Gå til innhold

Stygg tikkekyd fra motoren.

Ranger emnet

Kristian S.

Anbefalte innlegg

Kjøpte nye tennplugger for noen måneder siden og har hatt problemer med at pluggene ikke ville sitte ordentlig. De løsna og jeg måtte stramme dem til hver dag. Det kom en stygg tikkelyd og bilen rista som et hælvete. Når alt satt som det skulle gikk bilen som en klokke, men etter et par timers kjøring løsna de og jeg måtte stramme de igjen.

Ble lei av det og kjøpte nye tennplugger og ledninger. Når alt var bytta var det lydløst og fint et par uker. Pluggene løsner ikke lenger men den stygge tikkelyden er tilbake og er verre en noen gang. + at bilen rister på tomgang.

Lyden blir borte når jeg nesten ikke gir gass, men når jeg trykker gassen litt inn kommer lyden. Bilen går like bra fortsatt, men den lyden er helt jævlig! En kar jeg prata med sa at det kunne hende at pluggene var bittelitt for lange. Kan det være det? Eller hva tror dere? Det er en 1988 b230f motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte nye tennplugger for noen måneder siden og har hatt problemer med at pluggene ikke ville sitte ordentlig. De løsna og jeg måtte stramme dem til hver dag. Det kom en stygg tikkelyd og bilen rista som et hælvete. Når alt satt som det skulle gikk bilen som en klokke, men etter et par timers kjøring løsna de og jeg måtte stramme de igjen.

Ble lei av det og kjøpte nye tennplugger og ledninger. Når alt var bytta var det lydløst og fint et par uker. Pluggene løsner ikke lenger men den stygge tikkelyden er tilbake og er verre en noen gang. + at bilen rister på tomgang.

Lyden blir borte når jeg nesten ikke gir gass, men når jeg trykker gassen litt inn kommer lyden. Bilen går like bra fortsatt, men den lyden er helt jævlig! En kar jeg prata med sa at det kunne hende at pluggene var bittelitt for lange. Kan det være det? Eller hva tror dere? Det er en 1988 b230f motor.

Første som slår meg er ventiltikking og at du har ødelagt gjengene for hølet til gjengene, hvis su skjønner hva jeg mener..

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis stempla har slått oppi pluggane så skal du jo se det på pluggen da... Du hadde forsåvidt ikke fått fyr på han hvis pluggane har gått nedi, du bøyer elektrodehue med en gang... Da hadde det ihvertfall ikke vært rå i helvette å få fyr!

Synes det ville være rart om du skulle få så jævelig ventiltikking sånn helt plutselig...

Men du hører jo om det er en gjentagende mekaisk lyd eller om det er en elektronisk lyd...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider