Gå til innhold

Norges råeste gatebil..

Ranger emnet


Ascona

Anbefalte innlegg

Bladfjører funker aldeles utmerket. Er en tung bil, og noe annet ville blitt enda tyngre og hatt en tregere reaksjon. Sometimes less is better.

Den som sier at størrelsen ikke teller, har ikke hatt sex eller kjørt Cadillac.

1987 Mazda 929 V6 3.0 GLX(restaureres)

1987 Mazda 929 2.2i GLX (donorbil)

1978 Dodge Ramcharger 318

1996 Chevrolet Corvette GS (vurderes solgt, kom med bud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det er da helt opplagt at en gatebil er en bil som fungerer fint til a-b kjøring uten noen særlig redusert komfort i forhold til hva man kan forvente av en serieprodusert greie.

 

Javel?? Som jeg og mange andre sier så ser mange på betegnelsen forskjellig, en bil på skilter kan ofte brukes som a-b bil... Du må jo skjønne at ikke alle mener akkurat det samme som deg sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune sin C5 er nok en av Norges råeste, men det er mange biler som er lite profilerte som er rå. Stig sin Corvette er vel bare en smule seinere enn Rune sin viss eg ikkje tar feil. Så går det en Audi 90 som ser dønn orginal ut og uten styling som kjørte 1/8 på 8,7 med bommgiring og motorstopp. Eller en Alfa 75 med 2,5 liters sugemotor som yter 380 hk på 10 000 rpm.

Eller en 20 000 kroners hjemmemekk som vinner banekjøringer, AS og går 0-100 på 4 sek. Den gikk 0-100 på under 10 sek bakover til og med.

Så har en jo Granadaen på Moi da med 11 liters V8 som vel må være det mest brutale i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk en ting a....GATEBIL= BIL MED SKILTER.....

 

utorlig mange som glemmer det... notin

 

Asconaen min var med andre ord en gatebil?

Den hadde hvite skilter, men var rallyrigga..

 

Den var ubrukelig til hverdags, selv om jeg faktisk brukte den tur/retur jobb i et par mnd..

 

En bil som ikke tåler daglig bruk, eller er uegnet til daglig bruk er selvsagt ikke en gatebil uansett om den så er godkjent for den typen bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asconaen min var med andre ord en gatebil?

Den hadde hvite skilter, men var rallyrigga..

 

Den var ubrukelig til hverdags, selv om jeg faktisk brukte den tur/retur jobb i et par mnd..

 

En bil som ikke tåler daglig bruk, eller er uegnet til daglig bruk er selvsagt ikke en gatebil uansett om den så er godkjent for den typen bruk.

 

Var vel mer ment til de som henviste til biler uten skilter....videre enn det orker ikke jeg å diskutere....

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asconaen min var med andre ord en gatebil?

Den hadde hvite skilter, men var rallyrigga..

 

Den var ubrukelig til hverdags, selv om jeg faktisk brukte den tur/retur jobb i et par mnd..

 

En bil som ikke tåler daglig bruk, eller er uegnet til daglig bruk er selvsagt ikke en gatebil uansett om den så er godkjent for den typen bruk.

 

ja. det er da en gatebil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noen påstår at den råeste bilen i Norge er en F*rd har jeg hørt rykter om.. en gammel Escort visstnok..

Andre påstår at det er en eller annen riskoker, Supra tror jeg den heter, mens andre igjen forguder den ene bilen til Nissen, Skyline heter den visst..

 

Mens alle har glemt bilen som får Mercedes sin SLR og Koenigsegg til å fremstå som sinker på linje med Daihatsun til bestemora mi..

 

Noen stikkord..

0-200 på 6,2 sek.. (240 oppnår den på 9,52 sek)

7 liters motor

Over 500hk hele veien fra 3500rpm til ca 6000rpm (der stopper målingen..)

Automatgir (selvsagt)

Toppeffekt på over 800hk

Estimated top speed: 230+ (vi snakker om Miles her.. altså 368km/t+)

 

Er det noen som kan måle seg med denne bilen???

 

PS: den er til salgs.. Eieren skal bygge seg en rask bil denne gangen..

meget rå bil ja... har sett den i aksjon på gardemoen noen ganger. Det som er litt dumt er at det ikke er norges råeste gatebil. Hjelper ikke med sinnsyk aks hvis den blir frakjørt på bane. Så Ascona(kenneth) spar deg... Og en 84 corvette er vel den som jeg mener er dårligst av dem alle... Jeg har prøvd stort sett alle modellene. 1,2g i svinger??? TULL....

chatting with Ascona is like masturbating with a cheese iron,slightly amusing but mostly painful.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enos Pork:

 

Mnja, 1978 til 1982 var ikke akkurat noen gullår da ;) Men jeg er enig i at 1984 ikke akkurat var helt sykdomsfritt, om det er det du mener.

Den som sier at størrelsen ikke teller, har ikke hatt sex eller kjørt Cadillac.

1987 Mazda 929 V6 3.0 GLX(restaureres)

1987 Mazda 929 2.2i GLX (donorbil)

1978 Dodge Ramcharger 318

1996 Chevrolet Corvette GS (vurderes solgt, kom med bud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enos Pork:

 

Mnja, 1978 til 1982 var ikke akkurat noen gullår da ;) Men jeg er enig i at 1984 ikke akkurat var helt sykdomsfritt, om det er det du mener.

 

Er det jeg mener ja. alle de jeg har sett/skrudd på har stort sett dårlig kvalitet på interiørdetalier og el system.

78-82 var jo offer for oljekrisen... 81 mod hadde vel 181hk om jeg ikke husker feil. skulle jeg hatt en corvette hadde det blitt 69mod

chatting with Ascona is like masturbating with a cheese iron,slightly amusing but mostly painful.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår