SR20De Skrevet Mai 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 men prøv å ettermonter orginale sideskjørt... da får du en litt krevende jobb.... å en gt er å blir en gt :) :) :) :) :) :) P10 SRi har jo sideskjørt orginalt... Dessuten så handler denne tråden om P10 og ikke P11 :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kodvaag Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 Både SRi og GT har stablisatorstag foran og bak. Hei Ronny, jeg har ikke peiling på Primera, heldigvis, hehe, men for flere andre bilmodeller gjelder dette: GT, GTI, Sport, Avantgarde, Turbo osv utgaver har TYKKERE stabilisatorstag. Kanskje dette gjelder Primera GT også? Tenk over dette dere: Og dere som trimmer bilene, kjører du over og invalidiserer en unge som løper ut i veien, skal han ha, si 5 millioner i erstatning, rett & rimelig. Men, etter en slik ulykke blir bilen din tatt inn til teknisk kontroll. Der finner de ut at den yter mer enn den skal. Ingen problem for offeret: Forsikringsselskapet utbetaler erstatningen til offeret. Men, de krever pengene igjen av DEG, som trimmet bilen din uten å få dette godkjent av biltilsynet, og så skulle du ha meldt fra om trimmingen til forsikringsselskapet ditt. Du har brutt avtalen dersom du forsikrer en SRi og bilen yter mer enn en GT, vet du, og dersom ikke du holder din del av forsikringsavtalen så står forsikringsselskapet fritt til å avkorte premien din. (Ja, de har råd til bedre advokater enn deg) Da hadde det vært bedre å hatt en GT med 150 hk enn en blodtrimma SRi med 175hk? Eller hva? Når du legger dette til i regnestykket så er GT'en veldig billig, Ronny. I tillegg er en original bil mye mer driftsikker enn en trimmet bil, okke som. Måtte bare kverulere litt offentlig med deg, hehe. heyyou Ps: Hils kjerringa :) Siter 1996 Chevrolet Suburban 5,7 bensin 1996 Mazda 626 2009 Transporter 174hk 4-motion 1984 Scand Baltic/Yanmar 315hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sunh Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 En ting er større felger osv. Ingen gidder vel å godkjenne det.. Men.. Når folk setter i turbo osv, så pleier vel de fleste å få det godkjent? Eller? Siter Primera SE Hatchback Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kodvaag Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 Har sett både åpent luftfilter og høyglanspolert toppdeksel i Ronny sin bil, og jeg vedder på at ingen av delene står i vognkortet! kiddie Siter 1996 Chevrolet Suburban 5,7 bensin 1996 Mazda 626 2009 Transporter 174hk 4-motion 1984 Scand Baltic/Yanmar 315hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 Har sett både åpent luftfilter og høyglanspolert toppdeksel i Ronny sin bil, og jeg vedder på at ingen av delene står i vognkortet! kiddie Og hva har noe av det med effektøkning og gjøre??? Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera SI Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 Har sett både åpent luftfilter og høyglanspolert toppdeksel i Ronny sin bil, og jeg vedder på at ingen av delene står i vognkortet! kiddie koffor skal dette godkjennes da? Siter 2002 Passat 1.9TDI Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kodvaag Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 Luftfilteret er vel effektøkning, sikkert bare 2%, men nok til at en forsikringsadvokat vil ta tak i det og forsøke å redusere utbetaling ved f.eks. dyr ansvarsskade. Det med det blanke toppdekselet var en intern spøk til Ronny. Det jeg mente med første posten var å kverulere på hans regnestykke hvor lønnsomt det var å kjøe en "feil" bil og istedenfor trimme den. Siter 1996 Chevrolet Suburban 5,7 bensin 1996 Mazda 626 2009 Transporter 174hk 4-motion 1984 Scand Baltic/Yanmar 315hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 Luftfilteret er vel effektøkning, sikkert bare 2%, men nok til at en forsikringsadvokat vil ta tak i det og forsøke å redusere utbetaling ved f.eks. dyr ansvarsskade. Det med det blanke toppdekselet var en intern spøk til Ronny. Det jeg mente med første posten var å kverulere på hans regnestykke hvor lønnsomt det var å kjøe en "feil" bil og istedenfor trimme den. Åpent luftfilter i motor rommet vil med større sannsynlighet gi dårligere effekt... Skal du kreve penger tilbake fra forsikrings selskapet da??? (Holder bare gang i "samtalen" ;) :D ) Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 Hei Ronny, jeg har ikke peiling på Primera, heldigvis, hehe, men for flere andre bilmodeller gjelder dette: GT, GTI, Sport, Avantgarde, Turbo osv utgaver har TYKKERE stabilisatorstag. Kanskje dette gjelder Primera GT også? Tenk over dette dere: Og dere som trimmer bilene, kjører du over og invalidiserer en unge som løper ut i veien, skal han ha, si 5 millioner i erstatning, rett & rimelig. Men, etter en slik ulykke blir bilen din tatt inn til teknisk kontroll. Der finner de ut at den yter mer enn den skal. Ingen problem for offeret: Forsikringsselskapet utbetaler erstatningen til offeret. Men, de krever pengene igjen av DEG, som trimmet bilen din uten å få dette godkjent av biltilsynet, og så skulle du ha meldt fra om trimmingen til forsikringsselskapet ditt. Du har brutt avtalen dersom du forsikrer en SRi og bilen yter mer enn en GT, vet du, og dersom ikke du holder din del av forsikringsavtalen så står forsikringsselskapet fritt til å avkorte premien din. (Ja, de har råd til bedre advokater enn deg) Da hadde det vært bedre å hatt en GT med 150 hk enn en blodtrimma SRi med 175hk? Eller hva? Når du legger dette til i regnestykket så er GT'en veldig billig, Ronny. I tillegg er en original bil mye mer driftsikker enn en trimmet bil, okke som. Måtte bare kverulere litt offentlig med deg, hehe. heyyou Ps: Hils kjerringa :) Halla Mr. Miata! :rolleyes: Stabilisatorstaget er det samme. Joda, skal du ha 20 ekstra hk er det bare å betale et par tre lapper ekstra for å få det godkjent (jeg gidder ikke ta fram kalkulatoren for å få det nøyaktig), men fakta er når det gjelder turbo på P11, så plukker de fleste ut turboen hvis de skal til biltilsynet, eller så kjører de med lavt ladetrykk slik at en ikke skal betale en ekstra masse i hk avgift. I Norge blir du straffet for å ha en kraftig motor, derfor ender det som regel opp med at de fleste tar sjansen på å ha ekstra hk i bilen uten å få dette godkjent. Så den dagen du møter opp på biltilsynet, har du ikke ladetrykket slik at du har 250 hk i bilen. Kipt om noe skulle skje i ettertid som du skriver, men den kjangsen tar de fleste, inklusiv meg. Også er det lov å ha 12 hk ekstra uten at du må betale avgift for det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 Åpent luftfilter i motor rommet vil med større sannsynlighet gi dårligereeffekt... Skal du kreve penger tilbake fra forsikrings selskapet da??? (Holder bare gang i "samtalen" ;) :D ) Her er det mange ting å ta hensyn til. Er åpent luftfilter bedre enn lukket, luftfilterboks? På en varm dag vil motoren suge inn masse varm luft når du står stille, men når du får opp farten vil det komme mer luftstrøm inn til motoren. Den originale luftfilterboksen er bra, men suger på lyd. Bare det er grunn nok til å skaffe seg et åpent luftfilter. For å hindre varme, kan en slenge på et varmeskjold. På Primera vil jeg tro det er liten effekt å hente, men så lenge lyden blir bedre med åpent luftfilter er det helt greit. Når du trimmer så ønsker du jo å erstatte alt i motoren med noe som er bedre. Luftfilter er en av de rimligste tingene en kan gå i gang med. Så for de som har planer om å få bilen trimmet mest mulig, må en jo starte en plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 For å hindre varme, kan en slenge på et varmeskjold. Tok utgangspunkt i "WAI" installasjon..! Ser fram til eg har fått stappa i filter elementet på min bil..! Funderer på hvordan lyden blir da! :D Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kodvaag Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Halla Mr. Miata! :rolleyes: "Halla" du også Mr. 97 Nissan "Primear" ? Sri Er det ikke en Primera du har forresten? :) I Norge blir du straffet for å ha en kraftig motor, derfor ender det som regel opp med at de fleste tar sjansen på å ha ekstra hk i bilen uten å få dette godkjent. Skal du ha stor bil som går fort, så er det dyrt mht. engangsavgiftene. Jeg vet om en liten hvit en med 116hk som drar fra Jan Vidar sin Audi S6 fra 40-130 km/t aks test, kjøp anbefales! :) Kipt om noe skulle skje i ettertid som du skriver, men den kjangsen tar de fleste, inklusiv meg. Vet om en fyr (for ca 15 år siden) som krasjet med en Ford Capri på Silokaia i Kristiansand. Han hadde 2,8 V6, og i vognkortet stod det Ford Capri 1,6... Han og noen venner byttet motor i vraket på Silokaia samme natt, før bilen ble tauet inn! Men det vil da helst gå godt. :) Så det så så. Var egentlig bare ute etter å trekke litt på deg. Sitter her med pc'en og furter for at jeg må passe ungene (pga besøk fra Island) og dermed går jeg glipp av dette: http://www.sportsvogn.no/artikler/vm2005-forb.htm Sportsvogntreff med 700 biler! angry Bjørn Siter 1996 Chevrolet Suburban 5,7 bensin 1996 Mazda 626 2009 Transporter 174hk 4-motion 1984 Scand Baltic/Yanmar 315hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg