Gå til innhold

Risting ved hastighet over 70 km/t

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

En liten oppdatering..

Opplever ennå at det rister litt i hastigheter over 70 km/t, men ikke fullt så mye som det gjorde før forstillingen ble justert på nytt. Hjulene ble også avbalansert samtidig.

Noe annet det kan være? Ser noen nevner bærearmsforingene her..

 

Vi hadde en leie bil med vinterdekk for noen månneder siden.. den drev jeg å spant litt med FWD.. låste den med brekket... men jeg slepte dekkene etter meg når jeg svei litt gummi.. det ende opp med at det ble en slitt del på dekket(øndla dekket på et sted) noe som gjorde at det rista... ikke betydelig men nok til at neste leier av bilen blir gal. (Nevner ikke leiefirma)

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En liten oppdatering..

Opplever ennå at det rister litt i hastigheter over 70 km/t, men ikke fullt så mye som det gjorde før forstillingen ble justert på nytt. Hjulene ble også avbalansert samtidig.

Noe annet det kan være? Ser noen nevner bærearmsforingene her..

 

Kanskje kan det være at verkstedet faen ikke har gjort jobben sin denne gangen heller...

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje kan det være at verkstedet faen ikke har gjort jobben sin denne gangen heller...

 

Det er jo en mulighet.. Kansje de ikke liker deg.. Hater verksteder som gjør slett jobb...

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en mulighet.. Kansje de ikke liker deg.. Hater verksteder som gjør slett jobb...

 

Hehe. Vel, alt er tydeligvis mulig da.

Fikk som sagt papirer på resultatet sist, og da var ihvertfall spissingen innstilt etter fabrikk-innstillingene, men neppe etter 16" hjul m/ 225/50 dekk. Får se hvordan det går med dekkene.. Ser jeg at de blir mer slitt, kommer jeg til å kjøre til stålcorden kommer frem i innerkant, for så å kreve splitter nye dekk, og pengene tilbake.

Kan ristingen komme av at dekkene er slitt i innerkant, men ikke i ytterkant om midt på, da? Lufttrykket i dekkene er slik som det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Vel, alt er tydeligvis mulig da.

Fikk som sagt papirer på resultatet sist, og da var ihvertfall spissingen innstilt etter fabrikk-innstillingene, men neppe etter 16" hjul m/ 225/50 dekk. Får se hvordan det går med dekkene.. Ser jeg at de blir mer slitt, kommer jeg til å kjøre til stålcorden kommer frem i innerkant, for så å kreve splitter nye dekk, og pengene tilbake.

Kan ristingen komme av at dekkene er slitt i innerkant, men ikke i ytterkant om midt på, da? Lufttrykket i dekkene er slik som det skal være.

 

Vis det er gjevnt slitt så er det ikke noe å si.. men vis dekke ikke er rundt så sier det seg selv.. Som jeg nevte i mitt tilfelle så var ikke dekket gjevnt slikk og det var ikke runt(fikk en flatt del på dekket).

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Etter at stål-corden kom frem i innerkanten av dekkene mine foran, gikk jeg inn på internett og fant ut hva innstillingene i grader og minutt for camber og caster, samt spissinga i mm. skulle være foran på S2 originalt, og sammenlignet dette med resultatpapirene mine som jeg fikk fra verkstedet sist. Forskjellen var stor!

Så nå har jeg blitt lovet nye dekk, samt at jeg fikk ordnet forstillingen min på et Vag-verksted. Aldri mer uavhengige verksted! :iconsm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at de gjør opp for seg! Det er det dessverre ikke alle verksteder som gjør..

 

Skulle bare mangle. De har hatt to forsøk på seg til å justere forstillinga mi rett. Denne justeringa deres har ødelagt dekkene mine i løpet av en måned. Greit nok at det er vanskelig å "rette" dekkene når det først har begynt å slite i innerkant, men dekkene mine var knapt slitt når bilen ble levert til forstillings-kontroll første gang, i forhold til hva de er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare mangle. De har hatt to forsøk på seg til å justere forstillinga mi rett. Denne justeringa deres har ødelagt dekkene mine i løpet av en måned. Greit nok at det er vanskelig å "rette" dekkene når det først har begynt å slite i innerkant, men dekkene mine var knapt slitt når bilen ble levert til forstillings-kontroll første gang, i forhold til hva de er nå.

 

Hater like mye slike verksted som du gjør. Bra at du fikk ordnet opp i lidelsene.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår