikker på at de var typegodkjente. De ble vel solgt som nye i visse land her i Europa, kan ikke det stemme?

 

Danmark, Finland, Sveits, Tyskland, Belgia+++ bare Norge og Sverige som ikke tok de inn.... (så vidt jeg vet) Men så vidt jeg vet fikk de fleste 2dørs. Danmark fikk 3dørs. Hva Finland fikk vet jeg ikke..

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

bilen koster ca. 20-40.000....meeeeen....med norske skatt og toll regler kommer den glatt på 100.000,- (fra statene vel og merke)

[-] (SOLGT) Ford Sierra 2.0i CL 91 model

 

Ellers ville, våte drømmer om Nissan Skyline GT-R33/34

eller en Toyota Trueno AE86 [Corolla GTS]

(Ja, er hekta på "Initial D" anime serien)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår