Danern Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Hehe...er nok enig! Men liker iallefall litt bredde på hjula! birthday For min del så bare lurte jeg..har bare 14" turbo felger på bilen..så vil ikke kjøpe for store felger som subber! Det gjorde de på 340`n jeg hadde..ikke noe særlig gøy :rolleyes: Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Stemmer... Nei, skal du ha så jævelig breie dekker så sporer det så helvettes oxo veit.. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Ja..gjør jo det! Men må offre litt for skjønnheten :) Hadde 205/55-15 (195 foran) på 340`n jeg hadde..den sporte ikke i det hele tatt! Den ble bare bedre etter jeg satte på gromhjul..syns det var temmelig store hjul for den bilen :rolleyes: Var vel 155 eller 165 13" originalt så.. Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 pen bil:) var det noe styr å få d godkjent? :rolleyes: sombrero Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Grattis med godkjenning! Noen problemer på BT, eller gikk alt glatt? Motorrommet så jo pent og ryddig ut, og bilen så knallfin ut! Men stemmer i med resten vedrørende baklysa... Men tror det hadde vært tøft med helhvite, eller hvite blink med sota hele øvre rekka på lyktene. Også burde du fikse forsetene, så ikke ryggene står på skeive. Det er egentlig veldig enkelt å fikse! Mange tror setene må skiftes, men det er ikke tilfelle. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 240ft: Grattis! pen bil :) hva var det de så på under godkjenningen? Skal det samme veldig snart,gruer meg bare litt:o Mvh E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 240ft: Grattis! pen bil :) hva var det de så på under godkjenningen? Skal det samme veldig snart,gruer meg bare litt:o Mvh E-K Racing Hvis Jo skal godkjenne den, så burde den være som den skal. Han har jo noen års erfaring med Volvo ;) Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet Mai 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Takker, for kommentarer ! Vedr. godkjenningen så tok jeg kontakt med Torp hos Volvo (tlf 66 81 85 00. Faks: 66 81 85 22). Ba om å få et skriv på hvor mange hk og nm som FT-motoren var god for. Fakset kopi av vognkortet mitt slik at han skrev inn chassinr på dokumentet. Fikk dokumentasjonen i posten etter to dager. Fin service !!! Ellers er det bare sørge for at det ser ryddig og pent ut i motorrommet. Han som godkjente min bil var av den gamle sorten som røsket og slet i alt han så. Bare sørg for at alt sitter fast... Har veldig lyst til å dra over grensen og kjøpe meg V70 stoler med delskinn. Vil da også skifte baksetet. De setene som er i bilen nå er ikke gode. Som "VolvoTore" skriver så er de skeive... Var det enkelt å fikse dette ? Hvordan ? Noen som har hvite baklykter å selge ??? Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 jævlig flott bil! hvordan var det og få godkjent denna? har planer om og få godkjent 242en min med b23et, så lurer litt på hav jeg må gjøre for og få det ogdkjent... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet Mai 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Takker, KadettC. Godkjenninga er ingenting å frykte. BT har ikke noe annet valg enn å godkjenne motorbyttet hvis du har med dokumentasjon. Samt at det ellers ikke ser ut som om motoren er kastet opp i motorrommet... Jeg satt på ventilerte-borrede-slissede bremseskiver og greenstuff klosser. Slik at de så at jeg også tenkte på å få bilen ned i fart. Ikke det at du trenger det, men det viser litt seriøsitet. Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Takker, for kommentarer ! Vedr. godkjenningen så tok jeg kontakt med Torp hos Volvo (tlf 66 81 85 00. Faks: 66 81 85 22). Ba om å få et skriv på hvor mange hk og nm som FT-motoren var god for. Fakset kopi av vognkortet mitt slik at han skrev inn chassinr på dokumentet. Fikk dokumentasjonen i posten etter to dager. Fin service !!! Ellers er det bare sørge for at det ser ryddig og pent ut i motorrommet. Han som godkjente min bil var av den gamle sorten som røsket og slet i alt han så. Bare sørg for at alt sitter fast... Har veldig lyst til å dra over grensen og kjøpe meg V70 stoler med delskinn. Vil da også skifte baksetet. De setene som er i bilen nå er ikke gode. Som "VolvoTore" skriver så er de skeive... Var det enkelt å fikse dette ? Hvordan ? Noen som har hvite baklykter å selge ??? Skal prøve å få tatt noen bilder og forklare hvordan det gjøres en dag! Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet Mai 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Glimrende, VolvoTore ! Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 Takker, KadettC. Godkjenninga er ingenting å frykte. BT har ikke noe annet valg enn å godkjenne motorbyttet hvis du har med dokumentasjon. Samt at det ellers ikke ser ut som om motoren er kastet opp i motorrommet... Jeg satt på ventilerte-borrede-slissede bremseskiver og greenstuff klosser. Slik at de så at jeg også tenkte på å få bilen ned i fart. Ikke det at du trenger det, men det viser litt seriøsitet. jeg skal på godkjenning når all ombygginga fra vare til stv er gjort og motor kommet i 245'n å på den vil det bli montert bremser fra GLT (det er bare ventilerte da, men) samt den store bremseforsterkeren.. men jeg skal bare ha inn en b230e motor.. :) så regner med at det skal gå greit doh :titties: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mai 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 -Strøken bil, bra jobba! :) -Etter det jeg ser, så har du ikke dumpventil.. -Tok du den av når du skulle godkjenne eller noe? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet Mai 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2005 BurnPr00f: Stemmer at jeg ikke dumpventil. Får hva jeg prioriterer. Blir nok enten r-sport setetrekk eller V70 stoler før dump. For ikke glemme baklykter. Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg