Gå til innhold

Forskjell på GTI og ikke

Ranger emnet


bjørn

Anbefalte innlegg

På GTi (87-91) er det også stabstag fremme, og sånt vridnings-/torsjonstag i motorrommet samt andre drivknuter i tillegg til skivebremser bak, allerede nevnt over. Det er vel og tøffere stoler i disse :)

 

Bremsene er større ja, sportsstoler med masse innstillinger, en moderne injection-motor med større eksosanlegg, større fjærbein, uavhengig bakstilling. Noe mer vi har glemt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ventilerte skiver forran på vanlige corolla'n? er vel kanskje det på stort sett alt selvom det er gammelt?

Er også større instrumentpanel med bl.a. oljetrykksmåler og ladespenningsmåler i GT-i.

 

Bremsene er større ja, sportsstoler med masse innstillinger, en moderne injection-motor med større eksosanlegg, større fjærbein, uavhengig bakstilling. Noe mer vi har glemt?

Er hjulopphenget på GT-i bra? Synes å ha hørt et sted at det ikke er så dumt..

 

Har et par stoler fra gti som jeg ikke er helt sikkert på om jeg skal beholdet. Helt fine.

De stolene synes jeg forøvrig er drit tøffe! Dvs de fra 87-92, synes de tidligere ser mer udugelige ut.

 

Takk for deres oppmerksomhet til denne off-topic posten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Er det ventilerte skiver forran på vanlige corolla'n? er vel kanskje det på stort sett alt selvom det er gammelt?

Er også større instrumentpanel med bl.a. oljetrykksmåler og ladespenningsmåler i GT-i.

 

 

Er hjulopphenget på GT-i bra? Synes å ha hørt et sted at det ikke er så dumt..

 

 

De stolene synes jeg forøvrig er drit tøffe! Dvs de fra 87-92, synes de tidligere ser mer udugelige ut.

 

Takk for deres oppmerksomhet til denne off-topic posten!

 

 

Det er veldig bra bremser originalt på Corolla gt Er ventlierte skiver ja. Skaffer du i tilleg black diamond eller brembo skiver, kan jeg love deg det stopper noie helt borti natta!

 

Hjulopphenget er rett og slett genialt Står absolutt ikke tilbake for mer moderne biler, som f-eks nyere civic. (en kompis hadde begge, og kommenterte at han lurte på om den kanskje holdt civic R på svingete vei med litt utjevning av hk...) Vil påstå det er vanskelig å finne mer moro for penger!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Litt gammel tråd men:

 

Noen som vet hvor mange Corolla GTI (87-91) AE92 det ble solgt i Norge?

Er det noe forskjell på de ulike årsmodellene?

Hva bør en se etter ved kjøp?

 

Kunne tenkt meg en slik som billig bruksbil nå, noen som vet om en?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt gammel tråd men:

 

Noen som vet hvor mange Corolla GTI (87-91) AE92 det ble solgt i Norge?

Er det noe forskjell på de ulike årsmodellene?

Hva bør en se etter ved kjøp?

 

Kunne tenkt meg en slik som billig bruksbil nå, noen som vet om en?

 

Hvis du er istand til å ta litt rust:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=141531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig bare EN ting som er viktig å titte etter ved kjøp av AE92, og det er rust. Deletilgang er grei, og de er enkle å skru på, men de ruster fortere en du kan si "sveise"...

 

Steder å titte er:

*dempertårn bak - kan omtrent falle av selv om resten av bilen er ok

*kanaler - gjerne bakerst

*gulvet bak, inn mot dempertårna

*bakluke

 

 

Jeg vet om en til salgs, men da må du sveise.. En del er gjordt, og ny bakluke følger med.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe mer info om denne? Hvor i landet? Mye rust?

 

Står i tønsberg. Det er en del rust, men en god del er også tatt. Det følger med en kanal som må byttes. Bremsene er ikke helt i form, men nye er med. (mener jeg å huske) Motoren gikk som den skulle. Bilen er svart, og har en skjerm i sølv, og det er med bakluke i rødt. Den må med andre ord lakkes. Begge hjulbuer bak er bytta, og det er gjordt en del i dempertårna etc. Egentlig var vel planen å fikse den før salg, men om han slipper å sveise, er han sikkert glad for det.

 

Ryktene skal ha det til at den var den originale pressebilen til toyota her i norge. Altså den som ble lånt ut til bilblader etc.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår