Gå til innhold

tett radiator???

Ranger emnet


Ole-P

Anbefalte innlegg

radiatoren på e30 320i'n min er tett. noen som vet om det er mulig å få den til å funke igjen?

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer jo litt ann på hva du mener tett.

Tett i rørkanalene slik at vannet ikke får skikkelig gjennomstrømming eller tett i form at dritt mellom ribbene slik at du mister kjøleeffekt.

 

 

den er tett så kjølevannet ikke renner igjenom.

hadde vært kjekt om radiator rens hadde funket ja

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funket ikke med radiator rens..

 

noen som har noen bra forslag da?

ville det funket å ta den ut å prøve å spyle igjennom den med høytrykk eller bare vanlig vann slange?

 

even fylle den med vann plumbo? den radiatoren ta skade av det?

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funket ikke med radiator rens..

 

noen som har noen bra forslag da?

ville det funket å ta den ut å prøve å spyle igjennom den med høytrykk eller bare vanlig vann slange?

 

even fylle den med vann plumbo? den radiatoren ta skade av det?

 

Ta ut hele driten og flush den med noe løsemiddel og vann.. Kommer passe mye drit ut da. Skift også all kjølevæsken du kan!

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja blir noe sånt jeg kommer til å gjør skal ut å kjøpe noe sterke kjemikaler i mårra for å se om jeg får noe igjennom og spyle den rein ja...

 

har foresten tømt ut alt kjølevannet da jeg byttet vanpumpa for 2 dager siden... så må få fylt på noe nytt uansett. er 90% vann der nå hehe

 

men forresten takk for tips

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

radiatoren var faktisk ikke tett. det var den lille (kjølevanns fordeleren) eller hva den heter. som var tett. tokk ut inmaten av den. og nå kjøler den for harde livet. hehe blir ikke varm i det hele tatt. piska den rundt på en grus plass i en time å kunne legge hånda på motor blokka etter på hehe..

 

men noen som vet om hvor viktig rolle luft mengde måleren har?

hvis jeg bare hadde fjærnet den? hva ville ha skjedd? noen som har prøvd???

:titties:

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må du ikke finne på å fjerne. Om du monterer datasprut så kan du fjerne den.

 

Luftmengdemåleren måler som navnet sier lufta og bestemmer veldig mye hvordan eksos utslipp o.l skal være.

 

Den måler altså mengden luft motoren skal suge til seg... Om det blir helt åpent der kan det skape problemer for det blir det veldig mye luft..

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var akkurat det jeg lurete på jeg å om den ville få for mye luft.

og dataprut det blir ikke på tale å montere i den ennå nei hehe. hvis bilen lever over vinteren så skal det blir 325 motor eller 335 motor i den og full m3 styling, minus vingen bakpå da.

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kan du se. Kan ofte lønne seg å sjekke det enkle først.. Hvordan oppfører bilen seg nå da? Går den like dårlig?

 

 

nå begynner det faktisk å bli litt drag i den. har jo pisket den en del de siste dagene så har har dessa ca 135små ponyne blitt til mere islands hester men ikke akkurat noen sikkelig vill hester ennå da men det kommer nok :P babyhmm?

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du fjerner lmm så¨vil bilen gå i nødprogram hvis det finnes på den, hvis ikke vil styreenheten jobbe med en spinnvillverdi som sannsynligvis vilgjøre at den for for lite bensin, men å fåkke opp en allerede fåkka bil blir kanskje bra doh

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Har ett problem som er relatert til radiator. Jeg har ikke stort peiling på bil, men nederste slangen som går ifra radiator, er kald, og det er ei varme i varmeapparatet, termostaten er byttet for 2-3 måneder siden, så den bør være okei.. noen som har en formening om hva det kan være? Jeg har kjørt en radiator-rens, men jeg tømte ikke radiatoren før jeg tømte det oppi, har verken stort peiling eller verktøy til å utføre det der og da, kan det være noe annet enn tett-radiator? evt. hvordan tar man ut radiatoren trinn for trinn for å spyle møkka ut av den?

 

93 Golf 3, 90HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår