Gå til innhold

Prosjekt Hamar golfen

Ranger emnet


tfac

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle gjøre som alle andre å lage en liten tråd om mitt prosjekt, som jeg vil holde oppdatert til enhver tid framover! Har alerede gjort endel småting med bilen, så skal slenge ut endel bilder av hvordan den var når jeg fikk den og fram til dags dato! Bilen er en Golf GTi Turbo 20v exclusive, som nå har gått 84000km.

 

 

 

Her er bilen 5 min etter jeg hadde hentet den i Ålesund etter en liten flytur fra gardermoen!

 

P8310064.jpg

 

 

 

 

Her var jeg endelig hjemme igjen på gårdsplassen tidlig TIDLIG neste morgen!

 

h.jpg

 

Hadde med meg samboeren min for at hun skulle kjøre litt av veien, sånn at jeg skulle slippe å kjøre hele den lange veien når jeg var så trøtt. Men det ble som vanlig at hun sov og nektet for det vel og merke, mens jeg måtte kjøre hele veien selv! Jeg var rimelig sliten når jeg kom hjem, men det var absolutt verdt turen! Klarte selvfølgelig ikke legge meg når jeg endelig hadde kommet hjem med den nye skjønnheten min, så jeg reiste rundt i Hamar og viste den fram til stort sett alle jeg kunne komme på at jeg kjente. :titties:

 

 

Det skulle ikke ta lange tiden før bilstereo prosjektet var igang! Hele 2 dager!! Bilen ble trillet inn i monteringshallen til Frekvenz for en liten "makeover". Det første som måtte gjøres var å få hivd ut det gamle som var i bilen. Det var forsåvidt mer enn nok jobb i seg selv, med tanke på alle kablene som var hektet på her og der inni dashen. Etter mye om og men var alt av spiller, basser og forsterker ute av bilen og det var bare å åpne de nye eskene med div utstyr som skulle inn i bilen! Jeg tok en liten del av demonteringen, men hadde også veldig god hjelp av en kamerat av meg (Geir Thomas) som gjorde endel av det på egenhånd. Dette resulterte i at verken lyset i girkula, eller lysene i R32 dysene virket. Da ble det litt ekstra jobb på meg, for å finne ut hva som skulle passe hvor for å få alt til å funke igjen.

 

Jeg hadde bestilt meg en Alpine IVA D300 Dvd/tv spiller med DSP'n til denne, i tilegg til dette hadde jeg også bestilt meg Emphaser front,refill, bassere, og 3 forsterkere. Var litt usikker på om jeg skulle kjøre samme serien på alle forsterkerene siden jeg alerede hadde en Emphaser forsterker som var mer enn bra nok til å drive en center og to diskanter til den aktive fronten min, men det ble så jeg til slutt bestilte den siste og.

 

Vi drev på dag, kveld og natt for å få bilen ferdig til nasca light på skien. Bilen ble delvis ferdig, men midt i byggingen fikk jeg beskjed om at alle forsterkere, og høytalere måtte byttes ut grunnet utskifting av levrandør til Frekvenz hvor bilen min er demobil. Da ble vel forsåvidt all min motivasjon til å få det ferdig borte og alt ble som det ble. Fikk satt inn tv'r i nakkestøttene i ettertid, så det var klart til neste runde med byggning. Skal slenge ut bilder ifra kabel trekking, lyd demping, og instalering av høytalere i dørene osv om kun kort tid!

 

 

Håper folk kan komme med kommentarer osv i mens oppdateringen foregår!

 

Mv.h Marius.

2002 Vw Passat tdi 1,9l 130hk (Familie bil)

(x) 1986 Vw Golf 2 GTi 16v med KR motor!!

(x)1996 Vw Golf 3 GTi Edition

(x)1993 Vw Golf 3 VR6 2,8l

(x)2000 Vw Golf 4 GTi 1,8T 20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 266
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Flott bil, samme front,hekk,sideskjørt og takspoiler som jeg venter på :)

eneste jeg ikje klarer å bestemme meg for er felger, dine var flotte :)

 

ser fremover i prosjektet ditt!

 

-Bjelland

[X]Golf 4 TDI Highline

[X]VW Corrado VR6 =)=)

Golf MK1 GTI -- Golf MK2 bruksbilla

Opel Combo - Perfekt Båtsøkke

Sport lukter bensin,idrett lukter svette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil, samme front,hekk,sideskjørt og takspoiler som jeg venter på :)

eneste jeg ikje klarer å bestemme meg for er felger, dine var flotte :)

 

ser fremover i prosjektet ditt!

 

-Bjelland

D blir nok bra :) når får du det da?

2002 Vw Passat tdi 1,9l 130hk (Familie bil)

(x) 1986 Vw Golf 2 GTi 16v med KR motor!!

(x)1996 Vw Golf 3 GTi Edition

(x)1993 Vw Golf 3 VR6 2,8l

(x)2000 Vw Golf 4 GTi 1,8T 20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den peneste mk4'en i landet! sombrero nydelig bil.
Takk takk! Jeg kan seff ikke ta ll kredit for bilen siden jeg ikke har bygd den opp, men mer skal d hvertfall bli, og jeg skal sette mitt eget preg på den før jeg evt selger den å bytter bil :)

2002 Vw Passat tdi 1,9l 130hk (Familie bil)

(x) 1986 Vw Golf 2 GTi 16v med KR motor!!

(x)1996 Vw Golf 3 GTi Edition

(x)1993 Vw Golf 3 VR6 2,8l

(x)2000 Vw Golf 4 GTi 1,8T 20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer en liten oppdatering igjen. Jeg syntes tiden var inne for å få en forandring inni bilen! Så jeg bestemte meg for å få satt inn nye instr skiver! har desverre ikke noen bilder ifra selve utbyttingen, men om noen lurer så er det bare å ringe og jeg forklarer! :)

 

 

Sånn ble det etter utskiftingen:

 

inst.jpg

 

Det er custom made skiver som jeg kunne få slik jeg ville, så pga logoene som VAR rundt bilen valgte jeg å føre dem i skivene og!

 

 

Her er et par bilder av de gamle skivene om noen skulle være intr i å se forskjellen.

 

Her:Picture246.jpg

 

Og her:Picture247.jpg

2002 Vw Passat tdi 1,9l 130hk (Familie bil)

(x) 1986 Vw Golf 2 GTi 16v med KR motor!!

(x)1996 Vw Golf 3 GTi Edition

(x)1993 Vw Golf 3 VR6 2,8l

(x)2000 Vw Golf 4 GTi 1,8T 20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den må jeg si var fin ;) Skjer endel ting og forandringer med min i helga, så får håpe noen syns den blir enda bedre da! hehe! Men er ikke IC'n på den golfen der koblet til?

 

Jo den er nok kobla til,men røra går ikke gjennom fangern,de går inni fangern,hvis du skjønner.. De vises ikke..

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tfac,nydelig bil og atter igjen må jeg tilføye at bilen din er mycket pen og nydelig. Deilig bil og kjøre samt lyden av "pooofff`n" (filteret) er bare så sinnsykt digg og høre på.

 

Skal med anlegg da når en har den lyden... doh hehe..

 

Bilen ble enda mer smykke etter den sist modden som ble utført nå nylig.

Sier som dama til Morten sier:

"Ser ut som ei barnerompe bilene bak nu-- æsjj..." Bare ler jeg,hehehe

 

Synes det ble bærre lækkert jeg!

 

Tar vel ikke lange tiden før det kommer flere diltende etter som skal gjøre akkurat det samme...

 

[img---- måtte fjerne bildet desverre----/IMG] men det bildet kommer etterhvert:P:P

 

Stå på tfac. hold oss oppdatert med bilder,og trenger du hjelp så er det bare å spørre,om det er mekanisk eller anlegg bygging. Hjelper gjerne VW kamerater, :rolleyes: Du har jo tross alt hjulpet meg så.

 

 

!!!vivlavag4ever!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal legge ut noen bilder av hvordan tv'ene i nakke støttene ble. Når jeg fikk dem satt inn så hadde jeg veldig dårlig tid, og salmakriet hadde ikke d stoffet jeg skulle ha så jeg fikk dem sånn dem er nå. Men jeg har d nye sroffet liggende så jeg skulle bare komme innom og dem skulle trekke det opp igjen for meg :)

 

Slik ble det:

tv2.jpg

2002 Vw Passat tdi 1,9l 130hk (Familie bil)

(x) 1986 Vw Golf 2 GTi 16v med KR motor!!

(x)1996 Vw Golf 3 GTi Edition

(x)1993 Vw Golf 3 VR6 2,8l

(x)2000 Vw Golf 4 GTi 1,8T 20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tfac: Veldig pen golf4!

 

 

VWGolfIIHFS: Det er den fra ssjøen ja. Er det ikke over 300hk i den?.

Er forresten kommet en artig bil til ssjøen nå. Sølvgrå Skyline R33!

 

Stemmer det. Asbjørn sin dette. Målt til 315hk på 1.7Bar..

Har ikke vært hjemme i SSjøen på ei stund,høres ut som om jeg skulle tatt meg en tur,hehe.. Hvem har kjøpt Skyline?

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så uheldig at jeg klarte å kjøre borti en kant i fjor sommer, så fangeren løsnet fra festene sine på den venstre siden foran! Jeg bestemte meg derfor å skru av fangeren i år for å fikse dette! Pluss at jeg skulle ta noen mål osv... Det var så simpelt som det ser ut til. 8skruer til sammen. To på hver side som var skrudd inn i innerskjermene to under panseret og to som sitter i d midtre hullet i fangeren som er skrudd opp i metall fangeren! Her er noen bilder fra demonteringen:

 

 

fornt.jpg

 

 

 

Mangler noe bak?? Hehe

 

Picture112.jpg

 

 

Syns bilen var så sjarmerende uten fangeren så jeg måtte neste legge ut et bilde av det og. :titties:

 

Picture113.jpg

 

De sølvfargede "boksene" som man ser er festet til metall fangeren er lys boksene til angeleyes'ene.

 

 

Det som var litt ergelig var at når jeg først fikk hekten på å fikse ting på bilen så kom jeg til å ta ut begge lyktene på bilen og i samme slengen, for å åpne dem og vaske dem innvendig! Dem var litt støvete inni, så jeg syntes det var greit å få gjort! Her er noen bilder av det og:

 

 

lykter.jpg

2002 Vw Passat tdi 1,9l 130hk (Familie bil)

(x) 1986 Vw Golf 2 GTi 16v med KR motor!!

(x)1996 Vw Golf 3 GTi Edition

(x)1993 Vw Golf 3 VR6 2,8l

(x)2000 Vw Golf 4 GTi 1,8T 20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha skrudd sammen bilen, og tatt en veldig grundig polering på bilen så syntes jeg resultatet ble bra! Polerte felgene, å til og med bremse kalipterne! ;)

 

polering.jpg

2002 Vw Passat tdi 1,9l 130hk (Familie bil)

(x) 1986 Vw Golf 2 GTi 16v med KR motor!!

(x)1996 Vw Golf 3 GTi Edition

(x)1993 Vw Golf 3 VR6 2,8l

(x)2000 Vw Golf 4 GTi 1,8T 20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. Asbjørn sin dette. Målt til 315hk på 1.7Bar..

Har ikke vært hjemme i SSjøen på ei stund,høres ut som om jeg skulle tatt meg en tur,hehe.. Hvem har kjøpt Skyline?

 

Oh..1,7bar hørtes mye ut. Han har vel kanskje justerbart inne i bilen?

Det er en eldre kar som er borresjef på ei plattform som har kjøpt seg Skyline.

Han bor sånn ca rett på andre sida av Videregående skole.

 

tfac: Nice!

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår