one Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Vi snakker om KE3-Jetronic, som er et del-elektronisk sprut... den har ECU som justerer tenninga, samt en annen ECU som finjusterer bensinmengde ut i fra lambda/fullgass og muligens temp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RD 350 Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 har mine store tvil, pga k-jetronic er et mekanisk sprut. og da brukte de i såfall maarud eller kims Tvil? Hører ikke du hva folk sier da? JEG HAR SNAKKET MED NORSK BILDELSENTER, MOTOREN KAN CHIPPES, Det er IKKE noen tvil.. hehe! Ring bare selv, har også lest på andre forum om slike som er chippet.. :) Hvis det var 10V du snakket om da;) Siter Da er det blitt ny bil: Audi cab med 5cyl! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
one Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Satt selv og så på at Egil på ES tok ut ECU'n, og satte inn brikken :D Vi kjørte til og med på E6'n uten ECU, med bærbar PC og chip-emulator for å finjustere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 det må hvert tenningschip ihvertfall.. for de K-jetronicene jeg har skrudd på.. for å chippe de må du bruke kims eller maarud husk at detta er steinalder "innsprut".. det er helt mekanisk Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
one Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Tror det ble sagt tidligere at man bare kan finjustere tenningen med den chippen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 altså,, måten man får mer bensin på, på k-jetronic er med en skrutrekker, på biler med elektriskinnsprut må det mappes og/eller chippes.. easy as that. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokke_joakim Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 min fusker også .. har en audi 90 2.3.. jeg har funnet ut at det er fordeler lokket som slipper inn fukt og da begynner den å rykke.. men kan jo bare prøve å åpne fordeler lokket å pusse forsiktig på de 5 skivene der inne .. det gjorde jeg og da ble det bra igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokke_joakim Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 hadde samma feil på min audi 90 at den fuska og da var det den ene kabelen som gikk til tennpruggene.... og da rykka det når jeg gassa... veldig iriterende ting Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 altså,, måten man får mer bensin på, på k-jetronic er med en skrutrekker, på biler med elektriskinnsprut må det mappes og/eller chippes.. easy as that. hvis det er snakk om K-jetronic hvertfall så får man ikke chippet den nei..enig med deg der...om norsk bildelesenter sier det tror jeg di tar feil...hør med quattro73....men uansett..jeg har den tronic'n..den er bare helt dum og mekanisk...har bosch sin bok på den også...dum som et brød og mekanisk... Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Oktober 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 se om bilen har K jetronikk eller KE.sistnevnte har LAMDA sonde...er den deffekt så får du dåli drag på motorn.har du 2,3 NG motor er det elektronisk sprut.så har den lamda å LLM.den siste her bruker å bli skitten.ta den ut å renjør den med elektronikk rens,sett på plass.siden har du en rund liten sak på luftfilterboxen,hvor BENSIN ledning/slangen er påkoblet. den bruker å være deffekt,motorn blir trøtt å lat.FALSKluft. se på veivhusvent slangen,å rundt luftfilteret,tomgangsmotorn.skift dæm om dem er mistenkeli.KLASSISK audi/vw feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
one Skrevet Oktober 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2005 se om bilen har K jetronikk eller KE.sistnevnte har LAMDA sonde...er den deffekt så får du dåli drag på motorn.har du 2,3 NG motor er det elektronisk sprut.så har den lamda å LLM.den siste her bruker å bli skitten.ta den ut å renjør den med elektronikk rens,sett på plass.siden har du en rund liten sak på luftfilterboxen,hvor BENSIN ledning/slangen er påkoblet. den bruker å være deffekt,motorn blir trøtt å lat.FALSKluft. se på veivhusvent slangen,å rundt luftfilteret,tomgangsmotorn.skift dæm om dem er mistenkeli.KLASSISK audi/vw feil NG / NF / AAR er halvelektronisk... LLM som du skriver... antar du mente LMM, er en mekanisk innretning som åpner for mere bensin jo mer luft motoren klarer å suge inn. Den eneste el. justeringen av bensin er DPR'n som er den sorte lille boksen som står foran på bensinmengdefordeleren, det er denne som finjusterer mengde iht. temp og lambda-verdier. Den runde lille saken du snakker står vel for bensinkutt funksjonen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_Quattro Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 KE kan chipes! har dere sett oppi fx Ford Rs Turbo, Mekanisk fordeling med ECU! Dette er fult mulig å koble til ECU på alle motorer med bocsh KE! Er ein her som har kobla til ECU på sin golf 2 GTi som er KE... Siter 1998 Audi A4 1.8 TSQ Sedan 1992 Volkswagen golf mk3 TDK (x) 1990 Ford Sierra Cosworth 4x4 (X) 1990 Audi 90 2.3E Quattro(X) 1991 Audi 90 2.3E Quattro (X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zantrix Skrevet Juli 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2009 Hei! Har nettopp kjøpt meg en Coupe med quattro og motorkode 7A! Har det mye å si med fjerning av katalysator på denne bilen? Har en fucka katalysator på for å få den igjennom eugodkjenninga på nå. En audi coupe kat, med 240 innmat, men fikk skilta igår og vurderer å begynne å makke med å ta den av, er det noe spesielt å tjene på dette? - Christoffer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Juli 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2009 Du tjener vel en 100kr tenker jeg... Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.