Larsern Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Sjekk denne 0-60mph! 60mph er vel ca 96kmh... Noen andre her på forumet som har 0-100 tider på bilene sine? Er ikke så nøye om det er G-tech målinger, selv om de er upålitelige. :) Har bare testa G-tech selv også. :cool: 0-100 = 5,60 i snitt over 3 målinger. :cool: :cool: (Portet og balansert motor m/ 290 chip, litt større dyser og rs500 I/C.) Her er filmen: Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Her skulle det vært på sin plass at Ost kommer med g-tech filmen sin? :) 4.17 med S2 rocker bra det :D Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Her er en måling jeg gjorde på en Cosse 4wd her i Bergen høsten 2001. Bilen har grønn-dyse oppsett, grov eksos og RS500 intercooler. Denne bilen går bra - se hvordan den trekker 1G aks rett frem i starten og 0-50km/t på 10 meter :eek: Start Speed 0.0kph kph s g km hp 10.0 0.38 0.76 0.000 42 20.0 0.71 0.85 0.001 96 30.0 1.00 0.97 0.003 163 40.0 1.26 1.09 0.006 244 50.0 1.55 0.95 0.010 268 60.0 2.32 0.35 0.022 125 70.0 2.91 0.52 0.032 213 80.0 3.37 0.63 0.042 294 90.0 3.87 0.55 0.054 297 100.0 4.86 0.29 0.080 188 110.0 5.59 0.40 0.102 276 120.0 6.27 0.40 0.124 303 130.0 7.05 0.35 0.151 302 Pk Power: 126.6kph 6.77s 0.141km 310hp Peak G: 43.2kph 1.34s 0.007km 1.09g Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet Mars 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2003 Jeg har målt med G-tech og fått ca 4,2 sek i snitt. Målt med piggfridekk, kald luft og på kald asfalt. Har ikke optimal chip til styring av turbotrykket. Får for lite trykk på høyere turtall. Med riktig turbotrykk mener jeg med full klaff og lukte på G-tech sprint på 3-tallet :) Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Mars 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2003 Originally posted by Ost Jeg har målt med G-tech og fått ca 4,2 sek i snitt. Målt med piggfridekk, kald luft og på kald asfalt. Oj.. Det var kvikt! Min beste måling er på 5.5, men jeg tror den er i laveste laget. Men G-tech er vel ikke helt 100% nøyaktig heller? Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet Mars 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2003 for at G-tech skal gi passe riktig tider så må du kjøre på en vei som er helt i vater.. måleren må også stå helt i vater i bilen.. hvis bilen "setter" seg veldig så blir målingen feil.. da stiller audi og cossi bra siden de subber hengerfeste hver gang de gir full gass..hehehehe.. hvis du tester i en slak oppover bakke.. si 2 grader oppover så blir tiden helt feil osv osv Men G-tech har kommet med en ny værsting utgave som bruker GPS å den er nok en del bedre ja. Cossin på filmen blir vel målt med radar så den er vel mere riktig :) Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Mars 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2003 Originally posted by eirikoo Oj.. Det var kvikt! Min beste måling er på 5.5, men jeg tror den er i laveste laget. Men G-tech er vel ikke helt 100% nøyaktig heller? Må legge til at jeg ikke brukte G-tech, men 'kompis-tech' :D Hadde en kompis med stoppeklokke i passasjersetet. Vi tok to-tre launch, og klokka viste omtrent det samme hver gang. Men det skal jo ikke mye misvisning og fingertrøbbel til før det blir feil resultat da. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet Mars 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2003 Q, hva bruker du selv? SM2 logger? Regner med at du trener starter på harde livet for tiden :) Var ute og målte en A4 tq med MTM chip i går, første målingen var 8,25s og sjette 7,71s så i alle fall for han var det mye å hente på å trene litt. Litt morsomt å se tallene, MTM oppgir 187hk og 7,9s og i går målte vi 183hk og 7,71s på 15" piggfrie. Så om 17" koster et par tiendeler så... ... så må han jo trimme mer, hehe :D Start Speed 0.0kph kph s g km hp 10.0 0.62 0.57 0.000 34 20.0 1.06 0.72 0.002 87 30.0 1.56 0.54 0.006 98 40.0 2.02 0.55 0.010 133 50.0 2.66 0.37 0.018 113 60.0 3.69 0.35 0.034 131 70.0 4.39 0.37 0.047 162 80.0 5.26 0.30 0.065 152 90.0 6.59 0.09 0.097 61 100.0 7.71 0.26 0.127 174 ...klippe... Pk Power: 112.0kph 9.15s 0.169km 183hp Peak G: 23.1kph 1.18s 0.003km 0.73g Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet Mars 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2003 Jeg testet G-Tech en gang i fjor og da fikk vi 5.5sek og 400hk ved 1.3bar på GT-72. dette var på en rett slette og og bilen min setter seg ikke i det hele tatt. hadde nok vært en annen tid på slutten av sesongen men testet kun et drag med en gang bilen var satt sammen. Hvis man testet før og etter på samme strekkning og har den boksen i helt samme posison i bilen så blir det vel et sammenlignings grunnlag :) :) jeg har ikke brukt SM2 til det. men lurer på om jeg ikke skal kjøpe meg den nye G-Tech saken.. den kan man ha i bilen når man kjører på bane å så tegner den opp banen på PC og du får all info om hastighet og corner speed og G krefter osv du kan dele opp banen i å se hvordan du kan gjør det bedre i hver enket sving osv osv :) hehe vi supra gutta kommer til å leie ringbanen for å trene litt starter i sommer ja. :D :D Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Mars 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2003 Jeg har selv en G-Tech Pro og målte svimlende 11 sek på vinteren i min tidligere 98 Mini Cooper 1.3i med hårreisende 63 hester :D Har en oppfatning av at folk anser G-Tech produktene som en unøyaktig målemetode. Er det noen som har sammenlignet målinger med G-tech og annet måleutstyr som GPS osv. ? Selv tror jeg denne er rimelig nøyaktig og at du subbe mye med rævval over en lengre strekning før man får alt for mye unøyaktighet. Accelerometer blir jo brukt i bla. F1 for logging. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoDEmASTeR Skrevet Mars 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2003 [Hvor] får man kjøpt G-Tech i norge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet Mars 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2003 Arild, jeg skal vel kasnkej ikke si så alt for mye, men jeg har sett to G-tech side ved side måle med ganske stort sprik. Problemet er vel kanskje like mye at de ikke korrigerer for hvordan måleren er montert og hvordan bilen setter seg i starten, som ren teknisk kvalitet. De begynner jo å bli ganske gamle etterhvert og innen elektronkk går utviklingen ganske fort :) Men om du har en bil som oppfører seg omtrent som de bilene som er mest vanlig å kjøre drag med i USA, og er nøye med å vatre så kan det godt være at målingene stemmer bra. Det beste er vel kanskje å gjøre målingene med akselerometere og så korrigere mot GPS, som f.eks på V-Box og konkurrentene. Akselerometer er bra de, men det blir tidsfeil selv på de mest avanserte anleggene. Har litt erfaring med militært money no object treghetsnavigasjonssystem, og det blir tidsfeil på dem også etterhvert. Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Mars 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2003 Originally posted by arildh Jeg har selv en G-Tech Pro og målte svimlende 11 sek på vinteren i min tidligere 98 Mini Cooper 1.3i med hårreisende 63 hester :D Har en oppfatning av at folk anser G-Tech produktene som en unøyaktig målemetode. Er det noen som har sammenlignet målinger med G-tech og annet måleutstyr som GPS osv. ? Selv tror jeg denne er rimelig nøyaktig og at du subbe mye med rævval over en lengre strekning før man får alt for mye unøyaktighet. Accelerometer blir jo brukt i bla. F1 for logging. I følge bilsports test, var G-tech´en temmelig nøyaktig på 1/4mil. Men kunne være litt "snill" på 0-100 test. Jeg tror ikke det at bilen setter seg vil utgjøre så veldig mye. Selvfølgelig litt, men PGA at måleren ikke blir stående 100% i aks. retningen, vil det man tjener på at måleren står litt i gravitasjons retningen bli oppspist av at måleren ikke får målt 100% av trekk kraften til bilen.:rolleyes: (Litt vanskelig forklart kanskje, men det er faen så vanskelig å få knotet ut det man prøver a si...) :) Men når det er sagt, så er det jo helt klart at G-tech´en har en viss/uviss feilmargin. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2003 Espen: Skal vio ta en test med det apparatet på bilcrossbilen min en gang? Ble jo aldri noe av med Asconaen, men volvoen holder gjerne bedre? Har målt Starionen til 8.3 på vått føre med 10 år gamle vinterdekk.. Har ingen måling med sommerlabber eller penvær.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet Mars 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2003 Får vel komme med filmen også da: http://www.home.no/ostv/Film/0-100%20S2.mpg Bilen er senket, men den setter seg litt ja. I tillegg blir vel G-tech'en dradd bakover litt (henger jo på tåpelig vis i en sugekopp). Disse to virker mot hverandre... Men den er litt vel optimistisk, det er det ingen tvil om. Derfor påpeker jeg på det sterkeste at det er tid målt med G-tech :) Hehe. Raskere min bil enn Quicksilver sin :D G-Tech har talt :D :D :D Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.