Gå til innhold

Ingen saaber?

Ranger emnet


Petruski

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har akorat kjøpt meg en Saab 900 SE Turbo som jeg tenkte jeg skulle legge ut på prosjekt forumet. Har ingen bilder nå men jeg kan legge ut bilder her så snart som mulig. Tenkte jeg skullle bygge om bilen til er saab 9-3 viggen. Den kommer til å bli FIN!

# 1985 Volvo 240 GL b230a (vinterbil)

# 1997 SAAB 900 SE Turbo (sommerbil)

http://photobucket.com/albums/y274/myrt88/

 

Member of:Saabturboclub.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør ikke noe å ha framhjulsdrift.

Du har mindre effekttap med framhjulsdrift i forhold til bakhjulsdrift.

Det vil si at saab er en gunstig bil å trimme får saab har bra og slitesterke motorer på sin side.

 

Saab%20Logo.jpg

# 1985 Volvo 240 GL b230a (vinterbil)

# 1997 SAAB 900 SE Turbo (sommerbil)

http://photobucket.com/albums/y274/myrt88/

 

Member of:Saabturboclub.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det skal være helt sikkert. Girkasser kan dem ikke lage. Plages litt med min saab nå jeg. Soter bare ned tennpluggene. Har skifta bensintrykks regulatoren. Leverte 4 bar på tomgang, når den egentli skulle levere 0,5. Men den er enda ikke helt i orden. Lurer på om det kan være luftmengde\masse måleren nå. Skal prøve å få lånt meg en slik en for å teste om det er den.

Ingen som har vært borti en slik feil da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akorat kjøpt meg en Saab 900 SE Turbo som jeg tenkte jeg skulle legge ut på prosjekt forumet. Har ingen bilder nå men jeg kan legge ut bilder her så snart som mulig. Tenkte jeg skullle bygge om bilen til er saab 9-3 viggen. Den kommer til å bli FIN!

 

Jeg skal følge med jeg Myrt. :)

Skal prøve å få ordna noe bilder av bilen min,må bare få den til å funke først :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det skal være helt sikkert. Girkasser kan dem ikke lage. Plages litt med min saab nå jeg. Soter bare ned tennpluggene. Har skifta bensintrykks regulatoren. Leverte 4 bar på tomgang, når den egentli skulle levere 0,5. Men den er enda ikke helt i orden. Lurer på om det kan være luftmengde\masse måleren nå. Skal prøve å få lånt meg en slik en for å teste om det er den.

Ingen som har vært borti en slik feil da?

 

 

hadde samme problemet..og da var det luftmasse måleren..men det var en saab 9000 1985 model...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme problemet..og da var det luftmasse måleren..men det var en saab 9000 1985 model...

 

Ja jeg håper på at det er den da.

Så får jeg jo kanskje meg en tur til Mo på bana alikavell da :)

Er det helt bra med dumpventil på disse bilene da? Jeg mener turboen fortsetter jo å spinne etter trykket er sluppet ut og da registrerer jo luftmasse måleren lufta som turboen suger inn og da vil den jo gi for mye bensin. Eller går den over på et slags "tomgangs program"? Noen som vet dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg håper på at det er den da.

Så får jeg jo kanskje meg en tur til Mo på bana alikavell da :)

Er det helt bra med dumpventil på disse bilene da? Jeg mener turboen fortsetter jo å spinne etter trykket er sluppet ut og da registrerer jo luftmasse måleren lufta som turboen suger inn og da vil den jo gi for mye bensin. Eller går den over på et slags "tomgangs program"? Noen som vet dette?

 

kan være litt vanskelig med dump som lager lyd på saab 9k turbo...vet ikkehvorfor...er bare det jeg fikk vite..

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen stolte eiere av saab 900 på dette forumet ?

Jeg er ivertfall det :D

Sleng ut noen bilder da!

 

Jeg og! bilde her:

 

siste%20bilder%20av%20saab%20006%20(Small).jpg

 

Har du forresten meldt deg inn i saab turboclub of norway ?

Der er det masse ekspertise ute og går, på forumet får du hjelp til det aller meste, og melder du deg inn får du tilgang til trimmingsforumet:) Er flere i klubben som har gamle 900'er med ganske godt drag, for å si det sånn, og de nøler ikke med å hjelpe:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Oddi. Må vell melde meg inn der :) Fin bil forresten!!

Jeg har en dumpventil montert i nå som lager skikkeli me lyd :S

Har egentli ikke lyst på en sånn en. Så jeg går å venter på at en kompis skal bestille en ny til meg,men hvis det ikke er lurt å har dump så er det jo ikke vits. Noen som har hadd problemer med å sette inn green filter?

Ble mye off topic her da men :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en saab 900 t8 86 modell.

se om eg får lagt inn noen bilder, men ser jo helt vanlig ut doh .

satt på dump valve, skal sette på jr sports luft filter, fikse en oljelekkasje, flushe kjøle systemet, bytte olje på motor og gir, bytte start plugger og ledninger og gi den en vask og til slutt mekke litt mer på turbotrykket så den blir litt smoothere.

 

Kom med bilder folkens......

 

Hvordan limer en in bilder egentlig?

Alfa 156 1,8TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår