mk1classic Skrevet Mai 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2002 Originally posted by marius husk at wankel motoren bare har et volum på 1300ccm og at bilen veier 1240kg...! koster ikke så mye det! Er forøvrig en 1993 model! Når jeg kjøper bilen slik den er der så sparer jeg masse penger i moms også! :D Bare husk at på alle biler tatt inn i Norge etter 1.1 95 (eller 96) så må man betale for eventuel ekstra hk du får ved trimming. Dette ble innført for å forhindre at salget av små turbo motor biler ble trimmet etter ankomst til Norge. (Spesielt Vw og Audi med 1.8T motor) Det er en historie om en på nord vest landet som hadde en tysk import 520I (tatt inn etter 1.1 95) Han fikk tak i en V12 motor og etter masse arbeid med biltilsynet godkjent bilen hvis han betalte inn avgiften mellom original 520 (effekt volum og vekt ) og ombygget bil med stor V12. Han hadde ikke tatt med det i beregninge når han skulle få godkjent bilen, hadde han startet med en bil første gangs registrert i Norge før denne datoen kunne han bare ha vist bilen til biltilsynet og fått den godkjent uten å betale inn en ektra krone. Siter "mk1classic" '83 Golf GTI Rabbit '83 Golf GTI "Prosjekt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Mai 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2002 Originally posted by mk1classic Bare husk at på alle biler tatt inn i Norge etter 1.1 95 (eller 96) så må man betale for eventuel ekstra hk du får ved trimming. Dette ble innført for å forhindre at salget av små turbo motor biler ble trimmet etter ankomst til Norge. (Spesielt Vw og Audi med 1.8T motor) Det er en historie om en på nord vest landet som hadde en tysk import 520I (tatt inn etter 1.1 95) Han fikk tak i en V12 motor og etter masse arbeid med biltilsynet godkjent bilen hvis han betalte inn avgiften mellom original 520 (effekt volum og vekt ) og ombygget bil med stor V12. Han hadde ikke tatt med det i beregninge når han skulle få godkjent bilen, hadde han startet med en bil første gangs registrert i Norge før denne datoen kunne han bare ha vist bilen til biltilsynet og fått den godkjent uten å betale inn en ektra krone. Med de avgass verdiene en slik wankel motor gjør må man nok være statsminister for å få godkjent noe sånt! Import tuning får ikke akuratt godkjent supran sin han heller :D Når bilen begnner å få litt gamp så er den ikke kjør bar som en valig bruksbil uansett! Så det er mest som show bil for firma jeg skal bygge noe slikt :D Hørte om den v12rn i 520... hørte den ikke hadde noe bra veg egenskaper pga elendig vektfordeling? Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Mai 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2002 ?????????? 150-160000kr??? Har du ikke tenkt å betale toll? :) Med en utrekning på den bilen med 2,6l motor (som de regner med) 250hk og 1250kg så er jo tollen alene på sikkert 80000kr!! (i og med at du betaler lite i utg pkt..) (har ikke regnet enda da men!) Legg til et turbokit, oppbygging av motor, pluss rekvisita, så er det vanskelig å tro du berger med 160K !! Eller? Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mai 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2002 Bilen går jo inn i landet som delebil(?). Det er ikke så dyrt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Mai 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2002 også er det jo bare 1.3 liter.. ikke 2.6.. og ettersom det er ett "vrak" koster den jo nesten ingen ting, altså svært lite mva.. Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mai 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2002 Men de beregner den som en 2.6l , det gjør de i andre lang også, til og med japan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Mai 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2002 why??? Står da oppført som 1.3 liter i prislister osv... er da ufattelig teit hvis man må tolle den som en 2.6 liter.... ?? Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mai 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2002 Originally posted by Silverboy why??? Står da oppført som 1.3 liter i prislister osv... er da ufattelig teit hvis man må tolle den som en 2.6 liter.... ?? Er ikke alt som har med toll å gjøre teit da? Jeg skjønte ikke en dritt da det stod på Beast from the East at RX-7n hadde 2600ccm twin rotor, men det var vel derfor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Mai 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2002 Originally posted by boXer Bilen går jo inn i landet som delebil(?). Det er ikke så dyrt. Joda, men det som skjer er at han kjøper bilen for en lav sum, og kommer billig unna med tanke på moms.. Deretter må han fortolle bilen på vanlig måte, for å få norske skilt på den! Med 1250kg, 250 hk, 2600ccm og en pris jeg tipper sånn ca hva du har gidd for den, så kommer jeg ut på ca 150000 NKR. Deretter kommer utgifter på frakt hit, motoroppbyggingen, turbokitet, panser(?), bremsekraftforsterker(?), radiator(?), vifter(?) og mer eller mindre andre ting som tilfeldigvis ikke likte den brannen frammi der! :( Da er mitt spm som følger: Hva er det jeg gjør galt når jeg regner på dette i så fall? :confused: Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mai 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2002 Originally posted by ola Da er mitt spm som følger: Hva er det jeg gjør galt når jeg regner på dette i så fall? :confused: Hvis du prøver på Amcar.no sin avgiftskalkulator, så kommer man fram til kr93727 med 1300cc og kr118180 i avgifter med 2600ccm. Hvis den da går inn i landet som dele bil, blir det billigere en dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Mai 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2002 Originally posted by boXer Hvis du prøver på Amcar.no sin avgiftskalkulator, så kommer man fram til kr93727 med 1300cc og kr118180 i avgifter med 2600ccm. Hvis den da går inn i landet som dele bil, blir det billigere en dette. ? Har du da lagt til en ca kjøpssum? Jeg brukte kalkulatoren på http://www.tyskland.org Bilen BLIR tollet som 2600ccm. Og det å ta inn bilen som delebil er det ingenting som heter lenger. Nå tar du inn hvilken bil som helst, og betaler kun moms på kjøpssum innen første uke i landet.. For å noensinne få norske skilter på den, må du betale tollavgifter. Men dette kan gjøres når du måtte ønske det i ettertid! Du kan til og med kjøre på norske prøveskilter i mellomtiden! Tollager trengs da heller ikke! :D Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mai 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2002 Jeg fikk akkurat samma på tyskland.org med kjøpspris 80.000kr, hvor riktig det er må du spørre marius om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Mai 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2002 Originally posted by boXer Jeg fikk akkurat samma på tyskland.org med kjøpspris 80.000kr, hvor riktig det er må du spørre marius om. Altså 80000 pluss 118000? Får enda ikke helt til regnestykket ditt her jeg, men det kan likegodt være min feil her! For det er jo ikke kun 40K i toll?! :) Det dekker jo knapt vekten ! Hvilken årsmodell regner du med? Tror jeg har en liten anelse hva han skal betale fra før! :D Litt spent på dette jeg! Synes det er litt intressant, for andre kommende prosjekt også! ;) Noen gjør trolig noe feil her nå! Meg?:eek: He he! Tilgi oss fra å være LITT mer off-topic enn normalt her nå! :D Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Mai 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2002 Bilen koster 5000$ ink frakt! Med dagesn kurs blir det 41.312,50 moms på 41.312,50 er 41.312,50 x 1.24 = ca 52.000 Motoren og resten av restaureringa koster ca 30.000 kr men det betaler jeg ikke moms for det...! Alle deler ligger i bagasjen og motoren sitter på plass ferdig restaurert. Med toll og avgifer på bilen med 1.3 som beregning kommer det på ca 128.000 kr + 30.000 for restaureringen. Skal ikke dytte i noe turbo kit før senere, 150-160k prisen er bare får å få den kjørbar. Trenger ikke noe nytt panser.. Visste faktisk ikke at den ble tollet som 2600 men med 2.6l blir det på 153.000kr for bilen + 30.000 for resten av igjenn oppbygningen. Husk jeg har ekstremt gode kontakter i rotor miljø i USA så jeg får mye billig :D Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Mai 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2002 Las feil her nå, da må man editere! :) Ser mere riktig ut det ja! Men 180-190K for en nyoverhalet rex` er jo helt greit det da!! *misunnelig*!!! :D Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.