rudi Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Skal å juni/luly kjøpe meg volvo 240turbo/tic, denne skal eg bygge slik eg kan kose meg på bil treff og på fritiden. Har hatt de siste åra følgende biler: *kadett gsi 16v, brukte 1 år å 2talrestuere den. Solgte den rett etter på pga var max lei den. *Sierra is turbo som eg har konventert nå, denne skal selges i sommer. Har ein del spørmål om ting eg ikke har funne svar på da eg har sittet x antal timer å lest på forumet. Planen er å ta ut rundt pluss_minus 300hk, av motorn. Kom med komentarer osv!!!!!!! Har ein del andre planen og, Har ein kompis som har jobbet oss volvo ein del år, har vore med å trimma ein del volvor opp i gjennom tidene så eg har litt resurser. Han har vore med å bygget ein volvo som kjørte fra Martin sckane sin ford ikke sikker på hva slags men dei kjørde fra han på rudksogen for ei stund sidn. Så kommer spørmåle om kor myje penger eg skal bruke, eg bur heime ennå så de skal nok brukes ein del penger her ja. Skal eg første i gang, så skal de bygges sjikelikt :) Noen som har noen lignende prosjekter i gang? evnt hjemme sider. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 B230FK = 15000kr +- Girkasse: kan sikkert greie deg med M45 til banebruk.. pris: billig/gratis må du har noe som tåler mer.. så Getrag 265.. komplett ombygging til 240.. 10 000 pluss moms. pluss arbeid du ikke gjør selv. Chip = 5000 (tenning og bensin) Større turbo = 7000 A-kam = gratis? sombrero Dette er godt for 250hk++.. billig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rudi Skrevet Mai 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Her i gården skal alt gjørs sjølv sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 b230fk/ft 2xchip 513topp, grundig portet, doble ventilfjører gvasskam med justerbart kamdrev smidde mahle stempler balansering av veiv + div med råder / eventuelt bytte råder turbonetics t3/t4 hybrid eller liknende størrelse + bra grenrør greit med turbotrykk, Bytte bensinpumpe (evt. 2turbopumper i serie) 45 eller m46 kasse til å begynne med (forsterka kløtsj (sinter o.l.) + sperreaksling Stor alu-intercooler -Sikkert no' jeg har glemt i farta.. -Eksosanlegg, filter og diverse småpjask. Sist men ikke minst skikkelig justering i benk/liknende! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.