Turbo_FB Skrevet Mai 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2005 HAr main tråden på http://www.vwteam.org under projects men legger ut bildene her. Er som sagt en vtec som skal ha ny turbo og masse knask. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Mai 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2005 Skal mappes i Oslo 19. mai og Våler 20. om alt går etter planen. Skal holde dere oppdatert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 står ikke stemlene dine feil vei? på bildet med blokk med stempler i så er jo eksosen ut på samme side som peilepinnen står og det er jo på denne siden det er utsparinger med størst diameter i stemplene, men det er jo innsugsventilene dine som er størst.... Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 står ikke stemlene dine feil vei? på bildet med blokk med stempler i så er jo eksosen ut på samme side som peilepinnen står og det er jo på denne siden det er utsparinger med størst diameter i stemplene, men det er jo innsugsventilene dine som er størst.... du legger nu merke til alt da. men er nok enig der ja.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Mai 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 Rett vei nå :D Klar for start i morgen 16. mai. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 Hmmm. skal se etter nå snart. Fikk beskjed om at de sku stå slik da men men.. Se på toppen din så er du jo hvor ventilen står, dem små er jo eksos og dem store er innsug. så er du i forhold til stemplene hvor det skal være. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 De stemplene står 180 grader feil. Hvilken ring-gap plassering bruker du på ringene? Hvilken stempel-til-sylindervegg-klaring? Er det Eagle-råder? Med de nye 10mm-ARP-boltene (som tåler 1000 ganger mere juling enn de tidlige)? Hvilken klaring bruker du på rådelagrer-til-veiv? Er motoren en B16A eller B18C? Hvilken borring? Hva med motorstying/mapping? Modifisert veiv- og ventilhusventilasjon eller standard? Mange spørsmål, men når jeg stempler som står feil vei, ser jeg for meg at andre ting kan være feil også (deriblant rådene også). EDIT: Og det heter "VTEC", ikke "v-tackh". Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Mai 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 Hadde ikke toppen tilstede da jeg monterte stemplene så jeg fikk beskjed om å ta de store frem. Litt bummer men drit skjer. Har ikke målene på div. av de spørsmålene dine her nå. Ja d er de nye eagle rådene du nevner. B16a orginal motoren. Foreløpig er d orginal ventilasjon. kommer catch tank. V-tackh? Kjært barn har mange navn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 Vel, de stemplene må iallefall snus; sånn som de er nå er det overhengende fare for at innsugsventilene kan komme i kontakt med stemplene på grunn av den lille utsparringen som egentlig er laget for å romme de mye mindre eksosventilene. Grunnen til at jeg er så bitchy angående dette er at ikke har lyst å se enda en B16A-motor (min favoritt) ødelagt på grunn av sløvskap/uvitenhet/inkompetanse/uflaks/sabotasje/naturkatastrofe/heksekunst/sigøyners forbannelse. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Mai 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 hehe stemplene er snudd de. Tok ikke lange tiden så nå er alt klart. Råde boltene er forresten arp 2000 11mm bolter. Ikke 10 som jeg sa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Mai 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 Tok du stempla helt ut når du snudde de? Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mai 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 Tok du stempla helt ut når du snudde de? Konsekvensen av å ikke gjøre dette er at stempelringene snurrer ut av posisjon, og leder til et høyt oljeforbruk (enten øyeblikkelig og/eller etter noen dager). Hvis innsugsventilenes utsparring er klokka 12, så er det helt feil å plassere gapene klokka 12:00, 3:00, 6:00 og 9:00. Dette er fra hukommelsen, men sjekk med servicemanualen hva som anbefales og/eller hva stempelfabrikanten anbefaler. Men en tommelfingerregel med smidde stempler er å plassere den andre kompresjonsringen 180 grader i forhold til den første. Si meg, helt ærlig, Turbo_FB, er du virkelig, 100% nøyaktig krystallklar på det du gjør, og benytter du all den research du har gjort på forhånd for å ro iland dette prosjektet? Ved å se på de korte svarene du har gitt på tidligere spørsmål er jeg skeptisk. Kall meg gjerne en hater, men hvis min hating fører til en bedre/mere nøyaktig bygd motor som overlever omså bare to sekunder lengre, så er den verdt det tusen fold, uansett hvor teit dette måtte få meg til å se ut. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Mai 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 Tok ut stemplene helt ja. De går ikke klar for veiven så de må helt ut. Øyvind du kan bare ta det med ro. Dette går bra og motoren skal holde evig lenge. Mere redd for at bilen går i fjellet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Mai 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 og bilder av bilen som dette skal nedi? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mai 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2005 Tok ut stemplene helt ja. De går ikke klar for veiven så de må helt ut. Øyvind du kan bare ta det med ro. Dette går bra og motoren skal holde evig lenge. Mere redd for at bilen går i fjellet. Så hvilken ring end-gap-plassering endte du opp med å bruke? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg