Gå til innhold

Problemer etter motor bytte, e30 325

Ranger emnet


Fridjow

Anbefalte innlegg

Måtte bytte motor da den jeg hadde døde helt etter at toppen sprakk. Kompresjonen var heller dårlig etter det hele også :rolleyes:

 

Men, fikk tak i en eldre motor med nesten samme km. Trodde dette skulle være planke kjøring men det var det da altså ikke. Har nå satt i den ny ervervede med tilhørende lednings nett og ecu. Da alt var klart og vi prøvde og få fyr på den var det ikke tegn til liv. Snurret fint men ingen gnist eller bensin. Fikk da tips om at jeg måtte sjekke kontakten imellom sikrings boksen og lednings nette da dette ikke var helt kompatibelt. Da jeg ikke hadde det nødvendige for å få ut pinnene klippet jeg av alle ledningen og skjøtet med sko og strømpe. Skjøtet alle som jeg så passet sammen, fikk høre at dette skulle holde for å få fyr på den ihvertfall. Prøvde igjen med akkurat det samme resultatet som tidligere. Det jeg har merket meg er at den tykke jordings kabelen som jeg hadde på det ledning nettet som satt der tidligere ikke finns her. Den er kun jordet i underkant av den diagnose kontakten. Holder det? Noen forslag generelt tas også imot med takk. Bil el er ikke mi sterkeste side desverre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Har du montert følerene på girkassa rett? Disse går å koble feil omhverandre!

 

Mener det var riktig, har tatt de ut og målt de også. Har forøvrig funnet ut at det er en kontakt som sitter utifra nettet rett ved ecuen som må kobles til noen av de ledningen som blir til overs når man spleiser sikrings boksen sammen med nettet, disse var ikke i bruk på det nyere netter som satt i bilen før. Men til hvilke ledninger skal de forskjellige..........:(

 

Lurer på om jeg skal bytte til det gamle(nyere) nettet med ecu trigger reimhjul innsug å det hele.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinpumpa går ikke? ;) er nok den som ikke går.. så får du heller ikke bensin.. først sjekker du om den ekstra ledningen ved hjernen er kobla til..

hvis den er det, så må du mekke til 3nye ledninger inni sikringsboksen.. vet ikke om noen har et bilde/beskrivelse av det liggendes ute men..

hadde lignende problem.. var bare bensinpumpa som ikke ville samarbeide hos meg.. fikk det til ;)

Opel Vectra 95mod 2,5l V6

Toya Stv 97mod Kjærrrringbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta til det forrige ledningsnette, innsug,giver+hjul osv

Og den startet:D

 

Men siden jeg klippet over ledningene til kontakten ved sikrings boksen er det vel ikke alt som fungerer :)

 

Så hvis noen har en 88----> e30 320-325 som jeg kunne tittet på kontakten til hadde jeg vært evig takknemlig:) Eller skrevet ned nr. som står ved siden av hver ledning på sikringsboks siden + farge på ledningen hadde det også vært veldig hyggelig. På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår