Gå til innhold

Strømkabel til anlegg i Vectra B

Ranger emnet


Vectra A&B

Anbefalte innlegg

Er det noen som har mekket seg anlegg i en Vectra B?

Er tenkt å bygge en liten subb med forsterker å ha i bagasjerommet, men sliter med å finne et sted å trekke strømkabelen til dette gjennom torpedoveggen.

 

Hadde vert digg om jeg bare kunne fjerne en gummiplugg og tre kabelen gjennom der, slik som det var på den gode, gamle Rekorden:)

Har en kabel på 8mm og en på 16mm.

Tenkte jeg skulle bruke den største om det er hull som passer til den.

 

Noen som har bilde, eller kan forklare hvor det er greiest å trekke kabelen igjennom? Har ikke særlig lyst å lage nytt hull der fremme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Spørs litt hva du tenker på da.

Om du sliter med å få det ut, så trenger du noen strikkepinner til å trø inn i hullene på sidene på anlegget.

Bakpå så er det vanlige DIN kontakter, i tillegg til en kontakt for rattstyring og informasjonsdisplayet.

De fleste vanlige anlegg en får kjøpt idag, glir rett på plass:)

 

 

 

Med tanke på tråden: Jeg dreit litt på dragen når jeg trakk kabelen...

Fant et sted jeg kunne lirke strømkabelen igjennom. Gikk fint det, helt til jeg skulle spyle på bakruta (stasjonsvogn jeg også ruller rundt i). Kom jo ikke en dråpe ut!

Det jeg da har gjort, er å klemme flat spyleslangen som går fremmeifra, med god hjelp av en liten 8mm kabel...

Heldigvis så er det nå 'sommer'ferie (den er jo over for pokker (for alle andre enn meg)), så jeg får fjernet 8mm kabelen, og lagt inn en 16mm kabel der hjernen sitter. Vil tro det blir noe bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt, Det er heller tvilsomt at du får liv i displayet og rattet med et helt vanlig anlegg.

Du må enten kjøpe ett som er lagd til Opel, f.eks diverse Philips (VDO) og Delco spillere.

Du kan også få noen spillere til å fungere på display/knapper, med et adapter.

De mest aktuelle er da Kenwood, Sony, Pioneer og muligens JVC.

 

DIN-kontaktene er ikke det samme som kontakten til info og rattet.

Det er 2 kontakter som er DIN-kontakten, samt en tredje for ratt og display.

 

Håper dette ikke ble for rotete skrevet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Hmm, kanskje litt sent ute men i tilfelle det er noen andre der ute som lurer:

 

Jeg har montert anlegg i min vectra B hatchback, det gikk som en drøm (97 modell).

Jeg la en 20kvadrats strømkabel fra batteriet, over til passasjersia i panseret, og inn ei feit hylsa/slange som står der fra før. Du finner den hvis du demonterer plata under hanskerommet og stikker handa opp der. Isåfall er det bare å kjøre kabelen inn den hylsa så kommer den ut bak hanskerommet.

 

Etter det legger du den bak under listene til bagasjerommet. Her er det små pigger under lista som du må fjerne med evt en dremel multi. Skifta spiller og la signalkabelen på motsatt side, altså førersida. La den over pedalene og bak langs listene. her måtte jeg også modifisere litt me dremeln. Sluttresultatet ble råbra! Helt usynelig og helt klar lyd uten noen forstyrrelser ;)

 

Bare spør om det er noe du lurer på!

 

Edit: Skriveleif :P

Opel Vectra 1997 hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne feite pølsa du skriver om, er ledningsnettet til motorens hjerne (ECU).

Den ligger bak hanskerommet.

Har vurdert å legge kabelen her (ja, jeg har ikke gjort noe med den 'midlertidige' kabelen min ennå), men det frister ikke så veldig, da kabelen vil bli omtrent to meter lenger på denne måten.

Men, vi får se når sommeren kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hadde en standarkabel som jeg kjøpte på bilxtra, på 5 meter. Stakk hull i pølsa og la kabelen over motoren langs den kabelkanalen som ligger fremfor ruta. Så stakk æ hull i pølsa å fyrte kabelen inn der:P 5 meter kabel holdt faktisk i massevis! Hadde ca en halvmeter til over når jeg kom bak til bagasjerommet ;)

Opel Vectra 1997 hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, anbefaler deg å legge den som jeg sier, for hvis du skal bak til bagasjerommet via kanalene så er det kun plass i kanalene på passasjersiden! Er mye mindre plass i kanalen på førersia, såvidt plass til en liten signal kabel! Heldigvis slapp æ legge om sia æ la rett på første forsøk:P Prøvde å ta hull i torpedoveggen men æ e gla æ ga opp det prosjektet:P

Opel Vectra 1997 hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt en 8mm kabel på venstre side. Plass nok til det.

Signalkabelen jeg har, er muligens noe verre å legge der, men vil tro det går når den tida kommer.

 

Å lage hull i torpedoveggen frister ikke for meg heller.

Men, har tenkt å legge opp kabel til kupèvarmer, så da må jeg muligens bite i det sure eplet :shake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! For meg var det hvertfall intet håp om å legge kabelen min på venstresia (20 kvadrat). Jeg måtte kutte av piggene som listen støttet seg på osv osv og modifisere litt for å få kabelen på plass uten at den skulle bli skadet av spisse kanter:P måtte du også det eller? Jeg fant ut at det var god plass på høyresida da, når jeg var utstyrt med dremel multi så :eddie

Opel Vectra 1997 hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du Vectra B da? På førersiden i min bil var det stappa av dritt... Ikke nubbsjangs til å få inn noe større enn signalkabeln min :p

 

Nei har Vectra A ;)

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår