clone baby Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Halla, var på høggeren og fikk skrudd av en garret turbo fra en saab 900turbo. Da jeg fant bilen så var det ikke panser på bilen og slangen var av turboen, asså turboen var full av vann da jeg fant den, "propella" inni sto fast men tror kansje det er rust inni som gjør den treg/fast (snurrer ikke rundt. Det jeg lurte på var hva det koster og få en slik turbo totalt overhalt, dere kan gjerne fortelle hva en total overhaling går ut på nå som jeg ikke vet det helt.. Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Halla, var på høggeren og fikk skrudd av en garret turbo fra en saab 900turbo. Da jeg fant bilen så var det ikke panser på bilen og slangen var av turboen, asså turboen var full av vann da jeg fant den, "propella" inni sto fast men tror kansje det er rust inni som gjør den treg/fast (snurrer ikke rundt. Det jeg lurte på var hva det koster og få en slik turbo totalt overhalt, dere kan gjerne fortelle hva en total overhaling går ut på nå som jeg ikke vet det helt.. Hehe, den turbon der kan du bare ta å sende inn te spiker... Du vil alldri kunne få noe greie på det der, da må du i tilfelle bare bruke kompressor huset igjen... Alle opplagringer osv der er korrosjonsskada... Her er det snakk om tolleranser på tusendeler så det er ikke bare å gå på med smergel! En overhalling går ut på lagerbytte, pakninger og blangsering av tubinakslingen. Dette koster non tusen... Drar du på KRB eller GIK turbo f eks vil dem vel kansje si att det bare er å handle en ny en... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blinklys Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Halla, var på høggeren og fikk skrudd av en garret turbo fra en saab 900turbo. Da jeg fant bilen så var det ikke panser på bilen og slangen var av turboen, asså turboen var full av vann da jeg fant den, "propella" inni sto fast men tror kansje det er rust inni som gjør den treg/fast (snurrer ikke rundt. Det jeg lurte på var hva det koster og få en slik turbo totalt overhalt, dere kan gjerne fortelle hva en total overhaling går ut på nå som jeg ikke vet det helt.. bortkasta tid på høggern Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Mai 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Hehe, den turbon der kan du bare ta å sende inn te spiker...Du vil alldri kunne få noe greie på det der, da må du i tilfelle bare bruke kompressor huset igjen... Alle opplagringer osv der er korrosjonsskada... Her er det snakk om tolleranser på tusendeler så det er ikke bare å gå på med smergel! En overhalling går ut på lagerbytte, pakninger og blangsering av tubinakslingen. Dette koster non tusen... Drar du på KRB eller GIK turbo f eks vil dem vel kansje si att det bare er å handle en ny en... Hehe, var det jeg tenkte. bortkasta tid på høggern Bortkasta tid? HAH! nei sorry, jeg bor nesten hos høggeren (er der hver dag nesten) så det med og skru av 4 skruer for ingen ting er ikke og grine over ;) Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Kan ikke si det var bortkasta, men det å finne en turbo på høggern full av vann og dritt er vel ikke et sjakktrekk hehe.. Kjøp en ny turbo du, også kan du heller skru opp denne garreten selv og se og lære, prøv å fiks den selv feks. skru opp og ifra hverandre. Vis den er allerede ødelagt så er det ikke noe sjanse for at du ødlegger den;) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.