Skimmy Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Hej. har en 240 med en b230a motor. motoren startet og gikk hver gang men en dag for ca 1 månde siden så ville ikke den starte. bynte å sjekke pluggene. var ikke liv i dem. kjøpte meg nye men funka ikke. så sjekket jeg coilen. ja den funket. så dro jeg og kjøpte nytt fordelerlokk, rotor og alle pluggkablan og kabeln fra coiln til fordeleren. men virket ikke. så sjekket jeg coilen. nei ikke liv. kanskje meg såg feil når jeg målte coilen sist. men jeg kjøpte meg ny coil. men ikke liv. har sjekket kabeln til tennings modoln og den funker. det jeg lurer på er HVA kan det være? kan det være den "tennstiften" i fordeleren? har ikke peiling på slikt. og di fleste som skriver her kan en god del har jeg sett/lest :) Plis kom med fornuftige svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy Skrevet Mai 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 ingen som kan svare? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 dersom hele tenningsanlegget fungerer så sjekk at coil'en får +12V når tenningen er på. dersom ikke legg en ledning rett fra batteriet til coilen og prøv. funker det da er det bare å finne et koblingsskjema å sjekke. husk å ta vekk plussleningen til coilen når du ikke bruker den.. viss ikke blir batteriet ditt flatt.... FORT! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_wizard Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 Kommer det strøm til coil'n? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy Skrevet Mai 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 ja det kommer strøm til coilen. og alle lendingene funker. er så rart og jævli irriteranes. kan det ha seg vist fordeleren er gåen så gir den ikke "Puls" til tennings modulen som gir signal til coilen når den skal tenne? eller er det sånn konstat tull på coilen? har ikke peiling i det heletatt. har bare hørt det kunne være noe sånt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 ehh.. ja.. hvor ellers tror du gnisten kommer fra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 b230a hare vell elektronisk tenning... sjekka resistanes i kontakten som går inn på fordelern, sjekka resistansen i selve hjernen til den, står på inner skjærmen der! Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy Skrevet Mai 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 den skjønt eg ikke helt nei.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 den skjønt eg ikke helt nei.. du ser den kontakten som går inn på fordelern? ta av den å mål resistansen i den med et multimeter! lr du kan ta av den på tennings modulen på iiner skjærmen, så måler du ohm'n i den skal være mellom 950 til 1250 ohm! Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy Skrevet Mai 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 Skal tenninga vær på da? vist det er 1250 ohm så virker fordeleren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 ikke tenning ved ohming. da blir det bye bye multimeter Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy Skrevet Mai 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 Da var jeg ute å målte.. tok av ledninga på fordelern. tok røde på ohmmetre på di 3 pinnene i fordelern og svart på minus. fikk bare 0 på alle 3.. veit ikke om jeg målte rett.. kos Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 mål mellom pinnene.. tror du må måle mellom pinne 1 og 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy Skrevet Mai 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 målte i nettop mellom 1 og 3. fikk 3.15 M.. har ingen aning hva d betyr! :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 Er det kondensator på denne motoren også? Pga. om du har kondensator (som feks b19a har) og den er gåen, vil du ikke få gnist. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg