Gå til innhold

Bilen min kødder seg, igjen...

Ranger emnet


Voffeliten

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en 89-mod Golf2 som egentlig er i kjempegod stand. Men nå hsr den igjen begynt å kødde seg. I fjor sommer holdt den også på slik...Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare fenomenet, men prøver og ser om noen skjønner hva jeg mener... Det hender etter at jeg har kjørt en liten stund at motoren begynner å "hoste", altså den gjør slik at bilen omtrent hopper bortetter veien, og det er jævli irr! Den var sånn i fjor sommer og, og da hendte det også at under denne "hostingen" så stoppet den og ville ikke starte. Da måtte jeg vente en god stund, så startet den og gikk som en klokke, som om ingenting var i veien med den. Pappa er utdannet mekaniker, men han kan ikke skjønne hva som er galt. Vi har bytte mye deler, blant annet dynamoen og viftereimen, men nå har den som sagt begynt igjen. I hele vinter har det ikke vært så mye som et lite hikk engang! Begynner å lure på om den bare ikke liker det varme sommerværet;)

 

mvh

Agnetha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden det er en 89 mod, så vil jeg anta at det er en monojet 1.3L du har.. feilen kan ligge i bensinfilteret som er under bilen bak..

 

det kan også være en jording som er løs (hadde samme feil på min her om dagen) .. da gikk bilen ned i rundt 100rpm og holdt seg der.. stramma jordinga. og alt funka

 

 

Dan

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens hvis det er et rele som styrer motoren.. Kan også være. Har nesten identisk problem med min Golf III. Har bytta rele idag så jeg skal se om det gårr noe bedre nå.

:drive2

'97 Fiat Punto 1,1 55s

'96 Mondeo Stv. 2.0GLX 16V

x'86 Peugot 309 1,6

x'96 Golf Stv R.I.P 11.05.05

x'96 Honda Civic 1,4is

:dj:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det va ikke mange som skrev inn på denne her nei, men alvorlig, nå har bilen begynt å stoppe helt, og nekte å starte og...........Er det ingen her som har hatt samme problemet som meg???

 

 

vanskelig og forklare/hjelpe når man ikke står der med bilen selv om du skjønner

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er innsprøytning...Har nå skiftet omtrent alt av deler i motoren, til og med elektronikken, selv om den egentlig ikke har noe å gjøre med det. Nå er problemet at den ikke vil starte i hele tatt. Det er bensin og batteriet er fullt, men ikke kul om den vil starte! Det er ikke bensinfilteret eller noe der heller, det har vi og skiftet........en kan jo bli grønn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det lukter ingenting. gnist og strøm er på plass......

Vi fikk den faktisk til å gå igjen igår, men vi er ikke sikker på om det er riktig det vi har gjort. Vi skiftet coilen...Bilen gikk no i hvertfall uten problemer på en halvtimes kjøretur. Får håpe det var dette som var problemet...Gir en tilbakemelding om det skjærer seg igjen.

 

Takk for alle forslag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår