Goop Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Noen som vet hvor men kan få korte dempere til 240? Gjerne fra en annen bilmodell,og trengs litt små modding.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 lurer på om det finnes bilstein dempere som er korte.. oljedempere kan du vel kutte og gjenge opp, mener jeg? men dog: gassdempere er "obligatorisk" til senkefjærer! du trenger som sagt ikke å ha kortere dempere til lovlig senkesett. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mai 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Nei...men då er han høy som et fjell. Eg har kappete senkefjører. Og då lager den eine fjøra litt lyd.. Hørte at et røvertriks var å legge sånn gummiting inni fjørene. Då sluttet de vist å lage lyd, og blir stivere..For de blir litt lenger då. Derfor eg heller vill ha kortere dempere og ha bilen såpass lav.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 lurer på om det finnes bilstein dempere som er korte..oljedempere kan du vel kutte og gjenge opp, mener jeg? men dog: gassdempere er "obligatorisk" til senkefjærer! du trenger som sagt ikke å ha kortere dempere til lovlig senkesett. Bilstein har kortere demper til Volvo 240, mener de heter noe med Sport og er laget for sekka biler.. sto at de var korter i mailen jeg fikk Har nemmelig spurt de... men prisen er syns jeg var litt STIV rundt 1700 pr. stk. foran og rundt 1300,- stk. bak Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 korte dempere fra bilstein heter sprint, jeg er ikke sikker på om du får det til 240, men det er jo mulig og sjekke opp.. men man får vel og korte gule koni? har hørt at det skal finnes, uten at jeg har fått sjekka opp det selv enda.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 korte dempere fra bilstein heter sprint, jeg er ikke sikker på om du får det til 240, men det er jo mulig og sjekke opp.. men man får vel og korte gule koni? har hørt at det skal finnes, uten at jeg har fått sjekka opp det selv enda.. Sprint levert de ikke til 240 det var de jeg spute om pris på, men jeg fikk pris på noen andre og jeg mener 99% sikker på at de hete noe med sport.. Har sletta mailen så. mulig de het Club Spot Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mai 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 sånne voc-rally dempere til 240 da? Noen om har peiling omde er kortere eller noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Sprint levert de ikke til 240 det var de jeg spute om pris på, men jeg fikk pris på noen andre og jeg mener 99% sikker på at de hete noe med sport.. Har sletta mailen så. hvis du har sjekka opp det, så stemmer sikkert det, jeg er selv på jakt etter korte dempere, og har hørt selv at bilstein ikke har korte dempere til 240.. men bilsten er jo det jeg har mest lyst på selv også, så jeg håper at det finnes.. men hvis none finner ut helt sikker hva man kan få tak i, så setter jeg pris på og få hvite om hvor og pris :) Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mai 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 hvis du har sjekka opp det, så stemmer sikkert det, jeg er selv på jakt etter korte dempere, og har hørt selv at bilstein ikke har korte dempere til 240.. men bilsten er jo det jeg har mest lyst på selv også, så jeg håper at det finnes.. men hvis none finner ut helt sikker hva man kan få tak i, så setter jeg pris på og få hvite om hvor og pris :) Eg og vil vite!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mai 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Eg får vel ringe til auto-trio i morgen å høre hva de har å si... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 volvo r-sport,decarbon,bilstein,koni osv alle disse "oppned" framdemperne kan man lett korte... Bak kan en kjøpe saab 900 framdempere og presse inn stålforingene ifra de gammle volvodemperne slik at de passer..dette egner seg ikke for biler med ca 40mm senkesett da demperne er for korte til formålet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mai 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 volvo r-sport,decarbon,bilstein,koni osv alle disse "oppned" framdemperne kan man lett korte... Bak kan en kjøpe saab 900 framdempere og presse inn stålforingene ifra de gammle volvodemperne slik at de passer..dette egner seg ikke for biler med ca 40mm senkesett da demperne er for korte til formålet.. Ja..eg har kappete senkefjærer..senker vel 70++ tenker eg. Hva vil det si "lett" å korte? og hvordan? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Ja..eg har kappete senkefjærer..senker vel 70++ tenker eg.Hva vil det si "lett" å korte? og hvordan? skal du gjøre det etter boka kapper du "stangen",dreier så ned det nye partiet til samme diameter som den gammle biten og gjenger opp på nytt.. Det er kun en ca 10mm sykk stang det er snakk om,men den er knallhard.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mai 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 bilstein har noen sprint dempere.. Får ringe og høre hvor mye senking de tåler.. Står de er til senkede biler..Liksom mer enn 30-40mm senk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 jeg vet om en nå som har satt saab dempere bak med kappede fjærer (senket ca 10cm), framme har han BMW E30 fjærer (senket ca 10-12cm), og kortet inn demperne.. den bilen ble LAV... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg