Gå til innhold

Risting ved hastighet over 70 km/t

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

Den er koslig..

 

Har forsåvidt samme problem jeg og.. Men det er bare mellom 70 og 85 eller noe sånt. Litt rart egentlig... Har lurt litt på om det kan være dårlig balansering, men det skulle vel riste hele tida da??

 

merka det der på en e28 jeg kjørte her om dagen, der var det mellom 85 og 95.

Eieren mente det var noe med spissinga som ikke var helt rett..

1996 BMW 520i

x 1992 VW Passat stv

x 1984 Opel Senator 3.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

merka det der på en e28 jeg kjørte her om dagen, der var det mellom 85 og 95.

Eieren mente det var noe med spissinga som ikke var helt rett..

 

Fikk vite av Hersker Hans at det sannsynligvis var foringen på nedre bærebru foran som var gåen. På venstre side i mitt tilfelle...

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vite av Hersker Hans at det sannsynligvis var foringen på nedre bærebru foran som var gåen. På venstre side i mitt tilfelle...

 

Bare å finne det ut det... Hersker Hans har sikkert god peil på dette... Vis det er tilfeller så håper jeg du sier i fra på forumet..

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter foringen i løpet av neste uke.. Er blakk som bare f... nå. Får litt penger da, så blir ikke før det:( Men har tross alt lurt på hva i helvete det var i flere måneder.. Vet jeg burde ha sjekka det opp, men det virket dyrt, helt til jeg fant ut at det bare var en foring;)

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter foringen i løpet av neste uke.. Er blakk som bare f... nå. Får litt penger da, så blir ikke før det:( Men har tross alt lurt på hva i helvete det var i flere måneder.. Vet jeg burde ha sjekka det opp, men det virket dyrt, helt til jeg fant ut at det bare var en foring;)

 

Penger er kjekt å ha.. Kan ikke du legge inn et inlegg når du har fått skiftet foringen slik at vi kan se om feilen har blitt funnet?

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være slik.. Men da er hullet til hjul boltene store. Håper for all del at han som har feilen finner det ut. Kjipt at det rister.. iriterende. sombrero

 

Har ikkno med "hjul boltene" å gjøre, men hub senter. Setter man MB-felger på en Auda, må man ha senterring, da MBn har 66,6 mm hubsenter, mens audaen har noe mindre (husker ikke i farta). Begge har 5x112.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkno med "hjul boltene" å gjøre, men hub senter. Setter man MB-felger på en Auda, må man ha senterring, da MBn har 66,6 mm hubsenter, mens audaen har noe mindre (husker ikke i farta). Begge har 5x112.

 

Jeg vet det. Men det kan hende en skjelden gang at bolthullene er store. Har selv sett dette på noen gamle felger, og når senteret på felge er større en på bilen så kan det bli noen milimeter feil... noe som utgjør vibrasjon..

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom verkstedet som hadde justert forstillinga og bakstillinga mi i dag, og fikk dem til å se på saken. Der fant de ut at forstillinga var justert enda verre enn hva den var fra før. Verste av alt er at de hadde satt en utplasseringselev fra ungdomsskolen til å justere forstillinga mi første gangen jeg var der. Proffe folk gitt.. Er det mulig! angry

Sitter og vurderer nå om jeg skal forlange to nye dekk foran..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig! angry

Sitter og vurderer nå om jeg skal forlange to nye dekk foran..

 

VURDERER!?!?!

 

Hva i all verden er det å vurdere? Du har tross alt betalt dem for å gjøre en jobb, og det de gjør, er å ødelegge bilen din!

 

det første som må skje (som jeg regner med har skjedd?), er at de stiller den perfekt, dernest får de rette opp skaden de har gjort, noe som innebærer nye dekk til deg.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VURDERER!?!?!

 

Hva i all verden er det å vurdere? Du har tross alt betalt dem for å gjøre en jobb, og det de gjør, er å ødelegge bilen din!

 

det første som må skje (som jeg regner med har skjedd?), er at de stiller den perfekt, dernest får de rette opp skaden de har gjort, noe som innebærer nye dekk til deg.

 

Satser på at de har stilt den rett nå ja, fikk ihvertfall "resultatpapirer" fra stillingen i dag. Får se hva jeg kommer til å gjøre ang. dekkene mine. De var ikke så nye fra før, men heller ikke så slitt i innerkant som de er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at de har stilt den rett nå ja, fikk ihvertfall "resultatpapirer" fra stillingen i dag. Får se hva jeg kommer til å gjøre ang. dekkene mine. De var ikke så nye fra før, men heller ikke så slitt i innerkant som de er nå.

 

Hadde klikka helt på de som hadde gjort jobben.. kjipt å få tilbake bilen med feil spissing slik at dekkene blir feil slitt...

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering..

Opplever ennå at det rister litt i hastigheter over 70 km/t, men ikke fullt så mye som det gjorde før forstillingen ble justert på nytt. Hjulene ble også avbalansert samtidig.

Noe annet det kan være? Ser noen nevner bærearmsforingene her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KAn være et "flat spot" ? flate steder på dekket etter bråbremsing, etc. merkes ike på avbalansering, men under kjøring, siden dekkene ikke er helt runde... Ser du kjører s2, så du har sikkert bremsa litt innimellom...? ;)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår