nnnneh Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 Mye arbeid dette, eller kan jeg få gjort det på volvo for en overkommelig pris? Motoren min bruker litt olje, og etter å ha studert i hvilke situasjoner den bruker olje har jeg kommet frem til at jeg forhåpentligvis har dårlige ventiltetninger (les: slipper å kjøpe ny turbo) Den bruker mye olje når jeg bremser mye på motoren, ved normal kjøring og hard landeveiskjøring er oljeforbruket lik null/normalt. Og har tenkt som så at det er kun ved motorbremsing at jeg har så mye undertrykk i sylindrene samtidig som innsugsventilene er åpne og antar at oljen suges inn der da. Rett meg om jeg er på jordet.. har ikke så mye peiling på dette men synes ressonementet mitt virket fornuftig? :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Mai 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 samma greia på min bil. Bruker null olje til vanlig, men ved kraftig motorbremsing (5k i andre gir) Bruker den litt olje. Om det holder å bytte gummirngen på innsugsventilene vet jeg ikke. Om styringene også er slitt får du ikke sjekka uten å ta av toppen. Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 på min gjelder det motorbremsing generelt, uansett fart uansett gir. så lenge det er -0,95 bar i innsuget så stinker det svidd olje og ryker blått ved neste gasspådrag. styringene bør vel ikke vere gåene enda etter 180-190k km. men mistenker at det har vert for lite olje på den en gang og veit ikke helt hva som ryker først da. får ta den med meg på volvo dem har sikkert peil på sånnt der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 må ta av ventilfjærene og pirke ut gamle tettningen og dytte på nye. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 Er egentli kun 3 ting som kan være gåent når den bruker olje..: Ventiltetninger, ventilføringer, og stempelfjører. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 topp-pakning, bunnpakning, topp-dekselpakning, men detta er jo mest synlig Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 motoren brenner oljen.. den lekker ikke bare så det er sagt :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 hjelp.. fikk et prisoverslag på volvo.. rundt 3500kr i arbeidspenger.. :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 det er jo ikkje gale.. Er ikkje mer en 4-5timer arbeid det..=P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 hjelp.. fikk et prisoverslag på volvo.. rundt 3500kr i arbeidspenger.. :rolleyes: ikke så galt det... et slipesett til toppen får du billig til en bilrekvisita butikk, men velger du å kjøpe slipesett uoriginalt hør med verkstedet ditt om de montrer uoriginale deler er nemmelig ikke alle som gjør det.. etter som jeg har hørt.. Sjekk prisen på ikke merke veksted de er som regel billigere Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 Skal du kun bytte tetningene er det vel de som setter trykkluft i sylindern så du slipper å ta av toppen,dette krever noe spesialutstyr men.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 brukte 2 dager (med god hjelp) på å bytte tetninger på rekorden.. ble merkbar forskjell faktisk, bilen reagerte mye bedre.. men eg vet ikkje kor stor forskjell det e på rekord og volvo, i oppbygging altså.. var så jævli glad når eg hadde renset alle 8 ventilene....glad for at eg ikkje hadde 16 altså :D for det tok dritlang tid, måtte slipe for hånd for å få ventilene tette, alle sammen var full i sot og drit.. vil si det e verdt arbeidet hvis du først må av med toppen.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 sånn trykkluft-dings til ventilene får man kjøpt på biltema.. kosta ikke stort... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 trenger jo no til å ta av spennet på ventilfjæra osv da. så litt mer spesialutstyr trenger man Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 vi brukte en enorm klemmesak, som aaaakkurat gikk rundt en 8v-topp.. skrudde sammen og kileklossene (sikkert ikkje det de heter :D) kom til syne.. lurer på om eier sa den var kjøpt på biltema, men eg aner ikkje.. var visst ment for ford den vi brukte, men så lenge den når rundt der den skal så funker det.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.