lars-frr Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Lurte litt på hvor tjukke eksosrørene er i diameter jeg.. Vet det varierer med motor. Men, med en 1.8 l 90 hk motor ?? Ser ut som det er 2" eller noe under bilen min. Hvordan blir det da å bytte ut det med 2,5" ? Fjerne katn? Lyd ? Finns det noe som heter sportskatalysator ? Som ikke er like stor, min stikker så langt ned under bilen, blir vanskelig å senke bilen 100mm .. Det ble litt knotet.. :) Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 2" er passe... ikke vits med no mer på den motoren iallfall. 2,5" er på kanten. Overkill på den motoren iallfall :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Mai 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Hva med kat n ? Sjekket raceland.no, de hadde sånne erstattnings rør, men de så det ut som kun passet GTI Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 kat erstatningsrør lager du selv på under en halvtime.. måle litt og gå til en jern handel og kjøpe de rørstussene du trenger... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Helt klart nok med 2" på 90' hestingen. Så om du ikke har planer om å bygge motor i den mermeste tiden, hadde jeg bygd med 2":) "Kat" Erstatningsrør, lager du selv, slik gallagher fortalte=) Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Jeg har fjærna kat'n på min Golf 2 og den bakerste lyddempern. Så jeg har rakarør fra motor og til ei DTM effektpotte bakerst. Vurderer å montere kat'n igjen, for det bråker noe jvælig! Mvh Tommen Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Jeg har fjærna kat'n på min Golf 2 og den bakerste lyddempern. Så jeg har rakarør fra motor og til ei DTM effektpotte bakerst. Vurderer å montere kat'n igjen, for det bråker noe jvælig! Mvh Tommen Demper katta noe da? Er det ikke bedre å sette tilbake lyddemperen? Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 eller det er vell ikke kat på min Golf II. Men har fjærna begge lyddemperne for å si det, sånn og hadd på rakarør med DTM effekpotte bakerst. Mvh Tommen Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Mai 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Men hva er standar str på eksos anlegget på 1.8 90 hk ?? Passer dette røret på bilen min ?? http://www.raceland.no/html/products_2.asp?clientid=433983&productid=18108366&productname=Volkswagen+golf+erstatningsr%F8r%2E&category=Eksos&subcategory=Katalysator+erstattere&show_product_list= Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Tror nok du har 1.5" rør samme som på 1.6L. Dette rører er til en GTI 8V, som da har 2" rør samme som 16V. Så dette vil jo passe, det er jo bare å kutte noen kutt i røra for å tre det uttpå andre rørene, og bruke rørklemmer å klemme til, med litt eksospasta som jeg har jort. Bare få det helt tett. Jeg bruker 2" rustfritt rør, på en 1.6L:) Det bråker!! Men hvorfor kjøpe der? Drar du til nermeste rørleggerfirma, har de rester liggende rundt om du du sikkert kan få. Mvh Tommen Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg