farlig Skrevet Mai 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 Hei! Har trøbbel med bilen min, og misstenker at trykkregulatoren er gåen. Er det noen som kan forklare meg hvordan en bensintrykkregulator virker? Jeg har det for meg at det er en ventil som regulerer hvor mye bensin som blir sendt i retur, og derfor regulerer trykket på dysene? Stemmer dette? For trykket fra pumpene er vel konstant? Hvordan vil da en justerbar bensintrykkregulator fungere? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breda Skrevet Mai 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 bensintrykksregulatoren sitter montert etter dysene og regulerer trykket som dysene skal ha. Dette gjør den ved å regulere hastighet på returen. jo mindre retur, jo mer trykk til dysene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mai 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 Takk for svar! Har problemer med at bensintrykket er 2,2 bar på tomgang, men skal være 3 bar. Begge pumpene er byttet nylig. Kan trykkregulatoren være gåen, slik at trykket blir konstant for lavt, eller må det være hovedpumpen som ikke virker som den skal? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 jeg vill slå ett slag for bensintrykk regulatoren ja. Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 regner med du måler bensintrykket UTEN å ha vakuum styreslangen tilkoblet? når du står på tomgang eller motorbremser har jo du -0.4 til -1 bar i innsuget f.eks, og det påvirker jo bensintrykket... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mai 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 Takk for godt tips! Nei, jeg har målt med alle vakumslanger tilkoplet. Noen spesielle jeg skal løsne, eller er det ett fett? Forsket litt på problemet i sted, og fant ut at hvis jeg drar på tenningen uten å få tenning, nappe ut coil kabel, så bygger trykket seg opp til 3 bar. Dette er jo logisk, fordi den skal jo ha et grunntrykk på 3 bar. Så da må vel konklusjonen bli at pumpene mine av en eller annen grunn ikke klarer å gi nok trykk? Målte spenningen over pumpene til 11,2 volt. Er ikke det litt lite? Kan hende de ikke yter maks pga lav spenning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mai 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Hei igjen! Da målte jeg trykket uten vakumen tilkoplet, og den var stabil på 3 bar da! Da er jo alt i orden med bensintilførsel da? Hva kan være årsaken til at den kutter da? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=turbokalle=- Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Hvordan kutter den? Åssen modell er det? Siter Volvo 240 TIC - 86 Volvo 850 T5 -95 (solgt) Volvo 240 GL - 85(solgt) Volvo 740 TIC -87 (solgt) Volvo 740 TIC -88 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg