Gå til innhold

Hull i basser

Ranger emnet


holand

Anbefalte innlegg

Crashet nylig med bilen min. På denne sitter batteriet baki og da det smalt så fløy batteriet rundt i bagasjeluka (sedan). Det traff vist basseren min og laget en sprekke i den...jeg lurer på om det er noen måte å få lappet dette slik at jeg kan bruke den videre...er ikke mest kresene på lyd og jeg forstår at den ikke vil få full effekt.

- VW Golf GTI Rabbit 1983

x Fiat Uno Turbo 1986

x BMW e30 325 1986

x Ford Fiesta XR2 1986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jg kan ikke gi deg noe fornuftig løsning, bare vet jg snakket med en fyr på BRL i sverige om d - og har for meg at de fleste som selger sånt vet noe om d...

 

Høre i en butikk hvor du kjøpte d eller noe sånt kanskje...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crashet nylig med bilen min. På denne sitter batteriet baki og da det smalt så fløy batteriet rundt i bagasjeluka (sedan). Det traff vist basseren min og laget en sprekke i den...jeg lurer på om det er noen måte å få lappet dette slik at jeg kan bruke den videre...er ikke mest kresene på lyd og jeg forstår at den ikke vil få full effekt.

kommer an paa hvilken sub, og hva membranen er laget av... er det polypropylen eller plastlignende greier kan man greie aa sveise det med litt aceton..

drypp noen draaper med aceton paa sprekken saa vil acetonen smelte det og gjore det seigt saa da vil du kunne lime det med seg selv, for aa sette det skikkelig fast. blir det ikke helt tett kan du bruke araldit eller lignende hardt lim for aa tett med.

er det papp/papir membran kan du bruke et litt flytende lim(har hoert noe bruke ordinert trelim ;)) og lime en bot paa det.(eller tape)

er det karbon membran kan du bruke polyester i smaa/passelige mengder til aa tette med.

 

alt dette maa da gjorest med en passe stoe hand og ikke soel ;) et bilde av skaden vil gjore det litt enklere faktisk..

 

mvh, stig

1986 bmw 318i

1987 Ford Escort xr3i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det så ikke pent ut, høyere du spiller høyere blir mottrykket på baksiden av menbranen med følgen at den vil sprekke/åpne seg mer... men som sfh sier så skal ikke være noe problem å fikse...

 

Følg rådene til sfh og gjør følgende: Araldit er best å bruke, da den har en hardere overflatte etter å ha herdet, og mer likt "opprinelig" bass menbranen... Hemmeligheten ligger i å "fortynne" Aralditen med rødspritt.... :titties: da blir den ganske flyttende og da bruker du litt av gangen og ved hjelp av en pensel så fordeler du det JENVT OVER HELE MENBRANEN ,helst baksiden men ikke noe problem å ta forsiden og... grunnen til det er for å minimalisere stresset på/ved brudd punktet... :) forsterk opp selve bruddet etter at dette har tørket men med minst mulig Araldit, skulle du få for mye -jeg sier ikke at vil skje- men kan gi feil vekt fordeling i menbranen og det kan gi igjen en "skjev" -ulineært- mekaniske vandring og skadde spolen når den beveger seg utenfor sin Xmax linjært område...

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår