Gå til innhold

240`n godkjent med B230FT (Bilder)

Ranger emnet


240ft

Anbefalte innlegg

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror faktisk ikkje det blir forskjell i forsikringen viss du kun bytter motor og får det godkjent.. Tror liksom du må bygge om hele bilen til "turbo" då...For at det skal bli forskjell i forsikringen..

 

-Da tror jeg du blir tatt på nakken, hvis du har TIC-motor og forsikrer den som en DL eller L... Er optimalt å forsikre den som en GLT tror jeg... "Turbo-forsikring" er svinaktig dyrt for ungdom, som meg... Hvis noen har noe mer info om detta, så spytt ut / lag ny tråd på forumet.. jeg vil vite mer!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Da tror jeg du blir tatt på nakken, hvis du har TIC-motor og forsikrer den som en DL eller L... Er optimalt å forsikre den som en GLT tror jeg... "Turbo-forsikring" er svinaktig dyrt for ungdom, som meg... Hvis noen har noe mer info om detta, så spytt ut / lag ny tråd på forumet.. jeg vil vite mer!

hva med å troppe opp hos gjensidige å si at du har kjøpt deg en ny bil. så sier du hvilken bil det er (samme som den du har, ikke oppgi reg. nr.) så sier du hvilken motor du lurer på å sette nedi. Ikke si 940 motor med turbo, men ex "motor fra 940 LT" :rolleyes:, da har du sagt hvilken motor du har UTEN å nevne TURBO. dem veit hvilken motor det er men fordi den ikke heter 940 Turbo kan du se for deg et par tusenlapper spart ;) så spør du hva du må betale i forsikring på den. si at den har 135hk. noe som bare er litt mer enn orginalt. og motorvolumet er det som teller mest. og siden du hadde 2.3 fra før så skulle ikke økningen vere så dramatisk.

 

Hvis dem spør HVORFOR du vil bytte.. så er det såklart fordi den nye motoren har innsprøytning, noe som gir store fordeler mht. bensinforbruk (spesielt om vinteren), lettere feilsøking, roligere gange og en mer miljøvennlig motor sombrero

 

viss ikke du gjør det, så gjør jeg det en annen dag ;)

 

Btw.. når du har fornyet forsikringen, motoren er godkjent og både biltilsyn og gjerne forsikringsselskap har prøvekjørt bilen (UTEN dump.. og med minst mulig ladetrykk!) så er det hjem å sette på chip, dumpventil og øke trykket til ca en bar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, akkurat det jeg og tenkte.. 2,1liter vettu :P hehe.. Hakke NOR-forsikring.. skal bruke jernbanens blablabla-forsikring som er ??kr billigere og skal ha ansvar /delkasko veit jeg, men lurte på å forsikre TIC'en min som en 245L men folk sier at hvis du blir stoppa / kontroll du kræsjer etc.. så er det bot pågang... hadde vært intresant med folk som virkelig visste noe om detta... For det jeg tenkte var å godkjenne motoren i vognkort på biltilsynet og forsikre den som en 245L som sagt..

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BurnPr00f:

 

Kræsjer du med noe u-godkjent på bilen så får du skylla uansett ;)

Så bygg sikkelig når man først bygger.. og godkjen det:)

 

Som jeg trengte bare og oppgradere til 940 TURBO forsikring, altså fra 940 til 940 TUrBO....

Kostet med bare 300kr etter det jeg husker...

 

240ft:

 

Du må komme med noen nye bilder av bilen snart da ;)

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det sjønner jeg jo, men hvis en kræsjer, det er du som har skylda, og ikke nyemotoren er godkjent, og bilen ikke er forsikret som GLT / TIC, da vil jeg tru du sliter veldig.. ?

 

 

240FT har både fått godkjent senking og motor i vognkort, og kan dermed forsikre bilen som 2,3l da han ikke endre slagvolum ved motorbytte.

 

Er ikke det riktig 240FT ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BurnPr00f:

 

Kræsjer du med noe u-godkjent på bilen så får du skylla uansett ;)

Så bygg sikkelig når man først bygger.. og godkjen det:)

 

Som jeg trengte bare og oppgradere til 940 TURBO forsikring, altså fra 940 til 940 TUrBO....

Kostet med bare 300kr etter det jeg husker...

 

240ft:

 

Du må komme med noen nye bilder av bilen snart da ;)

 

Mvh

E-K Racing

du kan ikke få skylden unsett med mindre motorbyttet har vert en medvirkende årsak til ulykken. og det er det jo ikke viss en møtende bil kommer over i feil kjørefelt. kjører du i 80 så kan du ha 1000 hester.. blir ikke din skyld uansett. men har du 1000 hester kan du bli straffet på annet vis tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår