TurboXs Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 jeg venter på bilder jeg........... av viper bakstilling...... Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 hvis meg en PP, hvor tomgangen er på 5000, utenfor eller på gata så tier jeg... Føler ikke behovet for å vise deg noe som helst. Og når ble det 5000rpm? Jeg skrev 4-5000, og siden jeg ikke har en audio-basert super turteller i hodet, så kan det fort være at de jager opp og ned mellom 2000 og 3800, ikke 2500 til 4500. Går stygt gjør de uansett når det blir snakk om MYE effekt. Og tie gjør du jo ser jeg. Svar heller på spørsmålene jeg skrev. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
whiplazh Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Så teite dere er.. Greit at det virker meget usannsynelig, men la nå fyr'n få prøve og vise at han skal dette her da? Han får vel veldig lyst til og fortsette det han har begynt på når alle sier at dette går aldri i verden som gatebil osv osv? Lykke til, skal følge med! Kan bli bra! ;) Siter Nå - '92 VW Vento VR6 [x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v [x] - '90 VW Golf II GTi G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frooode Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Tror ikke 900hk er utenkelig med en stor streetport. Det har vært tatt ut 600 med streetporta 13B i USA. GT42'en burde klare det greit. Uansett skal du nok slite litt med å få ut den effekten da, men det bør være mulig. Ang tomgang på PP motorer så ligger de vel på rundt 2000 rpm med gasser. Registeret begynner på 4000 og slutter rundt 10-11000. Med et skikkelig innsprut så klarer man å dra tomgangen ned til 12-1300 rpm og det bør ikke være noe problem å ta en tur på supern med'n. Siter brap-brap-brap 1984 Mazda 929 1980 Mazda RX-7 1976 Mazda 818 De Luxe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 du har ikke lyst å gi en teknisk forklaring over delelisten du har tenkt å bruke? Noen ovenfor nevnte viper bakaksling, men hvilken girkasse skal du ha for 900hk? Hvilken clutch? Svinghjul? Hvor brede felger/dekk skal du ha, samt dekkdimmensjon? Hvilken utveksling skal du ha på bakakselen din? Som nevnt ovenfor: racetrimmede motorer er ikke noe gøy å kjøre i vanlig hverdagstrafikk, samme gjelder race-girkasser! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Sier bare en ting jeg sombrero :eddie :driving :respect og thumpsup thumpsup den motoren er bare en av de absolutt grommeste motorene jeg kan tenke meg.. lå i går og drømte om å få tak i en slik motor.. for å hive den ned i en BMW E36.. men det var de penga..hehe. Uansett.. lykke til.. detta her blir sikkert grisefett :cool: Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Escort Speed Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 den gangen jeg får se bilder skal jeg glede meg over detta prosjektet!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 :pics Gi oss noen bilder! Har nesten litt vanskelig for å tro at du kommer til å gjennomføre dette prosjektet... Men for all del, er bare bra om jeg skulle ta feil.. Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Subwoofah Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm....Tjatjatja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XenonHID Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Litt info. Motoren det bygges på er en "D series" motor. 900Hk skulle ikke være noe problem når man tenker på at Simtech har tatt ut 505Hk av en 12a, dvs 1146ccm. Video Og da var heller ikke allt helt optimalt. Regner man litt på den så kommer man fram til ---> 505Hk / 1146ccm = ca 0.44Hk pr. ccm. En 3rotor er på 1962ccm, dvs, 1962ccm x 0.44Hk pr. ccm. = 863Hk I tillegg er portene i en 20b "3rotor" mye bedre utgangspunkt enn i en 12a Når vi snakker om kjørbarhet så vet de fleste med turbomotor at før ladetrykk er motoren snill som ett lam. Så er nok ikke no problem å stikke seg en tur på butikken selv om man har 900+Hk på fullt trykk. EDIT. Hvis man leter litt rundt så finner man også 4rotorer som yter 580Hk UTEN turbo, disse er bygd opp av 12a deler så disse er på 2292ccm. Og ja, de er bygd for gatebruk! Asbjørn avals@simtechracing.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RESERN Skrevet Mai 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 jeg sletta den gamle tråden pga mye useriøs dritt notin Håper denne bli bedre,kommer bilder i kveld men ikke av bila, sparsom me detalier der.. skal legge ut mere og mere bilder etterhvert.. va veit vel egentlig noen når alle veit alt og ingen veit hva men mene ska de :naaaws Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RESERN Skrevet Mai 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 Veit ikke alle detal selv enda, holder på og sette sammen ei liste over det jeg skal bruke , men den forandrer seg daglig.. Bestandig noe nytt,mere gromt som må vurderes sombrero Bila står helt ribba,rustsveisa vel gjenstår mye sveising før spakkel og lakk ska skal bruke en mild himmelblå perl med enten litt lilla i ell ikke. tenkte bruke understell fra en E30 m3 alpina, når jeg finner en og importere, som sagt er ikke helt enig med meg selv enda men jobbe med saken..hehe notin motoren skal medium trimmes men alt blir lagt opp for race. bruke orginalt innsug, skal høyglans poleres BLING BLING :google + mye anet snacks.. datasprut skal komme med en del info om motoren men noe vil nok bare noen vite.. Er enige med mange om at jeg ikke helt veit ka æ får ell hva blabla men det er KUNN FOR MIN EGEN DEL, ville bare kombinere mine 2lidenskaper Wankel og Bmw. så litt hjelp og støtte + seriøse tips s, er jeg veldig takknem for :) RESERN Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 :scared ...................... :scared Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RESERN Skrevet Mai 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 jeg venter på bilder jeg........... av viper bakstilling...... har ikke kjøpt inn bakstilling enda alacocaina prøvde laste opp bilder av motor og div i går, men må forminske de til under 1mb. det er ikke så fryktelig lenge sia jeg begynte på dette prosj, har kosta meg ganske mye,mere bli det.. på sjåførlønn går det ikke så fort som jeg vil :respect Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RESERN Skrevet Mai 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 du har ikke lyst å gi en teknisk forklaring over delelisten du har tenkt å bruke? Noen ovenfor nevnte viper bakaksling, men hvilken girkasse skal du ha for 900hk? Hvilken clutch? Svinghjul? Hvor brede felger/dekk skal du ha, samt dekkdimmensjon? Hvilken utveksling skal du ha på bakakselen din? Som nevnt ovenfor: racetrimmede motorer er ikke noe gøy å kjøre i vanlig hverdagstrafikk, samme gjelder race-girkasser! kommer vel litt med mere teknisk senere, motor vil ligge på ca 300 hk til vanlig bruk 0.2-0.3 i turbotrykk sombrero dette er ingen problemer. heller ikke tomgangen ska bli det største probl, wankel er rått :google Skal bruke 2poppoffer og en stooor wg, spesialtilpassa eksosmani, raceveiv- da orginal er berykta for å ha litt kast ell lett få det, racebolts,studs, rotorene skal freses om og sette i en anen type apexer (samma som stempelringer på en motor) setter inn 2delte istedet for 3delt org- skal jo tåle mye juling yodude bakstilling og girkassa bli kjøpt inn i løpet av høsten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.