safoll Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Har begynt å få litt rustbobler i lakken ved hjulbuene. Området er på ca. 3-4 cm. Hvordan fjernes dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenf Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Har begynt å få litt rustbobler i lakken ved hjulbuene. Området er på ca. 3-4 cm. Hvordan fjernes dette? pusse grunne sparkle pusse pusse pusse sparkle lakke og ikke nødvendigvis i den rekkefølgen! Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Mai 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 pusse grunne sparkle pusse pusse pusse sparkle lakke og ikke nødvendigvis i den rekkefølgen! Skjønner. Fint med en valgfri rekkefølge, bare jeg ikke begynner nedenfra og oppover lista di. :rolleyes: Takker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenf Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Skjønner. Fint med en valgfri rekkefølge, bare jeg ikke begynner nedenfra og oppover lista di. :rolleyes: Takker. Det var jo litt seriøst også! Helt seriøst, puss ned til rusta er borte. Grunn med noe rusthemmende, f.eks rustmelk fra Wurth. Grunn over dette og sparkle. Puss til du er fornøyd og lakker over. Saken er at dette er både dritkjedelig og tidkrevende. Holder på med akkurat det samme selv. Ta heller å få noen som er proffe til å gjøre det svart. I lengden blir det garantert billigere! Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Mai 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Det var jo litt seriøst også! Helt seriøst, puss ned til rusta er borte. Grunn med noe rusthemmende, f.eks rustmelk fra Wurth. Grunn over dette og sparkle. Puss til du er fornøyd og lakker over. Saken er at dette er både dritkjedelig og tidkrevende. Holder på med akkurat det samme selv. Ta heller å få noen som er proffe til å gjøre det svart. I lengden blir det garantert billigere! Selvfølgelig er det kjedelig og tidskrevende, men det er dessverre absolutt nødvendig. Ferien begynner heldigvis snart, så ta får man bare sette i gang og stelle "barnet" sitt. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen karlstad Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Har begynt å få litt rustbobler i lakken ved hjulbuene. Området er på ca. 3-4 cm. Hvordan fjernes dette? da får jeg gi deg et skikkelig svar da... hele bilen min var slik som du ser på bildene jeg legger ved. -slip med maskin eller vinkel sliper til all rust er borte. -eventuelt sandblås restrerende rust porer med sandblåser. -bruk lukkende syre eller brunox -sparkle opp rust porene med fin sparkel -bruk eventuelt stål sparkel vis det er større skader -bruk så fiber sparkel. -har du tid la det synke gjerne en uke uten at det er i nerheten av fukt! selv brukte jeg bare biltema produkter (sparkel, papir, syre) resultatet mitt ble show finish! Siter -toyota mr2 mk1 (banebil) -toyota mr2 mk3 (vinterbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen karlstad Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 bytta hele nedre delen av døra med 10cm høy og 30cm lang plate! Siter -toyota mr2 mk1 (banebil) -toyota mr2 mk3 (vinterbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Kan gjerne bruke noe rustspisende middel før du har på grunning. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg