Gå til innhold

P10 GT og SRI


GTPrimeraGT

Anbefalte innlegg

Både SRi og GT har stablisatorstag foran og bak.

 

Hei Ronny, jeg har ikke peiling på Primera, heldigvis, hehe, men for flere andre bilmodeller gjelder dette: GT, GTI, Sport, Avantgarde, Turbo osv utgaver har TYKKERE stabilisatorstag.

Kanskje dette gjelder Primera GT også?

 

 

Tenk over dette dere:

 

Og dere som trimmer bilene, kjører du over og invalidiserer en unge som løper ut i veien, skal han ha, si 5 millioner i erstatning, rett & rimelig.

Men, etter en slik ulykke blir bilen din tatt inn til teknisk kontroll. Der finner de ut at den yter mer enn den skal.

Ingen problem for offeret: Forsikringsselskapet utbetaler erstatningen til offeret.

Men, de krever pengene igjen av DEG, som trimmet bilen din uten å få dette godkjent av biltilsynet, og så skulle du ha meldt fra om trimmingen til forsikringsselskapet ditt. Du har brutt avtalen dersom du forsikrer en SRi og bilen yter mer enn en GT, vet du, og dersom ikke du holder din del av forsikringsavtalen så står forsikringsselskapet fritt til å avkorte premien din. (Ja, de har råd til bedre advokater enn deg)

 

 

Da hadde det vært bedre å hatt en GT med 150 hk enn en blodtrimma SRi med 175hk? Eller hva?

 

Når du legger dette til i regnestykket så er GT'en veldig billig, Ronny. I tillegg er en original bil mye mer driftsikker enn en trimmet bil, okke som.

Måtte bare kverulere litt offentlig med deg, hehe. heyyou

Ps: Hils kjerringa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftfilteret er vel effektøkning, sikkert bare 2%, men nok til at en forsikringsadvokat vil ta tak i det og forsøke å redusere utbetaling ved f.eks. dyr ansvarsskade.

 

Det med det blanke toppdekselet var en intern spøk til Ronny.

 

Det jeg mente med første posten var å kverulere på hans regnestykke hvor lønnsomt det var å kjøe en "feil" bil og istedenfor trimme den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftfilteret er vel effektøkning, sikkert bare 2%, men nok til at en forsikringsadvokat vil ta tak i det og forsøke å redusere utbetaling ved f.eks. dyr ansvarsskade.

 

Det med det blanke toppdekselet var en intern spøk til Ronny.

 

Det jeg mente med første posten var å kverulere på hans regnestykke hvor lønnsomt det var å kjøe en "feil" bil og istedenfor trimme den.

 

Åpent luftfilter i motor rommet vil med større sannsynlighet gi dårligere

effekt...

Skal du kreve penger tilbake fra forsikrings selskapet da???

 

 

(Holder bare gang i "samtalen" ;) :D )

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ronny, jeg har ikke peiling på Primera, heldigvis, hehe, men for flere andre bilmodeller gjelder dette: GT, GTI, Sport, Avantgarde, Turbo osv utgaver har TYKKERE stabilisatorstag.

Kanskje dette gjelder Primera GT også?

 

 

Tenk over dette dere:

 

Og dere som trimmer bilene, kjører du over og invalidiserer en unge som løper ut i veien, skal han ha, si 5 millioner i erstatning, rett & rimelig.

Men, etter en slik ulykke blir bilen din tatt inn til teknisk kontroll. Der finner de ut at den yter mer enn den skal.

Ingen problem for offeret: Forsikringsselskapet utbetaler erstatningen til offeret.

Men, de krever pengene igjen av DEG, som trimmet bilen din uten å få dette godkjent av biltilsynet, og så skulle du ha meldt fra om trimmingen til forsikringsselskapet ditt. Du har brutt avtalen dersom du forsikrer en SRi og bilen yter mer enn en GT, vet du, og dersom ikke du holder din del av forsikringsavtalen så står forsikringsselskapet fritt til å avkorte premien din. (Ja, de har råd til bedre advokater enn deg)

 

 

Da hadde det vært bedre å hatt en GT med 150 hk enn en blodtrimma SRi med 175hk? Eller hva?

 

Når du legger dette til i regnestykket så er GT'en veldig billig, Ronny. I tillegg er en original bil mye mer driftsikker enn en trimmet bil, okke som.

Måtte bare kverulere litt offentlig med deg, hehe. heyyou

Ps: Hils kjerringa :)

 

Halla Mr. Miata! :rolleyes:

 

Stabilisatorstaget er det samme. Joda, skal du ha 20 ekstra hk er det bare å betale et par tre lapper ekstra for å få det godkjent (jeg gidder ikke ta fram kalkulatoren for å få det nøyaktig), men fakta er når det gjelder turbo på P11, så plukker de fleste ut turboen hvis de skal til biltilsynet, eller så kjører de med lavt ladetrykk slik at en ikke skal betale en ekstra masse i hk avgift.

 

I Norge blir du straffet for å ha en kraftig motor, derfor ender det som regel opp med at de fleste tar sjansen på å ha ekstra hk i bilen uten å få dette godkjent.

 

Så den dagen du møter opp på biltilsynet, har du ikke ladetrykket slik at du har 250 hk i bilen. Kipt om noe skulle skje i ettertid som du skriver, men den kjangsen tar de fleste, inklusiv meg. Også er det lov å ha 12 hk ekstra uten at du må betale avgift for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpent luftfilter i motor rommet vil med større sannsynlighet gi dårligere

effekt...

Skal du kreve penger tilbake fra forsikrings selskapet da???

 

 

(Holder bare gang i "samtalen" ;) :D )

 

Her er det mange ting å ta hensyn til. Er åpent luftfilter bedre enn lukket, luftfilterboks?

 

På en varm dag vil motoren suge inn masse varm luft når du står stille, men når du får opp farten vil det komme mer luftstrøm inn til motoren. Den originale luftfilterboksen er bra, men suger på lyd. Bare det er grunn nok til å skaffe seg et åpent luftfilter. For å hindre varme, kan en slenge på et varmeskjold.

 

På Primera vil jeg tro det er liten effekt å hente, men så lenge lyden blir bedre med åpent luftfilter er det helt greit. Når du trimmer så ønsker du jo å erstatte alt i motoren med noe som er bedre. Luftfilter er en av de rimligste tingene en kan gå i gang med. Så for de som har planer om å få bilen trimmet mest mulig, må en jo starte en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla Mr. Miata! :rolleyes:

 

"Halla" du også Mr. 97 Nissan "Primear" ? Sri Er det ikke en Primera du har forresten? :)

 

I Norge blir du straffet for å ha en kraftig motor, derfor ender det som regel opp med at de fleste tar sjansen på å ha ekstra hk i bilen uten å få dette godkjent.

 

Skal du ha stor bil som går fort, så er det dyrt mht. engangsavgiftene.

Jeg vet om en liten hvit en med 116hk som drar fra Jan Vidar sin Audi S6 fra 40-130 km/t aks test, kjøp anbefales! :)

 

Kipt om noe skulle skje i ettertid som du skriver, men den kjangsen tar de fleste, inklusiv meg.

 

Vet om en fyr (for ca 15 år siden) som krasjet med en Ford Capri på Silokaia i Kristiansand. Han hadde 2,8 V6, og i vognkortet stod det Ford Capri 1,6...

Han og noen venner byttet motor i vraket på Silokaia samme natt, før bilen ble tauet inn!

Men det vil da helst gå godt. :) Så det så så.

 

Var egentlig bare ute etter å trekke litt på deg.

Sitter her med pc'en og furter for at jeg må passe ungene (pga besøk fra Island) og dermed går jeg glipp av dette:

http://www.sportsvogn.no/artikler/vm2005-forb.htm

Sportsvogntreff med 700 biler! angry

 

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår