skoglund Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 jeg skal lakke en stor spoiler jeg har kjøpt hvit. men jeg har hørt at man kan gå til en fargehandel å gi dem fargekoden så får du lakken ferdig på spraybokser og hvis du er litt dreven til å lakke går det like bra som med kompressor og sprøyte....???? hva kan dette komme på? eller hva kosterd et å sende inn. gidder ikke batale 1500 for å lakke spoileren når jeg kanskje kan gjøre dette for 500 selv. kjenner en som er flink til å lakke :) Siter Mitsu Lancer Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eVicez Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Jepp, stemmer det at du kan gå til en fargehandel å gi fargekoden, så får du lakken ferdig. Og om du bare bruker litt tid, kan dette bli like bra som å lakke med sprøyte Priser på dette må du bare kontakte fargehandelen din. Om du kjenner en som er flink til å lakke, tjener du veldig på å la han lakke, isteden for å la et lakkeringsfirma lakke. Å det koster mer enn 1500 å lakke en stor spoiler hos et kvalifisert verksted ;) Siter VW mekaniker Sertifisert DEFA alarm og tracker montør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 kjøpte sånn sprayboks for litt siden, betalte 150kr pr.boks lakk og 100kr pr.boks klarlakk Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 riktig at det kan blandes lakk på boks til deg. Her i byen er det BilXtra som tar seg av det.. vanlig metallic lakk ( uten perlemor ) på 400 ml boks koster 180.- du bare oppgir fargekode, og venter drøye 10 min.. har selv lakket MYYYYE med boks, og opplever veldig bra resultater ! lakket sist en list på bagasjelokket, og fargelikhet , jevnhet og glans ble like bra som orginal-lakken, hvis ikke enda bedre.. noen bilder fra prosessen : viktige ting og huske på er grunnarbeidet, lakksted, tempratur og ikke direkte sol-lys.. veldig store overflater kan være verre og lakke med boks, da er det best og bruke kompressor.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoglund Skrevet Mai 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 så¨flott.... da blir det lakking av vinge og fangere til lørdag... bilder elgger jeg ut til søndag... gled dere;) Siter Mitsu Lancer Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wkz[L] Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 pass på og ikke hold for nærme...har sett mange som har hodt boksen 10cm unna og sånt og da begynner det og renne med en gang :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eVicez Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Prøv å hold min 20cm unna det du skal lakke. Og ta mange strøk :) Siter VW mekaniker Sertifisert DEFA alarm og tracker montør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoglund Skrevet Mai 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 jepp jepp.. sant det.. har driti meg ut noen ganger med lakking på mopeden... men får han kammeraten min til å gjøre det.... gleder meg sinnsykt for da er bilen ferdig.... siste finnish lissom Siter Mitsu Lancer Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Husk at holbarheten ikke er all verden med spraybokslakk... All slik lakk er 1-komponent, mens skikkelig billakk er 2-komponent! Stor forskjell i kvalitet... sombrero Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Mai 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2005 Boksene som lakkeringsverksteder blander er vell 2K lakk som er fylt på sprayboks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SR20De Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 Lakkboksene som man får kjøpt på lakkeringsverkstedene blir fyllt opp med vanlig billakk som de selv bruker. Boksene har tynner i seg fra før, så det er bare farga/klarlakken som blir pressa på. Ved tettfarge og klarlakk kan dem ha i litt herder, men man må/bør da bruke boksene nesten med det samme (avhenger av hvor mye herder som blir brukt). Basefargen blir bare pressa rett ned på boksen siden den ikke trenger herder, og tynner er det jo på boksen fra før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg