bjørn Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Annet enn motor/girkasse, er det noe forskjell på en GTI/GT corolla og "ikke" ? Tenker på om det er større bremser osv? Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spaceout Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Er skivebremser bak på gti. Ellers er den nok litt stivere enn en vanlig bestemor bil. Siter Bmw 520i E34 1988 Bmw 320i E30 1985 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 På GTi (87-91) er det også stabstag fremme, og sånt vridnings-/torsjonstag i motorrommet samt andre drivknuter i tillegg til skivebremser bak, allerede nevnt over. Det er vel og tøffere stoler i disse :) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Mai 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Men karroseriet er det samme eller? Tenker på å bygge en GTI fra en vanlig.. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Det _kan_ hende at det er forskjell i noen innfestninger for bolter og bærebro, men det vet jeg ikke helt sikkert.. Det er jo bare å få tak i så komplett motor-driverk-ECU som mulig. -> delebil. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 På GTi (87-91) er det også stabstag fremme, og sånt vridnings-/torsjonstag i motorrommet samt andre drivknuter i tillegg til skivebremser bak, allerede nevnt over. Det er vel og tøffere stoler i disse :) Bremsene er større ja, sportsstoler med masse innstillinger, en moderne injection-motor med større eksosanlegg, større fjærbein, uavhengig bakstilling. Noe mer vi har glemt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spaceout Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Har et par stoler fra gti som jeg ikke er helt sikkert på om jeg skal beholdet. Helt fine. Siter Bmw 520i E34 1988 Bmw 320i E30 1985 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apsis Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Er det ventilerte skiver forran på vanlige corolla'n? er vel kanskje det på stort sett alt selvom det er gammelt? Er også større instrumentpanel med bl.a. oljetrykksmåler og ladespenningsmåler i GT-i. Bremsene er større ja, sportsstoler med masse innstillinger, en moderne injection-motor med større eksosanlegg, større fjærbein, uavhengig bakstilling. Noe mer vi har glemt? Er hjulopphenget på GT-i bra? Synes å ha hørt et sted at det ikke er så dumt.. Har et par stoler fra gti som jeg ikke er helt sikkert på om jeg skal beholdet. Helt fine. De stolene synes jeg forøvrig er drit tøffe! Dvs de fra 87-92, synes de tidligere ser mer udugelige ut. Takk for deres oppmerksomhet til denne off-topic posten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spaceout Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Er ikke sikker på når de er fra, med det er værtfall variabel sidestøtte på førerstol. Siter Bmw 520i E34 1988 Bmw 320i E30 1985 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Er det ventilerte skiver forran på vanlige corolla'n? er vel kanskje det på stort sett alt selvom det er gammelt?Er også større instrumentpanel med bl.a. oljetrykksmåler og ladespenningsmåler i GT-i. Er hjulopphenget på GT-i bra? Synes å ha hørt et sted at det ikke er så dumt.. De stolene synes jeg forøvrig er drit tøffe! Dvs de fra 87-92, synes de tidligere ser mer udugelige ut. Takk for deres oppmerksomhet til denne off-topic posten! Det er veldig bra bremser originalt på Corolla gt Er ventlierte skiver ja. Skaffer du i tilleg black diamond eller brembo skiver, kan jeg love deg det stopper noie helt borti natta! Hjulopphenget er rett og slett genialt Står absolutt ikke tilbake for mer moderne biler, som f-eks nyere civic. (en kompis hadde begge, og kommenterte at han lurte på om den kanskje holdt civic R på svingete vei med litt utjevning av hk...) Vil påstå det er vanskelig å finne mer moro for penger! Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 Litt gammel tråd men: Noen som vet hvor mange Corolla GTI (87-91) AE92 det ble solgt i Norge? Er det noe forskjell på de ulike årsmodellene? Hva bør en se etter ved kjøp? Kunne tenkt meg en slik som billig bruksbil nå, noen som vet om en? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 Litt gammel tråd men: Noen som vet hvor mange Corolla GTI (87-91) AE92 det ble solgt i Norge? Er det noe forskjell på de ulike årsmodellene? Hva bør en se etter ved kjøp? Kunne tenkt meg en slik som billig bruksbil nå, noen som vet om en? Hvis du er istand til å ta litt rust: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=141531 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 Det er egentlig bare EN ting som er viktig å titte etter ved kjøp av AE92, og det er rust. Deletilgang er grei, og de er enkle å skru på, men de ruster fortere en du kan si "sveise"... Steder å titte er: *dempertårn bak - kan omtrent falle av selv om resten av bilen er ok *kanaler - gjerne bakerst *gulvet bak, inn mot dempertårna *bakluke Jeg vet om en til salgs, men da må du sveise.. En del er gjordt, og ny bakluke følger med. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Jeg vet om en til salgs, men da må du sveise.. En del er gjordt, og ny bakluke følger med. Noe mer info om denne? Hvor i landet? Mye rust? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Noe mer info om denne? Hvor i landet? Mye rust? Står i tønsberg. Det er en del rust, men en god del er også tatt. Det følger med en kanal som må byttes. Bremsene er ikke helt i form, men nye er med. (mener jeg å huske) Motoren gikk som den skulle. Bilen er svart, og har en skjerm i sølv, og det er med bakluke i rødt. Den må med andre ord lakkes. Begge hjulbuer bak er bytta, og det er gjordt en del i dempertårna etc. Egentlig var vel planen å fikse den før salg, men om han slipper å sveise, er han sikkert glad for det. Ryktene skal ha det til at den var den originale pressebilen til toyota her i norge. Altså den som ble lånt ut til bilblader etc. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg