volvo_wizard Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Er det noen av dere som vet om det finnes noe lesestoff om dette på nettet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Er det noen av dere som vet om det finnes noe lesestoff om dette på nettet? Er det innstillingene på 240 du tenker på? I så fall er dataene: Toe-in 2,5 +/- 1mm (uten servo) Toe-in 1,5 +/- 1mm (med servo) Camber 0,5grader +/- 0,25grader Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_wizard Skrevet Mai 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Tenkte mer på teori om emnet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Var en jeg kjenner som sa at 240 forstillinga er noe av det mest avangserte som fantes når den ble konstruert..! Kan justeres i alle rettninger..! :) Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Tenkte mer på teori om emnet Å ska man me de a'? :wonder Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Gå til en bok hadel og kjøpe deg bok om Forstilling som de bruker på bilmek. skolen står mye der, mener den heter "Hjul og Fjæring" eller noe no i den duren.. eller du kan låne bøker på Bibloteket de har mere en mange tror. Står også noen om vinklen her... Har en bra side om dette, http://autorepair.about.com/library/glossary/bldef-014.htm mener jeg finner den ikke nå..ska se om jeg finner den senere idag skrev nemmelig ut siden :D Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Var en jeg kjenner som sa at 240 forstillinga er noe av det mest avangserte som fantes når den ble konstruert..! Kan justeres i alle rettninger..! :) da kan du fortelle meg ossen man justerer caster vinkelen på 240n da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 da kan du fortelle meg ossen man justerer caster vinkelen på 240n da? Les: IKKE jeg.... En jeg kjenner som sa det.. :rolleyes: Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 da kan du fortelle meg ossen man justerer caster vinkelen på 240n da? å juster vinklen er ikke noe du gjør selv... får det aldre rett da.. du må på verksted. Caster vinkelen mener jeg du juster med spesial verktøy fra volvo som du feste på de 3 skruven som holder demper etc. i støtdemper tårnet og vrir de rundt Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_wizard Skrevet Mai 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 å juster vinklen er ikke noe du gjør selv... får det aldre rett da.. du må på verksted. Caster vinkelen mener jeg du juster med spesial verktøy fra volvo som du feste på de 3 skruven som holder demper etc. i støtdemper tårnet og vrir de rundt Men da er det "camber" du endrer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_wizard Skrevet Mai 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Å ska man me de a'? :wonder Hvis man foreksempel skal kjøre på bane så kan man endre på toe in og camber for å øke kjøreegenskapene / kjørbarhet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Hvis man foreksempel skal kjøre på bane så kan man endre på toe in og camber for å øke kjøreegenskapene / kjørbarhet Det er sant, men da bør man ha måleinstrumenter til det også... Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 innstrumenet er lurt og ha når man skal drive med camber og caster vinkelen. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Men da er det "camber" du endrer sikkert rett lenge siden jeg har holdt på med disse vinklene :D Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tic2002 Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Caster vinkelen får du ikke endra! men vis du ikke har servo og du bytter til servo så må du ha nye bærekuler som er vinklet framover, dermed får du endra caster vinkelen litt! Siter "We ride together, We die together, Volvo boys 4 life" Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.