Gå til innhold

Mitt nye prosjekt , Galant VR4


Awex

Anbefalte innlegg

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg kan jo også fortelle at alle delene jeg har bestilt til motoren har forsvunnet i posten, men UPS er heldigvis ansvarlige og må betale omkostningene. Da må jeg bare få sendt delene på nytt.

Carbonfiberpanseret sørget også for litt problemer. Jeg meldte meg på en groupbuy på det amerikanske Galant VR4-forumet . Etter mye om og men fikk vi vite at sjappa som skulle lage panserene hadde gått konk, så vi måtte lete etter en ny. Dette har nå gått i orden, og panserene er under produksjon. Jeg bestilte japse-stil ventilering på panseret mitt, og det er faktisk den første av tre typer som blir produsert :) Kortere ventetid for meg med andre ord, siden min type panser opprinnelig var den siste typen de skulle produsere.

 

Her er et par bilder fra produksjon av formen til panseret.

img.asp?id=3011

img.asp?id=3013

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ccb

Jeg vil se noen oppdaterte bilder av bilen

 

Det er ikke så jævli mye å se egentlig, bilen ser likedan ut som på de siste bildene. Jobber mest innvendig, men det blir ikke gjort så mye fremover før sandblåsingsutstyret er på plass. Forhåpentligvis skjer dette snart.

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Jeg har ikke gitt opp nei :)

Har faktisk gjort mere den siste måneden enn jeg har gjort til sammen tidligere (bortimot ihvertfall). Jeg har pusset ned hele gulvet helt ned til metallet i halve bilen, for å fjerne alt som ligner på rust. Må nok sveise et par steder, da bilen har vært reparert etter en tur i steinrøysa i sitt tidligere liv som rallybil, så jeg driver å skal skaffe sveiseapparat i disse dager. Det skjer ihvertfall ting, om enn ikke i det tempoet jeg skulle ønske :)

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg endelig fått tak i sveiseapparat, naboen hadde faktisk et som jeg kan få låne en liten stund. Har også begynt jakten på donorbil i Japan. Jeg fant ut at det blir veldig billig å ta inn en hel bil, så når jeg har fått mitt (motor og drivverk) blir det sannsynligvis litt deler til salgs.

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TP Racing

Nå har jeg endelig fått tak i sveiseapparat, naboen hadde faktisk et som jeg kan få låne en liten stund. Har også begynt jakten på donorbil i Japan. Jeg fant ut at det blir veldig billig å ta inn en hel bil, så når jeg har fått mitt (motor og drivverk) blir det sannsynligvis litt deler til salgs.

 

? hvorfor gjør det det slik? Du har vel driverk, og motoren hadde du vel begynt å jobbe på?

 

Har sett at det er mye gromme bygg som er billige i japan.. Men du som har gromt stående, trenger vel ikke det?

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

 

? hvorfor gjør det det slik? Du har vel driverk, og motoren hadde du vel begynt å jobbe på?

 

Har sett at det er mye gromme bygg som er billige i japan.. Men du som har gromt stående, trenger vel ikke det?

 

Jeg har ikke fysisk begynt å bygge motoren, har bare begynt å kjøpe inn deler. Jeg mangler så mye deler som trengs for å få sammen bilen at det faktisk er like greit å kjøpe inn delebil fra Japan. Jeg flytter over motor og girkasse fra delebilen, for så å selge resten. Da har jeg min egen motor og girkasse som jeg enten kan benytte som reservedeler, eller bruke som grunnlag for å bygge noe enda grommere. Jeg skal også overhale motoren jeg tar ut fra delebilen, men jeg skal flytte den over i bilen og få alt til å fungere i første omgang.

Det virker kanskje ufornuftig, men jeg har tenkt mye på dette og funnet ut at dette er den raskeste og beste måten å gjøre dette på :)

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår