Ole-P Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 radiatoren på e30 320i'n min er tett. noen som vet om det er mulig å få den til å funke igjen? Siter Mvh Ole-P [o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front) [x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffy Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Prøv å kjøpe radiatorrens, funka iallfall hos meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 kommer jo litt ann på hva du mener tett. Tett i rørkanalene slik at vannet ikke får skikkelig gjennomstrømming eller tett i form at dritt mellom ribbene slik at du mister kjøleeffekt. Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Mai 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 kommer jo litt ann på hva du mener tett.Tett i rørkanalene slik at vannet ikke får skikkelig gjennomstrømming eller tett i form at dritt mellom ribbene slik at du mister kjøleeffekt. den er tett så kjølevannet ikke renner igjenom. hadde vært kjekt om radiator rens hadde funket ja Siter Mvh Ole-P [o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front) [x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Mai 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 funket ikke med radiator rens.. noen som har noen bra forslag da? ville det funket å ta den ut å prøve å spyle igjennom den med høytrykk eller bare vanlig vann slange? even fylle den med vann plumbo? den radiatoren ta skade av det? Siter Mvh Ole-P [o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front) [x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 funket ikke med radiator rens.. noen som har noen bra forslag da? ville det funket å ta den ut å prøve å spyle igjennom den med høytrykk eller bare vanlig vann slange? even fylle den med vann plumbo? den radiatoren ta skade av det? Ta ut hele driten og flush den med noe løsemiddel og vann.. Kommer passe mye drit ut da. Skift også all kjølevæsken du kan! Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Ta ut radiatoren, hell nedi noen form for rødsprit eller annet fint og kraftig stoff.. Så putter du høytrykkspyleren nedi og måker på! :) Da skal du se dritten står ut av radiatoren din.. ;) Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Mai 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 ja blir noe sånt jeg kommer til å gjør skal ut å kjøpe noe sterke kjemikaler i mårra for å se om jeg får noe igjennom og spyle den rein ja... har foresten tømt ut alt kjølevannet da jeg byttet vanpumpa for 2 dager siden... så må få fylt på noe nytt uansett. er 90% vann der nå hehe men forresten takk for tips Siter Mvh Ole-P [o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front) [x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Mai 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 radiatoren var faktisk ikke tett. det var den lille (kjølevanns fordeleren) eller hva den heter. som var tett. tokk ut inmaten av den. og nå kjøler den for harde livet. hehe blir ikke varm i det hele tatt. piska den rundt på en grus plass i en time å kunne legge hånda på motor blokka etter på hehe.. men noen som vet om hvor viktig rolle luft mengde måleren har? hvis jeg bare hadde fjærnet den? hva ville ha skjedd? noen som har prøvd??? :titties: Siter Mvh Ole-P [o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front) [x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 Den må du ikke finne på å fjerne. Om du monterer datasprut så kan du fjerne den. Luftmengdemåleren måler som navnet sier lufta og bestemmer veldig mye hvordan eksos utslipp o.l skal være. Den måler altså mengden luft motoren skal suge til seg... Om det blir helt åpent der kan det skape problemer for det blir det veldig mye luft.. Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Mai 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 var akkurat det jeg lurete på jeg å om den ville få for mye luft. og dataprut det blir ikke på tale å montere i den ennå nei hehe. hvis bilen lever over vinteren så skal det blir 325 motor eller 335 motor i den og full m3 styling, minus vingen bakpå da. Siter Mvh Ole-P [o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front) [x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Der kan du se. Kan ofte lønne seg å sjekke det enkle først.. Hvordan oppfører bilen seg nå da? Går den like dårlig? Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Mai 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Der kan du se. Kan ofte lønne seg å sjekke det enkle først.. Hvordan oppfører bilen seg nå da? Går den like dårlig? nå begynner det faktisk å bli litt drag i den. har jo pisket den en del de siste dagene så har har dessa ca 135små ponyne blitt til mere islands hester men ikke akkurat noen sikkelig vill hester ennå da men det kommer nok :P babyhmm? Siter Mvh Ole-P [o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front) [x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Hvis du fjerner lmm så¨vil bilen gå i nødprogram hvis det finnes på den, hvis ikke vil styreenheten jobbe med en spinnvillverdi som sannsynligvis vilgjøre at den for for lite bensin, men å fåkke opp en allerede fåkka bil blir kanskje bra doh Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
outsidah Skrevet Desember 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2008 Har ett problem som er relatert til radiator. Jeg har ikke stort peiling på bil, men nederste slangen som går ifra radiator, er kald, og det er ei varme i varmeapparatet, termostaten er byttet for 2-3 måneder siden, så den bør være okei.. noen som har en formening om hva det kan være? Jeg har kjørt en radiator-rens, men jeg tømte ikke radiatoren før jeg tømte det oppi, har verken stort peiling eller verktøy til å utføre det der og da, kan det være noe annet enn tett-radiator? evt. hvordan tar man ut radiatoren trinn for trinn for å spyle møkka ut av den? 93 Golf 3, 90HK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg